وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

همه چیز درباره سقف تراکنش بانکی اتباع خارجی

  • کد خبر: ۱۱۷۳۰۳
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
همه چیز درباره سقف تراکنش بانکی اتباع خارجی
مشکلات به‌وجود آمده برای حساب بانکی اتباع خارجی، به یک چالش بزرگ برای این افراد تبدیل شده است. مخاطبان تجارت نیوز در این باره چه می‌گویند؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روزهای گذشته گزارش‌های بسیاری از محدودیت‌های شدید بر حساب‌ بانکی اتباع خارجی منتشر شده است. در حال حاضر از قطع شدن سرویس اینترنت بانک و همراه بانک تا افتتاح هرگونه حساب بانکی و انتقال وجه، یک چالش بزرگ برای اتباع خارجی محسوب می‌شود.

واکنش مسئولان چه بود؟

البته این محدودیت‌های ایجاد شده بر حساب بانکی اتباع خارجی، واکنش‌های گوناگونی را از سوی مسئولان به دنبال داشته است.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: اخیراً‌ از سوی مراجع ذی‌صلاح بخشنامه‌هایی در این باره صادر شده است که اتباع بایستی کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه بانکی تلقی می‌شود. از همین رو ما نیز تأکیداتی را در این خصوص به شبکه بانکی داشتیم.

مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز اعلام کرد که خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است. همچنین سایر خدمات بانکی، پس از دریافت اطلاعات اتباع مجاز از «مراجع ذی‌صلاح»، به آنها ارائه می‌شود.

با این وجود، این ادعاها با گزارشاتی که از سوی اتباع خارجی به گوش می‌رسند، مغایرت دارد.

دردسرهای حساب بانکی برای اتباع خارجی

برخی گزارشات حاکی از آن هستند که سقف هر تراکنش برای اتباع خارجی، ۵۰۰ هزار تومان است. الهام عابدینی، خبرنگار، با انتشار توئیتی در صفحه خود نوشت: دوست افغانستانی برای خرید ۵میلیون تومانی، ۱۰تا ۵۰۰هزار تومان کشید.

همه چیز درباره سقف تراکنش بانکی اتباع خارجی

حساب بانکی اتباع خارجی

از سوی دیگر، پیرو انتشار گزارش مبنی بر اعمال این محدودیت‌ها در تجارت نیوز در ۱۴ تیر ماه، تعدادی از مخاطبان مشکلات خود در این زمینه را به اشتراک گذاشتند.

یکی از مخاطبان نوشت: «من بانک ملت حساب دارم و با حسابم کار میکنم و حتی سپرده بلند مدت هم دارم.
الان دو هفته هستش که نمیتونم انتقالی بزنم. واقعا این کارا چه معنی میده. یا که مهاجر به کشورتون نپذیرید و یا هم که پذیرفته اید و مدرکی بهش دادید این قبیل کار ها چه معنی دارد. هرروز یک مشکلی به مشکلات اتباع اضافه میکنید.»

یکی دیگر از مهاجران افغانستانی گفت: «من کلیه درد شدید دارم. پول کم دارم برای بیمارستان. صاحب کارم هم می خواد کارت به کارت کنه نمی تونه. رفتم بانک می‌گه اتباع نمی تونن پولی دریافت کنند و پول بریزن به کارتشون. شما یک هفته نه بتونی پول بریزی به کارتت نه بتونی کارت به کارت کنی نون خشک هم دیگه نمی تونی بخری. بانک ملت ام است عابربانکم. تو رو خدا پیگیری کنید به داد ما برسید.»

همچنین یکی از مخاطبان گفت: «ماچه نظری بدیم. داستان ما افغان ها بیشتر ۴۰سال است که همین بی مهری وبلا تکلیفی و ناامیدی دست پنجه نرم‌ می‌کنیم. هیچ وقت تکلیف ما مشخص نبوده. ۴نسل ما توی ایران همین سرنوشت را داشتیم و داریم. به‌ امید روزی روشن در زندگی آوارگی. خداوند فرجی کنه به حال ما و لطف محبت دولت مردان. یاعلی مدد»

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->