واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

قطار ترکیبی تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۹۱۱۳
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
قطار ترکیبی تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد و گفت: موانع ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره را برطرف می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیعاد صالحی با اشاره به این‌که حدود ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی از شلمچه به بصره عراق ساخته نشده است، اظهار کرد: مسافران به طور موقت به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس از بصره به کربلای معلا منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تسهیل تردد زائرانی که از خطوط ریلی استفاده می‌کنند در دستور کار قرار دارد و در سفر به عراق تلاش می‌کنیم تا تفاهم لازم برای تسهیل از سوی طرف عراقی نیز اعمال شود.

وی افزود: با راه اندازی خط ترکیبی زائران عراقی هم می‌توانند از طریق راه‌آهن به قم و مشهد متصل شوند و با این اقدام علاوه بر جابجایی مسافر امکان انتقال بار به عراق نیز فراهم خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که بر اساس مصوبه هیئت دولت پیگیری احداث راه آهن شلمچه - بصره به عهده راه آهن ایران است، اضافه کرد: مسیر ریلی شلمچه - بصره نیاز به مین‌روبی، تملک زمین و احداث پل روی رودخانه اروند دارد تا خط ریلی به ایستگاه بصره برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مطالعات جداگانه‌ای برای هر موضوع انجام شده و موانعی بر سر راه است که در چند ماه گذشته گام به گام در حال رفع آن‌ها هستیم، امیدواریم با کاهش موانع، احداث خط آهن شلمچه به بصره درآینده نزدیک آغاز شود.

صالحی از افزایش ۲ برابری ظرفیت قطار‌های مشهد و تهران برای ایام اربعین خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی سفر ۳ تا پنج میلیون زائر، قطار خرمشهر تا شلمچه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->