تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

در ادارات دولتی عادی‌انگاری ماسک‌نزدن به چشم می‌خورد

  • کد خبر: ۱۱۸۷۶۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
در ادارات دولتی عادی‌انگاری ماسک‌نزدن به چشم می‌خورد
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با اوج‌گیری دوباره کرونا گفت: متأسفانه عادی‌انگاری ماسک‌نزدن در ادارات دولتی بین کارکنان و ارباب‌رجوع به چشم می‌خورد.

طنین همتی | شهرآرانیوز، عادی‌انگاری ماسک‌نزدن و رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کشور را در معرض موج بعدی کرونا قرار داد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها و سیر صعودی آن از شیوع دوباره این بیماری در جامعه حکایت دارد.

در این دوره از اوج‌گیری کرونا، به‌گفته کارشناسان، افرادی که واکسن نزده‌اند یا بیماری زمینه‌ای دارند، بیشتر در خطر هستند. دراین‌رستا، علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید بر تزریق دز یادآور به همه شهروندان توصیه می‌شود در اماکن عمومی فاصله اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

تأکید بر رعایت دوباره دستورالعمل‌های بهداشتی در همه اماکن عمومی شهر

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره تدابیر درنظرگرفته‌شده در زمینه نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با اوج‌گیری دوباره کرونا تصریح کرد: علاوه بر اعلام تشدید نظارت‌ها در همه بخش‌های نظارتی، به همه سازمان‌ها، اداره‌های دولتی و غیردولتی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را گوشزد کردیم. رعایت شیوه‌نامه‌ها در واحد‌های صنفی را به اتحادیه‌های مربوط و سازمان صمت اعلام کردیم. به فرودگاه‌ها، راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری، مراکز ورزشی و اماکن اقامتی اعلام کردیم که محدودیت‌های بهداشتی را رعایت کنند.

در ادارات دولتی عادی‌انگاری ماسک‌نزدن به چشم می‌خورد

مهندس محمد باباخانی در ادامه تصریح کرد: سه نکته اساسی که در محدودیت‌ها باید رعایت شود، ماسک‌زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب محیط است. در کنار این موضوع، همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و جامعه زدن دز یادآور را نباید فراموش کنند. هر نوبتی که واکسن زدند، بعد از شش ماه دز یادآور را بزنند تا از عوارض وخیم این بیماری جلوگیری شود.

وی درباره عادی‌انگاری رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌ها و ماسک‌نزدن در بازار‌ها گفت: این موضوع از حساسیت زیادی برخوردار است. بر همین اساس، به اتاق اصناف و متولیان واحد‌های صنفی تأکید کردیم که شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند. انتظار ما این است که سازمان‌ها و اداره‌های دولتی ماسک‌نزدن را عادی نکنند. تقاضا می‌کنیم مسئولان اداره‌ها و کارکنان حتما در ساعات اداری و خارج ساعت اداری از ماسک استفاده کنند. بازدید مشترک از اصناف و بازار دوباره آغاز شده است و تخلفات مرتبط، به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

در وضعیت قرمز کرونایی هم تعطیلی نخواهیم داشت

وی افزود: در شیوه‌نامه جدید، تعطیلی نخواهیم داشت، حتی در شرایط قرمز. در مصوبات کشوری هم تعطیلی دیده نمی‌شود، اما حجم فعالیت‌ها و محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.
به‌گفته باباخانی، با‌توجه‌به درپیش‌بودن محرم و صفر، قرار شده است مراسم در صورت امکان در فضای باز برگزار شود و به‌ازای هر نفر چهار مترمربع در نظر گرفته شود. اگر پذیرایی هم صورت می‌گیرد، باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد ۴۹۸ ناظر و بازرس بهداشتی در اماکن عمومی، بازارها، پاساژ‌ها و واحد‌های صنفی در امر نظارت‌های بهداشتی فعال هستند، خاطرنشان کرد: در این ایام با حضور ۲۵۰ بازرس و ناظر مشهد و ۲۴۸ ناظر و بازرس شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تشدید نظارت‌ها بر عملکرد همه واحد‌های فعال در امر تهیه و توزیع مواد خوراکی و غذایی را داریم. این نظارت‌ها در مکان‌هایی همچون محل‌های اقامتی و پذیرایی و همچنین نانوایی‌ها به‌مراتب بیشتر از سایر مکان‌ها خواهد بود.

امیر دلداری، مسئول بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی، دراین‌باره گفت: هم‌زمان با نارنجی‌شدن وضعیت کرونا در مشهد و قرمزشدن شرایط دو شهر دیگر استان و افزایش مبتلایان و فوتی‌ها، گشت‌های نظارتی از اصناف به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوباره به راه افتاده است.

استفاده از ماسک توسط صاحبان صنوف اجباری است

به‌گفته این مقام مسئول، در این وضعیت استفاده از ماسک توسط صاحبان صنوف و کارکنان آنان و همچنین کسانی که به واحد‌ها مراجعه می‌کنند، اجباری است و صاحب صنف و کارکنان وی باید دز سوم و چهارم واکسن را تزریق کرده باشند. هنوز بنایی بر تعطیلی یا ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای فعالان صنفی در شرایط کرونایی نداریم، اما درصورتی‌که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند و اوضاع کرونا نامساعد شود، اعمال محدودیت یا ممنوعیت فعالیت برای اصناف دور از انتظار نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->