نارضایتی توامان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو
سرخط خبرها

بازنشستگان در انتظار خبر خوش از رئیس جمهور بودند، اما از قرار معلوم باید بیشتر منتظر بمانند! (۵ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۸۸۰۶
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
  • ۱
بازنشستگان در انتظار خبر خوش از رئیس جمهور بودند، اما از قرار معلوم باید بیشتر منتظر بمانند! (۵ مردادماه ۱۴۰۱)
 یک فعال کارگری در قزوین گفت: شورای عالی کار برای عقب ماندگی افزایش دستمزد و جبران عقب ماندگی مزد از سبد معیشت تشکیل جلسه دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیدعلی کریمی گفت: کاهش قدرت خرید کارگران و پیدا کردن راهی برای جبران آن موضوعی است که اخیرا مورد درخواست کارگران برای برگزاری نشست اضطراری شورای عالی کار بوده است.

او با بیان اینکه نمایندگان کارگری باید تقاضای برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی کار برای بررسی قدرت خرید و سبد معیشت خانوار‌های کارگری و جبران آن را ارائه بدهند، افزود: بیان این موضوع درخواست مصرانه‌ی گروه‌های کارگری و بازنشستگان است و دولت باید در قبال مشکلاتی که در مسیر معیشت خانواده کارگری و بازنشستگان ایجاد شده، مسئولیت‌پذیر بوده و راهکار ارائه کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها اتفاق نیفتاد، افزود: دولت در طرح اصلاح یارانه‌ها اعلام کرد قیمت ۴ قلم کالا (مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن) تغییر پیدا می‌کند و هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد، اما همگان شاهد هستیم که اقلام کالایی افزایش قیمت داشته‌اند.

کریمی گفت: حقوقی که از سوی شورای عالی کار در اسفند ما سال گذشته مصوب شد، باید برای همه کارگران و بازنشستگان اجرایی شود.

او با بیان اینکه بازنشستگان انتظار حمایت دولت را دارند چراکه مصوبه مزدی اسفندماه براساس نرخ تورم سال ۱۴۰۰ بوده و در حال حاضر که ۵ ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد بسیاری از اقلام به صورت ۱۰۰ درصدی افزایش قیمت داشته‌اند و بدین ترتیب قدرت خرید جامعه کارگری به حداقل رسیده است، گفت: پرداخت «عادلانه» حقوق بازنشستگان و کارگران از وعده‌های دولت‌هاست و عادلانه کردن حقوق زمانی اتفاق می‌افتد که دولتی بر اساس نرخ واقعی تورم اقدام به افزایش آن داشته باشد.

دبیر خانه کارگر قزوین در ادامه با اشاره به اظهارت یکشنبه شب رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به مناسبت گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان برگزار شده بود، گفت: بعد از ۵ ماه انتظار بازنشستگان کارگری؛ اظهارات رئیس جمهور که گفت «موضوع حقوق بازنشستگان از سوی کارشناسی بررسی می‌شود»، ما را نگران کرد.

او گفت: بازنشستگان در انتظار خبر خوش از رئیس جمهور بودند، اما از قرار معلوم باید بیشتر منتظر بمانند.

کریمی تاکید کرد: علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، متناسب‌سازی عادلانه برای تمام بازنشستگان ازجمله حداقل‌بگیران اجرایی شود و مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان از فروردین ماه پرداخت شود.

دبیر خانه کارگر در ادامه گفت: به هر صورت گرانی‌ها باعث بی‌ثمر شدن افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان می‌شود. دولت برای بهبود شرایط اقتصادی و همچنین بهبودِ وضعیتِ کارگران و اقشار ضعیف جامعه اقدام به افزایش یارانه‌های نقدی کرد، اما علاوه بر بی‌تاثیر بودن یارانه‌ها، طبق برخی گزارش‌های رسیده حدود ۴۰ درصد از جامعه کارگری و بازنشسته یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
دوریال بده آش به همین خیال واهی باش!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->