سرخط خبرها

برای طولانی‌ترین شب سال

  • کد خبر: ۱۱۷۳۳
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
برای طولانی‌ترین شب سال
نگاهی به ویژه‌برنامه‌های فرهنگ‌سرای حجاب به مناسبت شب یلدا
محبوبه فرامرزی
دبیر شهرآرامحله منطقه ۲
فرهنگ‌سرای حجاب پایگاهی برای آموزش‌های مختلف به بانوان است. آن‌هایی که می‌خواهند از هر انگشتشان یک هنر بریزد در دوره‌های آموزشی این فرهنگ‌سرا حاضر می‌شوند. از سویی این آموزش‌ها تنها به هنر‌های ویژه خانه‌داری منتهی نمی‌شود. بلکه آموزش فرزندپروری و زندگی موفق و چندین و چند دوره مفید فایده را شامل می‌شود. در این گزارش مدیر این فرهنگ‌سرا به گوشه‌ای از دوره‌هایی اشاره کرد که برای شب یلدا برای بانوان در حال برگزاری است.

پخت آب‌نبات و کوکی
سمیرا راسخی‌نژاد در گفتگو با شهرآرامحله بیان کرد: کارگاه پخت آب‌نبات یلدایی و کوکی با هدف توانمندسازی بانوان و بهره‌وری اوقات فراغت آن‌ها در فرهنگ‌سرای حجاب برگزار شد.
وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی پخت آب‌نبات یلدایی و شیرینی کوکی در دو نوبت با تزئینات یلدایی به مخاطبان آموزش داده شد. در این دوره آموزشی حکاکی هندوانه به شکل گل رز و میوه‌آرایی و چیدمان سبد میوه یلدا نیز آموزش داده شد.
مدیر فرهنگ‌سرای حجاب ادامه داد: آموزش زیورآلات یلدایی از دیگر کارگاه‌های آموزشی هنری بود که به بهانه یلدا در این فرهنگ‌سرا برگزار شد. در این کارگاه علاقه‌مندان با مباحث رنگ‌شناسی، انتخاب صحیح مهره‌های زیورآلات، اتصال قطعات در زیورآلات، خلاقیت در به کارگیری قطعات آشنا شدند.

آموزش دست‌سازه‌های نمدی
به گفته راسخی‌نژاد دوخت دست‌سازه‌های نمدی از دیگر عنوان‌های دوره‌هایی است که به مناسبت فرارسیدن یلدا در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود. در این دوره مخاطبان با روش‌های دوخت تل و گل‌سر و تاج برای کودکان با موضوع یلدا آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای حجاب با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و توانمندسازی دختران به برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش دسر یلدایی ویژه مدارس اقدام می‌کند. یلدای شگفت‌انگیز عنوان طرحی است که در مدرسه دخترانه حضرت مریم برگزار می‌شود.

صددانه یاقوت
مدیر فرهنگ‌سرای حجاب افزود: کارگاه «یلدای به یاد ماندنی» و «صد دانه یاقوت» نیز ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دبیرستان انسیه حورا از مدارس منطقه ۲ مشهد برگزار می‌شود. در این کارگاه‌ها دانش‌آموزان ضمن آشنایی با روش تهیه و تزئین دسر‌ها در مسابقه پخت و تزئین دسر و میوه‌آرایی شرکت می‌کنند. هدایایی نفیس از سوی فرهنگ‌سرای حجاب به دانش‌آموزان برتر در این مسابقه اهدا می‌شود.

مسابقه بهترین تزئین یلدا
راسخی‌نژاد این‌طور ادامه داد: فرهنگ‌سرای حجاب در نظر دارد با هدف ایجاد روحیه نشاط و تکریم آداب و سنن بومی، به برگزاری مسابقه بهترین تزئینات یلدایی اقدام کند. در این مسابقه مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند تزئینات یلدایی خود را شامل میوه‌آرایی، تزئینات دسر یلدایی، تزئینات کیک و شیرینی با موضوع یلدا و چیدمان و طراحی سفره یلدا در تاریخ ۳۰ آذر ساعت ۹ صبح به فرهنگ‌سرای حجاب بیاورند و در این مسابقه شرکت کنند و از هدایای نفیس آن بهره‌مند شوند.

حافظ خوانی
مدیر فرهنگ‌سرای حجاب به برگزاری ویژه برنامه حافظ‌خوانی اشاره کرد و افزود: این فرهنگ‌سرا، با هدف ترغیب شهروندان به ادبیات کهن و حفظ ارزش‌های سنتی و بومی به برگزاری ویژه برنامه حافظ خوانی اقدام می‌کند. شرح و تفسیر بخشی از غزلیات حافظ از جمله رویکرد‌های این ویژه برنامه است. این ویژه برنامه در تاریخ ۳۰ آذر ساعت ۱۰ صبح در فرهنگ‌سرای حجاب برگزار می‌شود.

یلدای مهربانی
راسخی‌نژاد در ادامه بیان کرد: فرهنگ‌سرای حجاب با هدف ایجاد روحیه نشاط در بین بانوان و تکریم و بزرگداشت آداب و سنن بومی به برگزاری جشن یلدای مهربانی اقدام می‌کند. اجرای سرود، موسیقی سنتی، شاهنامه‌خوانی، برگزاری مسابقات شاد و مفرح از جمله آیتم‌های این جشن است. وی در ادامه به برگزاری روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: این فرهنگ‌سرا به برگزاری جشن ویژه دانش‌آموزان مدرسه توان‌یابان حضرت خدیجه اقدام کرد. اجرای مسابقات شاد و مفرح و سرود از جمله آیتم‌های این جشن بود.  وی در ادامه به برگزاری سلسله جلسه‌های دختران ارغوانی اشاره کرد و افزود: این سلسله جلسه‌ها با رویکرد خودشناسی ویژه مدارس متوسطه دخترانه در منطقه ۲ شهرداری برگزار می‌شود. این برنامه در مدارس دخترانه حضرت زینب برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->