پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها
بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان قائم (عج) تا آخر امسال

تجهیز اورژانس با کمک کویتی‌ها

  • کد خبر: ۱۱۸۲۹
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
تجهیز اورژانس با کمک کویتی‌ها
ملیحه فلاح - قرار است با احداث اورژانس بیمارستان قائم (عج) کمی از بار سنگین خدمت‌رسانی به بیماران مشهدی به‌ویژه در اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) کاسته شود. رسانه‌ها بار‌ها از پیشرفت کند ساخت این پروژه انتقاد کردند و از طرف دیگر با وجود اینکه عملیات عمرانی آن به پایان رسیده، نبود تجهیزات و نیروی انسانی کار اورژانس جدید بیمارستان قائم (عج) را تاکنون لنگ گذاشته است؛ اما حالا درباره رفع این مشکلات خبر‌های خوبی به گوش می‌رسد که نور امیدی برای شهروندان مشهدی به حساب می‌آید تا هرچه زودتر شاهد افتتاح این پروژه درمانی در شهرشان باشند.
مدیر تأمین تجهیزات و نگهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از ورود برخی تجهیزات لازم برای اورژانس بیمارستان قائم (عج) به انبار این مجموعه خبر داد و گفت: این تجهیزات را هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی تهیه کرده‌اند.
علیرضا جوان از برگزاری جلسه‌ای با هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران طی هفته جاری در تهران خبر داد و اظهار کرد: در تلاشیم از این طریق تجهیزات باقی‌مانده را نیز فراهم کنیم.
او همچنین به بازدید خیران کویتی از اورژانس بیمارستان قائم (عج) در ۲ هفته گذشته خبر داد و افزود: فهرست تجهیزات لازم به این افراد داده شد و قرار است که آن‌ها نیز در تجهیز این اورژانس کمک کنند.
مدیر تأمین تجهیزات و نگهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال اورژانس بیمارستان قائم (عج) تجهیز و بهره‌برداری شود.
پیش از این روزنامه شهرآرا در گزارش‌های متعددی به بررسی وضعیت این اورژانس که مدتی است تابلو سردر آن در خیابان کوهسنگی خودنمایی می‌کند، پرداخته است. در یکی از این گزارش‌ها با عنوان «بیمارستان قائم (عج) معطل تجهیزات» که در ابتدای تیرماه امسال به چاپ رسیده بود، علی رحیمی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، از تلاش برای افتتاح این اورژانس تا یک‌ماه پس از چاپ گزارش خبر داده بود. ۳ هفته بعد از آن نیز محمدرضا دارابی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در مصاحبه‌ای با شهرآرا ابراز امیدواری کرده بود که این اورژانس در هفته اول مرداد و در پی سفر وزیر بهداشت به مشهد افتتاح شود؛ اما با گذشت حدود ۴ماه از این خبر، اورژانس قائم (عج) که اکنون بیشتر راه خود را تا افتتاح طی کرده است، به علت نبود تجهیزات و نیروی انسانی همچنان در کما ماند.

تأمین ۸۰ نفر نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی
مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا از تأمین نیروی انسانی این مجموعه از طریق آزمون استخدامی خبر داد.
عبدا... ریحانی با اشاره به برگزاری آزمون فراگیر ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ۵۵۷۰ نفر از شهر‌های زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در ۱۸ رشته شغلی در این آزمون شرکت کرده‌اند.
او با بیان اینکه سهمیه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در این آزمون ۳۴۵ پست سازمانی است، ادامه داد: از این تعداد ۲۲۳ پست سازمانی برای شهر مشهد در نظر گرفته شده که از این میان ۸۰ پست مربوط به اورژانس بیمارستان قائم (عج) است.
«برخی از این افراد نیرو‌های قراردادی دانشگاه خواهند بود که پس از موفقیت در آزمون، به‌صورت رسمی در دانشگاه استخدام می‌شوند.» مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز با بیان این مطلب در این‌باره گفت: با جذب این تعداد نیرو بخش مهمی از مشکلات نیروی انسانی اورژانس بیمارستان قائم (عج) برطرف خواهد شد، اما در زمینه‌های دیگر ازجمله خدمات به جذب نیرو نیاز خواهیم داشت.
جوان نیز در پایان ابراز امیدواری کرد که با تمام توان خود تلاش خواهیم کرد که این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

تلاش برای تأمین تجهیزات و نیروی انسانی
«حضرت عباسی با تمام قوا به دنبال راه‌اندازی اورژانس قائم (عج) هستیم.» این را هم سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد حدود ۲ ماه قبل در پاسخ به شهرآرا درباره علت افتتاح نشدن این پروژه گفت و اظهارکرد: ما تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی این اورژانس انجام می‌دهیم.
محمدحسین بحرینی که پیش از این در مسند معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد فعالیت می‌کرد، از دوندگی همه دانشگاه برای تأمین تجهیزات و نیروی انسانی خبر داد و گفت: ما از اینکه ساختمانی ساخته شود، اما از آن استفاده نشود، خوش‌حال نیستیم؛ اما دولت و وزارتخانه پول ندارند و با این‌حال ما برای بهره‌برداری هرچه زودتر از این ساختمان تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
پروژه اورژانس قائم (عج) از سال ۸۶ در دستورکار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد قرار گرفت، اما به علت تأخیر در ساخت این مجموعه درمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان‌رضوی، سال گذشته اداره‌کل راه وشهرسازی، پیمانکار پروژه را از مسئولیت خلع کرد و از آن زمان تاکنون دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد وظیفه ساخت این اورژانس را بر عهده گرفته است.
فضای فیزیکی اورژانس جدید قائم (عج) ۳۲۰۰متر مربع با ظرفیت حدود ۱۰۰تخت است. این در حالی است که اورژانس قدیمی این بیمارستان با ۷۰۰مترمربع فضا فقط ۱۷تخت دارد؛ از این‌رو تعداد نیرو‌های موجود در اورژانس فعلی قائم (عج) با خدمات‌دهی به این تعداد تخت متناسب بوده و برای مجموعه جدید با کمبود نیرو مواجه است.
همچنین پیش از این مدیر مالی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به شهرآرا گفته بود که اگر بخواهیم اورژانسی بهینه با تجهیزات کامل داشته باشیم، به رقمی بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. به گفته محمدرضا وزیری، تاکنون برای ساخت این پروژه ۱۴میلیارد تومان هزینه شده است.
چندی پیش نیز حسن خداپرست، معاون توسعه مرکز آموزشی-پژوهشی-درمانی قائم (عج) در گفتگو با وب‌دا از کمک ۴۰۰ میلیون ریالی خیر سلامت برای تکمیل تجهیزات لازم برای اورژانس جدید بیمارستان قائم (عج) خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->