وزیر صمت: در حال افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی هستیم دروازه‌ای به جهان رنگارنگِ گردشگری | گزارش شهرآرانیوز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی مشهد+فیلم سامانه «خودنویس» انحصار مشاوران املاک در عقد قرارداد را شکست | سامانه‌ای کاملاً رایگان سقوط ۳۰ درصدی تولید صنایع در نخستین ماه ۱۴۰۴ هفته کاهشی دیگر در بازار خودرو | افت قیمت خودرو ادامه دارد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: پروژه هوشمندسازی شهر مشهد، بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی کشور است طلای جهانی تغییر مسیر داد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) بررسی قیمت روز برنج و حبوبات در مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | برنج ایرانی از حدود ۱.۵ تا ۲.۷ میلیون تومان یارانه اردیبهشت ۱۴۰۴ به حساب دهک یک تا ۳ واریز شد | یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ چه روزی واریز می‌شود؟ فروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان شمش طلا در ۱۱ حراج از ابتدای سال تاکنون قیمت طلا در مشهد به کمترین حد ۲ماهه اخیر رسید | نرخ طلا یک کانال دیگر را از دست داد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نیرو: از ناترازی انرژی عبور خواهیم کرد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | طلا و سکه ریزش کرد بررسی قیمت امروز گوشت گوسفند، گوساله و مرغ در مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گوشت آبگوشتی کیلویی چند؟ خرید تضمینی پیاز تا ۵ خرداد ۱۴۰۴، تمدید شد افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایای پرسنلی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ حقوق دولتی مواد معدنی در سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد حذف ارز ترجیحی گوشت چه تبعاتی دارد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد اعلام شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) نفت ایران نزدیک به ۷۰ دلار فروخته شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) جنجال بابک زنجانی؛ از خرید شرکت‌های شستا تا سهام سایپا پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) قطع برق صنایع پرمصرف برای توزیع عادلانه انرژی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری آغاز شد| مشهدالرضا(ع) میزبان ۴۹۰ شرکت از ۳۲ استان کشور+ فیلم پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) معاملات اوراق مالی اسلامی در بازار سرمایه از مالیات معاف شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کشورهای خارج از اوپک‌پلاس، تولید نفت را کاهش می‌‌دهند
سرخط خبرها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: مذاکره با چینی‌ها برای تبدیل ایران به هاب ترانزیت کریدور شرق-غرب

  • کد خبر: ۱۱۷۷۲۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: مذاکره با چینی‌ها برای تبدیل ایران به هاب ترانزیت کریدور شرق-غرب
معاون وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با چینی‌ها برای تبدیل ایران به هاب ترانزیت کریدور شرق-غرب با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات و برنامه‌های آتی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار افندی‌زاده در دیدار با سفیر چین در ایران اظهار کرد: ایران هم در محور کریدور‌های شمال به جنوب و هم در مسیر شرق به غرب می‌تواند نقش سازنده‌ای را در فضای برد_ برد با سایر کشور‌ها ایفا کند. مطلعیم حجم زیادی کالا از طریق چین به کشور‌های اروپایی صادر و به این کشور وارد می‌شود، بنابراین ایران می‌تواند محوری ایمن با ظرفیت‌های مناسب جابجایی کالا برای کشور چین باشد.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین می‌توان از پتانسیل ایران برای ترانزیت استفاده کرد و در حوزه حمل و نقل، توسعه شبکه‌های ریلی و توسعه بنادر و حمل و نقل ترکیبی مد نظر است.  محور‌های ایران با همسایگان در مرز سرخس و اینچه برون است که هر دو به کشور ترکمنستان ختم می‌شود، بنابراین چین می‌تواند از طریق کشور‌های مختلف از جمله ترکمنستان و ترکیه به اروپا متصل شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بنادر ایران مثل آستارا، امیر آباد و انزلی برای سرمایه‌گذاری گفت: ایران به طور جدی به دنبال توسعه محور غرب به شرق است و کشور چین هم می‌تواند در جهت ارتقا و توسعه سیستم‌های ریلی در بنادر شمالی مشارکت داشته باشد.

افندی‌زاده با بیان اینکه در بنادر جنوبی نیز آمادگی توسعه کریدور شمال به جنوب وجود دارد، افزود: در این کریدور ۳ محور ریلی تاثیر گذار برای ایران در آینده وجود دارد، مهم‌ترین محور اتصال بندر عباس به سمت شرق و آستارا است که اگر قطعه رشت و آستار با حدود ۱۶۰ کیلومتر به اتمام برسد، شبکه ریلی ایران از طریق بندر عباس به شمال روسیه وصل می‌شود.

وی محور دیگر را از سرخس به سمت بندر عباس دانست که در حال بهره‌برداری است و گفت: قطاری که از طریق مسکو وارد ایران شد از طریق سرخس یه سمت بندر عباس و سپس به هند حرکت کرد و کالا‌های هند نیز از طریق بندرعباس به روسیه رسید.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، ایران به دنبال ایجاد سیستم ریلی از طریق چابهار به سمت زاهدان و از زاهدان به سمت سرخس است و اگر این محور ریلی بین چابهار تا سرخس در آینده تکمیل شود، قطعا مسیر کریدور شمال_ جنوب از سمت شرق ایران کوتاهتر می‌شود و می‌تواند دولت چین را به سمت کشور‌های آزاد جنوب و حوزه خلیج فارس متصل کند.

افندی‌زاده ادامه داد: بنادر ایران ظرفیت ایجاد مراکز لجستیک و تبدیل شدن به هاب منطقه را دارد و امروز فرصت مناسبی برای دو کشور به منظور توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیت ایجاد شده که باید از آن استفاده کرد. از سوی دیگر تمام شبکه‌های ریلی کشور ایران در چند سال آینده به هم متصل شده و بهترین مسیر برای کشور‌های چین و روسیه در جهت اتصال به مقاصد مختلف است.

وی با تاکید بر این‌که ایران می‌تواند کریدوری ایمن با هزینه و زمان کم برای جابجایی کالا‌های چین باشد، اضافه کرد: سال گذشته ۱۱.۵ میلیون تن کالای از قلمرو جمهوری اسلامی ایران ترانزیت شد و هدف امسال دستیابی به ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیت است که طی سه ماهه اول امسال حدود ۴ میلیون تن کالای ترانزیت داشتیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موافقت‌نامه‌های زیادی با پاکستان، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان و ترکیه در حال تنظیم است، افزود: کشور‌های منطقه باید باهم هماهنگ شوند تا کالا‌های ترانزیتی بیشتری بین کشور‌ها جابجا شود.

افندی‌زاده ایران را بهترین مسیر اتصال به اروپا برای کشور‌های آسیایی دانست و تاکید کرد: این امر تا چند سال آینده محقق خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->