بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شد

  • کد خبر: ۱۱۹۲۸
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
۱۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شد
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امسال ۱۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شده که سال آینده ۷۰ کیلومتر دیگر به آن افزوده خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی اصغر نیشابوری افزود: تا پایان سال گذشته ۱۲۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد شده بود که امسال ۶۵ کیلومتر دیگر به آن افزوده شد.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ مسیر‌های مخصوص دوچرخه‌سواری در مشهد به ۲۶۵ کیلومتر برسد که این امر زودتر از موعد محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل پاک و انسان محور گفت: نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های دارای عمر بیش از ۱۰ سال مورد نظر است که در این راستا امسال یکصد دستگاه مینی بوس نوسازی شده و تا پایان سال جاری نیز ۲۵۰ دستگاه تاکسی و نیمه نخست سال آینده هم یکصد دستگاه اتوبوس در مشهد نوسازی خواهد شد.

نیشابوری افزود: توسعه حمل و نقل عمومی همواره در دستور مدیریت شهری است و تا پایان امسال دوچرخه اشتراکی و سیستم جدید دوچرخه همراه با دوچرخه‌های جدید فعال می‌شود که زیرساخت‌های آن نیز در حال آماده شدن است.

رییس گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم گفت: در برنامه سوم توسعه پیش‌بینی شده بود که ۷۵ درصد تردد شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی باشد که اگر این کار انجام می‌شد و تاخیر نداشتیم با آلودگی هوا مواجه نبودیم.

مهدی نقیبی بیدختی افزود: حمل و نقل انسان محور، ایجاد شرایط مطلوب فنی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی، ایمنی و زیست محیطی برای زندگی شهری است که در این راستا باید حمل و نقل ایمن، ارزان، سریع، با حداقل آلودگی، بدون اسراف در منابع سوخت و با مسیر‌های راحت انجام شود.

وی با تاکید بر مدیریت عرضه و تقاضا و بهینه سازی و کنترل، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، هدایت شهروندان به سوی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه‌سواری ادامه داد: رفتار رانندگی نیز باید اصلاح شود.

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: حمل و نقل انسان محور تنها به ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، حمل و نقل عمومی و ایجاد مسیر پیاده‌روی عابرپیاده خلاصه نمی‌شود بلکه عارضه سنجی کاربری‌ها، رعایت اصول فنی در دسترسی کاربری‌ها و اصول ترافیکی و توجه به نیاز توانیابان هم مورد نظر است.

داریوش معظمی افزود: وقتی سلسله مراتب شهری را رعایت کنیم به حمل و نقل عمومی انسان محور کمک می‌کنیم. عارضه سنجی کاربری‌ها، رعایت اصول فنی در دسترسی کاربری‌ها، رعایت ضوابط ترافیکی در جانمایی کاربری، مدیریت توقفگاه خودرو، افزایش ایمنی در سیستم بویژه برای عابران پیاده و معلولان و دوچرخه سواران، طراحی سیستم یکپارچه حمل و نقل، پیوستگی و طراحی پیاده‌رو‌ها و توجه به نیاز توانیابان، همه جزو حمل و نقل انسان محور است.

سیزدهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی با موضوع "حمل و نقل انسان محور" ۲۵ آذر ماه با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شهرداری مشهد در این شهر برگزار خواهد شد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->