نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و فرانسه(یکم تیر ۱۴۰۳) نتیجه بازی ایتالیا و اسپانیا در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل و خلاصه بازی| عذاب اسپالتی نتیجه بازی انگلیس و دانمارک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| تساوی سرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس در فینال جام حذفی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان قهرمان شدند نکونام در استقلال ماندنی شد VAR و چالش ۱۰ تیم لیگ برتری برای میزبانی! امباپه به بازی با هلند می‌رسد؟ پخش زنده بازی ایران و فرانسه در لیگ ملت‌های والیبال (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی فرانسه و هلند در یورو ۲۰۲۴ | جنگ شیر و خروس‌ها نتیجه بازی صربستان و اسلوونی در یورو۲۰۲۴ و ویدئو خلاصه بازی| تساوی جنجالی ویدئو جشن قهرمانی سپاهان در فینال جام حذفی(۳۱ خردادماه ۱۴۰۳) یورو ۲۰۲۴ یا مناظره انتخاباتی؟ | چالش علاقه‌مندان به سیاست و فوتبال! آغاز مذاکرات جدی استقلال با رامین رضاییان پخش زنده بازی دانمارک و انگلیس در یورو ۲۰۲۴ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی اسپانیا و ایتالیا در یورو ۲۰۲۴ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرمربی تیم ملی والیبال هلند: ایران رؤیای المپیک پاریس را از ما گرفت شرط ترابی برای تمدید مشخص شد؛ اول تسویه بعد مذاکره پخش زنده بازی اسلوونی و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و مس رفسنجان در فینال جام حذفی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

جاودانه‌شدن «فاتی» و «خواکین» رکورد‌های این هفته جهان فوتبال

  • کد خبر: ۱۱۸۵۴
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
جاودانه‌شدن «فاتی» و «خواکین» رکورد‌های این هفته جهان فوتبال
سال ۲۰۱۹ در آستانه تمام‌شدن است. در روز‌های پایانی سال جدید، اتفاقات تازه‌ای در فوتبال جهان افتاده که موردتوجه قرار گرفته است. درخشش آنسو فاتی هفده‌ساله و خواکین سی‌وهشت‌ساله از رکورد‌های جالب این هفته جهان فوتبال بود. به گزارش سایت فیفا، در هفته‌ای که گذشت، جهان فوتبال شاهد ثبت رکورد‌های شایان‌توجهی بود که جالب‌ترین آن‌ها رکوردشکنی آنسو فاتی و خواکین در گل‌زنی بود. جوان‌ترین و مسن‌ترین بازیکن در رقابت‌های این هفته درخشیدند.
۳۹ سال؛ رونالد کومان جوان‌ترین گل‌زن لیگ‌یک هلند (از روی نقطه پنالتی) محسوب می‌شد؛ اما محمد ایهاتارن هلندی با ۱۷سال و ۲۹۸ روز توانست این رکورد را بشکند.
۳۸ سال و ۱۴۰ روز از سن خواکین می‌گذشت که توانست رکورد آلفردو دی‌استفانو را در هت‌تریک بشکند. هافبک اسپانیایی اکنون مسن‌ترین بازیکن در هت‌تریک در لالیگا محسوب می‌شود. او فقط به ۱۹دقیقه و ۵۰ ثانیه نیاز داشت تا این رکورد را بشکند. خواکین اکنون هفتمین بازیکن لالیگاست که در کمتر از ۲۰ دقیقه هت‌تریک کرد.
۳۲سال و ۵ ماه سن یولیان ناگلزمان (سرمربی لایپزیگ) است. او تبدیل به جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان شد که توانست تیمش را با قراردادن در جایگاه نخست، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی کند. این رکورد پیش‌از‌این به آندره ویاش بواش تعلق داشت که ۳۴سال و ۲ ماه داشت و در سال۲۰۱۱ چلسی را تیم نخست گروه E کرد.
۲۹ بازی بدون شکست (۲۴ پیروزی و ۵ تساوی) رکورد فوق‌العاده فلامینگو در تقابل‌هایش با سانتوس بود که با شکست ۴بر ۰ برابر این تیم به پایان رسید. باوجود این باخت، شاگردان ژرژ خسوس ۱۶امتیاز بیشتر از سانتوس دارند. آن‌ها توانستند از رکورد ۱۵امتیاز اختلاف سائوپائولو در سال۲۰۰۷ عبور کنند. از طرفی گابی‌گل، توانست سومین بازیکنی باشد که برای دومین سال پیاپی بهترین گل‌زن می‌شود. پیش‌از‌این داد ماراویا (۱۹۷۲) و تولیو ماراویا (۱۹۹۵) به این رکورد دست یافته بودند.
۱۷ سال و ۴۰ روز سن آنسو فاتی، بازیکن بارسلونا بود که به جوان‌ترین گل‌زن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد. بازیکن جوان بارسلونا توانست رکورد پتر اوفوری کوای (بازیکن المپیاکوس) را که در سال۱۹۹۷ به ثبت رسید، بشکند. او ۵ ماه جوان‌تر بود.
۵ کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند. نخستین‌بار در تاریخ است که تنها از تیم‌های این کشور‌ها در این مرحله رقابت می‌کنند. از طرفی آتالانتا پس از نیوکاسل آلن شیرر در سال۲۰۰۲ دومین تیم لقب گرفت که پس از شکست در ۳ بازی نخست مرحله گروهی می‌تواند به دور بعد صعود کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->