برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

عضو شورای شهر ارومیه: استقرار دبیرخانه کمیسیون ماده ۵؛ راهگشای مشکلات مردمی

  • کد خبر: ۱۱۸۴۰۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
عضو شورای شهر ارومیه: استقرار دبیرخانه کمیسیون ماده ۵؛ راهگشای مشکلات مردمی
نایب رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه، با بیان اینکه شوراهای شهر با نگاه تخصصی و رجوع به روح قانون می‌توانند قدم‌های موثری در مسیر حرفه‌ای خود بردارند، اظهار کرد: از نظر قانون، شوراهای شهر پارلمان‌های محلی جهت تسریع، راحت‌سازی و تسهیل امور مدیریت شهری هستند که به عنوان بستری برای شکوفایی حداکثر ظرفیت‌های مدیریت شهری در توسعه پایدار و اداره شهر تشکیل شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، توماج وحید افشار، ادامه داد: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و با قوانین منطبق شود. با این حال ذات چنین بازوی نظارتی مستمر بسیار نیاز روز مدیریت شهری است.

او توضیح داد: گرچه شهرداری‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و ممکن است تعیین دیوان‌محاسبات نیز منطبق بر تعاریف امروز امکان‌پذیر نباشد، اما به طور قطع نیاز نظارتی امروز وجود چنین نهادی را می‌طلبد.

به باور وحید افشار، در بحث درآمد‌های پایدار شهری ابتدا باید تعریف درستی داشت سپس به دنبال چالش‌ها بود.

او ادامه داد: درآمد پایدار گاهی از مسیر سرمایه‌گذاری و گاهی از مسیر مدیریت هزینه می‌گذرد و بعضی اوقات نیز مسیر مدیریت درآمد شهری را طی می‌کند.

عضو و سخنگو شورای اسلامی شهر ارومیه، بیان می‌کند: عواملی مانند چالش‌های کلان کشوری، مباحث رکود و تورم، جهت‌گیری‌های اقتصادی، سود‌های بخش خصوصی و ... همگی می‌توانند در مسیر درآمد پایدار اثرگذار باشند.

وحیدافشار، در دسترس عموم بودن، شفافیت مسیر مصوبات، مصوبات عام به جای مصوبات خاص، تعریف ضوابط و محدودیت برای مصوبات را از عوامل بازدارنده تخلفات در کمیسیون ماده ۵ برشمرد و گفت: امروزه در اراضی قولنامه‌ای و بدون سند رسمی نمی‌توان پروانه صادر کرد. این موضوع سبب ایجاد شبکه فساد، رانت و از همه بدتر ساخت‌و‌ساز غیرمجاز بدون نظارت می‌شود که ضمن مخدوش کردن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به وجود می‌آورد.

نایب رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه، خاطرنشان کرد: هر انقطاع و بازشروعی برای سیستم هزینه‌زاست. بر این اساس پیوستگی و دائمی‌بودن دبیرخانه کمیسون‌های حقوقی کلانشهر‌ها به ایجاد خروجی‌های یکنواخت و موثر کمک خواهد کرد.

او یادآور شد: طرح‌های جامع و تفصیلی شهری به عنوان روح و مبنای شهرسازی آنچنان که باید بی‌عیب و دقیق نیستند. زیرا در زمان محدود گاهی با اعمال سلیقه و عدم اشراف کامل اطلاعاتی و حتی خطای انسانی روبه‌رو هستند؛ بنابراین استقرار دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ به ویژه در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها راهگشای گره‌های پیش روی مردم خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->