کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود ۳۷ درصد حجم سد‌های کشور خالی است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) این محصولات بهداشتی غیرمجاز کودکان و نوزادان را نخرید + عکس واژگونی پراید در محور راور _ مشهد ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۹۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته مصدوم شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی شناسایی ۱۱۵ کودک‌ کار جدید در خراسان‌رضوی | کودکان اتباع بیشترین سهم را در خیابان‌ها دارند برای پیشگیری از مسمومیت با سم بوتولیسم، غذا‌های کنسروی را حداقل ۲۰ دقیقه بجوشانید پلمب ۳۰ مرکز متخلف و غیرمجاز در حوزه دندانپزشکی در مشهد و خراسان‌رضوی پیش‌بینی بارش باران در برخی استان‌های کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) تجمع معتادان در پروژه نیمه کاره بوستان در خیابان ۲۲ بهمن مشهد
سرخط خبرها

لاشه دو هزار حیوان ماهانه از جاده‌های خراسان رضوی جمع می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۹۱۵
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
لاشه دو هزار حیوان ماهانه از جاده‌های خراسان رضوی جمع می‌شود
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداران این استان ماهانه لاشه دو هزار حیوان را که در برخورد با خودروها تلف شده‌اند از سطح جاده‌های خراسان رضوی جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رجایی افزود: برجای ماندن لاشه حیوانات تلف شده در سطح جاده‌ها تهدیدی جدی برای خودروهای درحال حرکت و ایمنی رفت و آمدهای جاده‌ای است، لذا پاکسازی مسیرها از لاشه حیوانات به‌طور جدی و همیشگی در دستور کار راهداری‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین جمع‌آوری و دفن لاشه حیوانات (بیشتر شامل سگ و گربه) تلف شده در مسیرهای جاده‌ای کاری سخت، آزاردهنده و بعضا تهدیدکننده برای سلامتی راهداران است بنابراین تجهیزات خاص این کار دراختیار راهداران قرار داده شده است.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداران خراسانی فعال در قالب ۲۰ اداره شهرستانی و شش معاونت تابعه آنها در سطح این استان هر روز صبح اقدام به جمع‌آوری لاشه حیوانات تلف شده از سطح جاده‌ها می‌کنند. 

وی افزود: فعالیت راهداران خراسان رضوی برای پاکسازی جاده‌ها از لاشه حیوانات تلف شده، در مسیر راه‌های پر رفت‌وآمد شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه بیشتر از دیگر مناطق استان خراسان رضوی است. 

رجایی بیان کرد: برخی حیوانات پس از تصادف با خودروها در جاده، زخمی شده و فورا تلف نمی‌شوند، لذا از محدوده جاده فاصله می‌گیرند و خارج از آن تلف می‌شوند. اما لاشه برخی از آنها در حریم جاده و شمار بیشتری در سطح جاده باقی می‌ماند که وظیفه جمع‌آوری آنها و پاکسازی جاده برعهده راهداران است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->