ورود بیش از ۳ میلیون زائر به مشهد مقدس تا کنون (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) فرماندار مشهد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه اسکان زائران با توجه به بارش باران در نظر گرفته شده است گسترش شبکه ارتباطی همراه اول برای رفاه زائران حرم رضوی اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) یک کشته و ۶ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور - مشهد (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

هشدار قرمز هواشناسی برای ۹ استان

  • کد خبر: ۱۱۸۹۷۸
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
هشدار قرمز هواشناسی برای ۹ استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز‌های پنج‌شنبه و جمعه در ۹ استان، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل، مسدود شدن جاده‌ها و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور و فعالیت پدیده جوی «مونسون» در کشور اظهار داشت: امروز با ادامه بارش‌های موسمی در استان‌های فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک داریم و شدت بارش‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و جنوب‌غرب یزد خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۶ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، یزد، بوشهر، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، جنوب سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، تهران، قزوین، البرز، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و استان مرکزی رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه هفته جاری شدت بارش‌ها درغرب کرمان، شرق فارس، شرق اصفهان و غرب یزد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه ۷ مرداد در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب کرمان، شرق خوزستان، شمال سمنان، شرق لرستان، همچنین استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان و برخی مناطق استان‌های البرز، تهران، مرکزی، قم، قزوین، زنجان، همدان، گلستان، مازندران و گیلان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک داریم.

وی ادامه داد: روز جمعه شدت بارش‌ها در غرب کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، غرب یزد همچنین جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه در غرب کرمان، غرب اصفهان، شمال فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و همچنین روز جمعه در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، جنوب کرمان و مرکز سیستان و بلوچستان، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیر‌های برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا ضمن تأکید بر ضرورت آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و ... جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هموطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبرو‌های منازل، توصیه می‌شود که اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، عدم جاه‌بجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها، در دستور کار باشد.  

وی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و از جمعه ۷ مرداد سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، این شرایط امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، اصفهان و مرکزی حاکم است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی باد شدید، گرد و خاک با احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۶ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->