صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس‌ بانک مرکزی: گشایش نماد روبل-ریال گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است

  • کد خبر: ۱۱۷۷۴۷
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
رئیس‌ بانک مرکزی: گشایش نماد روبل-ریال گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است
رییس کل بانک مرکزی گفت: گشایش نماد معاملاتی روبل - ریال گامی مهم در توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی صالح‌آبادی در آیین گشایش نماد معاملاتی جفت ارز روبل ریال در بازار متشکل ارز ایران اظهار کرد: موضوع روابط اقتصادی کشورمان با کشور‌های همسایه جزو اولویت‌های راهبردی دولت است.

وی افزود: پس از سفر رییس‌جمهور به روسیه و تفاهماتی که انجام شد و سفر‌های همکاران ما در بانک مرکزی در دو هفته گذشته در نهایت تفاهمات خوب کارشناسی بین دو طرف ایرانی و روسی انجام شده است که به‌مرور زمان عملیاتی خواهد شد.  

صالح‌آبادی گفت: یکی از تفاهمات استفاده از ارز‌های ملی بین دو کشور است که صادرکنندگان می‌تواند روبل خود را با قیمت توافقی در بازار متشکل ارزی عرضه و دانشجویان و متقاضیان دیگر این ارز را تهیه کند.  

وی توضیح داد: چارچوب کار در نماد معاملاتی روبل- ریال همانند سایر نماد‌های بازار متشکل به شکل رقابتی و بر مبنای عرضه و تقاضا خواهد بود.

رییس شورای پول و اعتبار در ادامه با تاکید بر تقویت عرضه ارز روبل در بازار، گفت: حجم معاملات و عمق بازار برای نماد روبل و ریال در آینده نزدیک افزایش می‌یابد و بازار ساز‌ها هم می‌توانند در بازار حضور داشته باشند.

صالح‌آبادی افزود: هم اکنون پنج هزار دانشجوی پزشکی در روسیه داریم که می‌توانند با گشایش نماید معاملاتی روبل ریال ارز موردنیاز خود را تامین کنند و علاوه بر آن کشور‌های آسیای میانه هم که با روبل کار می‌کنند می‌توانند از این بازار استفاده کنند.

به گفته وی، روس‌هایی که در ایران مشغول به فعالیت هستند نیز می‌توانند جهت تامین نیاز ارزی خود از این بستر ایجاد شده بهره‌مند شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مطمئن هستم با گشایش نماد روبل ریال صادرات ما به روسیه افزایش می‌یابد، اضافه کرد: حجم واردات روسیه از کشور‌های دیگر بالاست و با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد و بستری که فراهم شده باید سهم بازارمان را از روسیه بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: این اقدام گامی جدی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه خواهد بود.

صالح‌آبادی اظهار داشت: در شرایط سیاسی دنیای کنونی ارز‌های جهانروا همچون دلار ابزار سیاسی و عامل سلطه شده است. ارز‌های محلی و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه  وسیله و راه حل مناسبی برای خنثی کردن ابزار سلطه و سیاسی ارز‌های جهانروا خواهد بود و در همین راستا امروز شاهد برداشتن گام نخست و بسیار مهم در زمینه پیمان پولی دو جانبه ایران و روسیه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->