راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

در انتظار جابه‌جایی زندان مشهد

  • کد خبر: ۱۱۸۸۱۹
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
در انتظار جابه‌جایی زندان مشهد
پروژه جابه‌جایی زندان مشهد براساس برآورد‌ها به اعتباری در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ حدود بیست سال پس از آنکه موضوع انتقال زندان مشهد به خارج از شهر مطرح شد و در پی دستور رئیس دستگاه قضا حالا گویا این کلان پروژه که زمین آن تأمین شده، وارد گام دیگری شده است؛ موضوعی که مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی هم در گفتگو با شهرآرا بر آن مهر تأیید می‌زند و می‌گوید: پروژه انتقال زندان مرکزی مشهد به عنوان پروژه‌ای ملی انتخاب و ردیف اعتباری برای آن تعریف شده و اکنون پیمانکار این پروژه که توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه وشهرسازی انتخاب شده، برای تجهیز کارگاه اقدام و عملیات اجرایی اولیه پروژه را آغاز کرده است.

پروژه انتقال زندان مشهد یکی از دو دستور ویژه رئیس دستگاه قضا در جریان سفر بهمن پارسال او و همراهش به مشهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان آن سفر برای جابه جایی پادگان مشهد و نیز انتقال زندان مرکزی شهر دستور ویژه صادر کرد.

دستور اول به سرانجام رسید و گره هفده ساله جابه جایی پادگان باز شد و زمین‌های پادگان ارتش بیش از یک ماه پیش با همراهی همه دستگاه‌های ذی نفع در اختیار مردم قرار گرفت و حالا از جابه جایی پادگان هم خبر‌های خوبی به گوش می‌رسد.

مدیرکل زندان‌های استان در جریان آن سفر در نشست شورای اداری استان به مشکلات مربوط به انتقال زندان مشهد اشاره و اعلام کرده بود که بیست سال است تصمیم به خروج زندان مرکزی از مشهد گرفته شده و بودجه آن در مصوبات قانونی از برنامه وبودجه تأمین شده، اما به علت تأمین نشدن زمین مناسب، بودجه بازگردانده شده است.

سعید سربازجانفدا همچنین به تشکیل کارگروه ویژه‌ای در استان برای رفع این مسئله اشاره کرده و گفته بود: پس از سال‌ها زمینی صدهکتاری برای ساخت زندان جدید تأمین شده، اما به علت تخصیص نیافتن اعتبار، کار شروع نشده است.

در این باره سخنگوی دستگاه قضا هم بیست وهشتم تیر امسال در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه به موضوع جابه جایی زندان مشهد و پیشینه بیست ساله آن اشاره و علت را تأمین نشدن زمین در این سال‌ها اعلام کرده بود.

مسعود ستایشی این را هم گفته بود که با پیگیری‌های انجام شده، زمینی اختصاص یافت، اما این زمین معارضانی داشت و درنهایت معارضان پذیرفتند که به صورت رایگان، زمین‌های مورد ادعا را برای ساخت زندان تحویل بدهند.

زندان جدید در «کاهدر»

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی درباره آخرین وضعیت جابه جایی زندان مرکزی مشهد به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: با توجه به لزوم انتقال زندان مشهد به خارج از شهر، خوشبختانه پس از گذشت زمانی بیش از بیست سال با همراهی دیگر دستگاه‌های مسئول در استان، زمینی در ۳۲ کیلومتری جاده مشهد به قوچان معروف به زمین‌های «کاهدر» به این امر اختصاص یافت.

سعید سربازجانفدا ادامه می‌دهد: پس از اختصاص زمینی به مساحت صد هکتار، معارضانی برای بخشی از این زمین پیدا شد که با پیگیری و رایزنی با این افراد، درنهایت این مشکل نیز برطرف شد.

نیاز به ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار

او بیان می‌کند: این پروژه براساس برآورد به اعتباری در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که برای اجرای آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیازمند تخصیص به موقع و کافی اعتبارات است و اگر بر اساس روال متداول تزریق اعتبار قطره چکانی باشد، بی گمان این پروژه نیز سال‌ها زمان می‌برد.

سربازجانفدا اظهار می‌کند: با توجه به اعتبار سنگین لازم، برای برون رفت از چالش‌ها و محدودیت‌های مالی پیشنهاد‌هایی به متولیان ارائه شده است که در صورت موافقت و صلاحدید مقامات کشوری، فرایند ساخت زندان جدید مشهد شتاب خواهد گرفت.

اتفاق نظر برای جابه جایی زندان

شهردار مشهد نیز در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگار شهرآرا، در این باره می‌گوید: مسئولان کشوری و استانی درباره جابه جایی زندان اختلاف نظر ندارند و باید ابتدا زندان جدید ساخته و پس از آن جابه جایی انجام شود.

سیدعبدا. ارجائی با بیان اینکه زمین لازم برای ساخت زندان فراهم شده است، اظهار می‌کند: برای ساخت زندان هزینه زیادی نیاز است و درنهایت پس از ساخت زندان جدید می‌توانیم زمین‌های زندان مرکزی را در اختیار مردم قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->