کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
سرخط خبرها

وزیر کشور: خراسان رضوی باید کانون اقتصادی منطقه باشد

  • کد خبر: ۱۱۷۵۳۴
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
وزیر کشور: خراسان رضوی باید کانون اقتصادی منطقه باشد
احمد وحیدی گفت: خراسان رضوی نه فقط کانون فرهنگی بلکه باید کانون اقتصادی منطقه هم باشد و این هدفی تحقق پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، وحیدی، وزیر کشور عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: اولین مساله در مورد صنعت و معدن کشور این است که باید توجه داشت صنعت و معدن در رشد و  پیشرفت کشور نقش بسیار مهم و بی‌بدیلی دارد. البته وقتی از صنایع معدنی صحبت می‌شود، باید به گستردگی این حوزه نیز توجه کرد. امروز بخش قابل توجهی از صادرات کشور از حوزه  صنعت و معدن است. البته ممکن است هم‌اکنون تولید ناخالص ملی در حوزه صنعت و معدن به اندازه‌ مورد انتظار نباشد اما مهم این است صنعت و به ویژه صنایع دانش‌بنیان پیشران در همه حوزه‌ها فعال باشد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت دارویی کشور نیز اضافه کرد: امروز کشور ما می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند خود صادرکننده اقلام دارویی باشد. به همین ترتیب در حوزه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی و پرتوپالایش‌ها نیز در حال حرکت رو به جلو هستیم. وقتی امروز از انقلاب صنعتی چهارم در دنیا صحبت می‌شود، باید برای اعتلای صنایع فکر و اقدام کرد. در حال حاضر کشور در برخی از شاخه‌های صنعتی به خوبی پیشرفت کرده اما در برخی رشته‌ها نیز با رکود مواجه شده‌ایم. باید بتوانیم با حرکت و تلاش خود این بخش‌ها را نیز از رکود خارج کنیم.

وحیدی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ برخورداری از معادن بسیار غنی است، عنوان کرد: این در حالی است که هنوز بسیاری از معادن کشور شناسایی نشده‌ است. در حال حاضر میزان معادن شناسایی شده در کشور کمتر از ۲۰ درصد است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی گفت: خراسان بزرگ یعنی تمدن اسلامی ما. امروز به لحاظ فرهنگی تمام توجه‌ها به خراسان رضوی جلب شده است. در حال حاضر در مناطق و کشورهای همجوار خراسان رضوی یک نقطه بسیار بزرگ تمدنی محسوب می‌شود. این نقطه که کانون شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی عظیم در منطقه است، باید بتواند در حوزه صنعت و معدن نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه خراسان رضوی نه فقط کانون فرهنگی بلکه باید کانون اقتصادی منطقه هم باشد، افزود: این هدفی تحقق‌پذیر است. از همین رو توسعه سرمایه‌گذاری و کار در خراسان رضوی نه فقط در سطح استان بلکه در سطح منطقه‌ و برای شکوفایی تمدن ایرانی اسلامی نیز حائز اهمیت است. بنابراین باید تلاش زیادی برای سرمایه‌گذاری و تولیدات جدید در این‌ منطقه تمدنی شود. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری صنایع دانش‌بنیان باید در این استان شگل گیرد.

وحیدی تاکید کرد: خراسان رصوی به دلیل وجود ملجا شریف امام رضا(ع) نه تنها در ایران بلکه در منطقه مهد فرهنگ است و در جهان اسلام نقطه‌ای تعیین‌کننده به شمار می‌رود؛ بنابراین اگر خراسان رضوی در حوزه صنعت و فناوری رشد کند، می‌توان ترکیب فرهنگ و صنعت را دید؛ یعنی آنجایی که مرکز فرهنگ است، تبدیل به مرکز صنعت و فناوری هم می‌تواند می‌شود. این نقطه آغازین تمدن است.

وی ادامه داد: تمدن زیربنایی دارد که آن فرهنگ است و روبنایی دارد که تکنولوژی است که این موضوع در صنعت متبلور می‌شود. اگر این‌ها با هم جمع شود، پایه‌های تمدن نوین اسلامی به خوبی گذاشته شده است زیرا تمدن نوین باید در بستر فرهنگ اسلامی رشد کند. فرهنگ زمانی که به صنعت پیشرو، صنعت دانش‌بنیان و فناوری نوین اضافه شود، شاهد تبلور اسلامی بودن خواهیم بود؛ لذا کسانی که در صنایع استان سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید به هر ۲ جنبه اقتصادی و فرهنگی توجه کنند؛ یعنی سرمایه‌گذاری آنان باید هم به خودکفایی کشور کمک کند و هم به شکل‌گیری این تمدن بزرگ.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->