اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

کمیسیون حقوقی شورای شهر ایلام: ضرورت توجه به منافع جمعی در اداره امور شهر

  • کد خبر: ۱۱۸۴۲۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کمیسیون حقوقی شورای شهر ایلام: ضرورت توجه به منافع جمعی در اداره امور شهر
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر ایلام اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر به عنوان حکومت‌های محلی هستند که با شناخت موانع و مشکلات و همچنین ارائه راهکار برای آن‌ها به فعالیت می‌پردازند. ضمن اینکه با در نظر داشتن رکن دموکراسی و مشارکت مردم در سرنوشتشان، نقش حکومت‌های محلی را نیز ایفا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی کریمی افزود: از ویژگی‌های مثبت تشکیل شورا‌ها می‌توان به اداره امور شهر به وسیله وکلای خود در شورا‌های شهر اشاره کرد. این موضوع زمانی تحقق می‌یابد که اعضای شورا منافع جمعی و شهروندان را به منافع شخصی، حزبی و ایلی خود ترجیح داده و به سوگندی که در زمان انتخاب شدن ادا کرده‌اند، وفادار باشند.

کریمی با اشاره به جایگاه حقوقی شورا‌های اسلامی توضیح داد: شورا‌ها با شناخت از خواسته، نیازمندی‌ها، شناخت مشکلات، ارائه راهکار‌ها در شورای استان و شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی به شرط وفاداری به اراده مردم در اداره شهر در جایگاه بسیار مهمی قرار گرفته‌اند.

به گفته او، چاره جلوگیری از تخلفات در کمیسیون‌های شهرداری‌ها از جمله ماده ۱۰۰، ۷۷، کمیسیون ماده ۵، صرفا برنامه‌ریزی در قالب نرم‌افزار است تا اینگونه از اراده شخصی اعضا (رانت) جلوگیری شود و اطلاعات در بستر خدمات دولت الکترونیکی بارگذاری شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: براساس قانون شورای اسلامی شهر و ساختار حقوقی و اداری شهرداری‌ها که از جمله نهاد‌های عمومی غیرانتفاعی به شمار می‌آیند، شهرداری موظف است مطابق لایحه بودجه و نرخ عوارض سالانه، درآمد‌های محلی و ردیف هزینه‌های آن را به شورا اعلام کند و سپس به اطلاع شهروندان برسد.

کریمی ادامه داد: همچنین شورا‌های شهری باید بر نحوه اخذ درآمد‌ها و هزینه‌کرد آن نظارت داشته باشند تا بدانند عوارض اخذ شده در کجا و به چه منظور هزینه شده است.

او بیان کرد: علاوه بر این در چند سال گذشته نماینده حاکمیت یعنی دیوان محاسبات کشور در شهرداری‌ها بر درآمد و هزینه‌های شهرداری نظارت دارند؛ بنابراین یکی از مشکلات شهرداری‌ها را می‌توان نبود تناسب بین درآمد و هزینه به علت عدم شفافیت در این حوزه نام برد.

به باور کریمی، نواقصی در نحوه اجرا، نظارت و شفافیت وجود دارد. تهیه و کاربردی کردن سیستم‌های نرم‌افزاری در بستر دیتابیس و ارائه خدمات دولت الکترونیک و هوشمند می‌تواند به عنوان راهکاری برای خروج از محاسبات شخصی کارمند به کار رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->