جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

آیت الله علم الهدی: بهترین سخن و کلام، تفسیر لبیک یا حسین(ع) است

  • کد خبر: ۱۱۹۵۰۶
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
آیت الله علم الهدی: بهترین سخن و کلام، تفسیر لبیک یا حسین(ع) است
امام جمعه مشهد مقدس گفت: در این مراسم پر فضیلتی که با عنوان «لبیک یا حسین» تشکیل شده است، بهترین سخن و کلام، تفسیر لبیک یا حسین است.

مهدی صبوری نیک | شهرآرانیوز؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» که با حضور خیل عظیمی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این مراسم پر فضیلتی که با عنوان «لبیک یا حسین» تشکیل شده است، بهترین سخن و کلام، تفسیر لبیک یا حسین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: از جمله «لبیک یاحسین» به عنوان یک شعار در مراسم عشق و ارادت به اباعبدالله و در مسائل حماسی و موقعیت های برجسته انقلابی مان تمسک جسته و متوسل می‌شویم. لبیک یا حسین چه معنایی دارد و اگر ما لبیک یا حسین را به زبان آورده و به معنای آن توجه کرده و با اراده جدی و انشای کامل آن را بیان کنیم، این جمله و شعار بسیار ارزشمندی است که بر زبان ما جاری شده است و اگر بدون جدی بودن و تصمیم گیری تنها به عنوان لقلقه زبان گفتیم لبیک یا حسین، این شعار نه تنها ارزشی نیست بلکه توهین به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) است که ما معنای کاملش را اراده نکردیم و تنها به عنوان شعار زبانی و شبیه دیگران آن را گفتیم.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: لبیک یا حسین به معنای اجابت دعوت اباعبدالله(ع) است که سیدالشهدا ما را دعوت کردند و ما با گفتن لبیک یا حسین آن را اجابت می کنیم. این دعوت سیدالشهدا علیه السلام در چه زمان و مکان انجام گرفت و اینجا اهمیت زنده بودن عاشورای حسینی روشن می‌شود که حضرت آن را در هزار و سیصد سال گذشته تبیین کردند و امروز به گوش ما رسیده است و ما داریم دعوت حسینی را اجابت می کنیم و در آن روزی که وجود مقدس ابا عبدالله الحسین در روز هشتم ذی الحجه از سرزمین منا حرکت کردند و از حرم خارج شدند عده ای همراه سیدالشهدا ملازم بودند و می پرسیدند علت خروج شما در شب عرفه چیست؟

وی تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام به آن ها جوابی نمی دادند و می فرمودند که هر کسی پاسخ می خواهد به کنار مسجد تنعیم بیاید.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: وجود مقدس امام حسین علیه السلام در آن جا یک خطبه کوتاهی خواندند و دعوت امام حسین علیه السلام از اینجا شروع شد و تا به امروز این ندای سیدالشهدا بلند است که ای محرمیان و ای عزاداران و ای گریه کنان و مرثیه سراها و ای زنجیر زنان و سینه زنان هر کدام حاضرید که مرا همراهی کنید با ما بیایید و مسیر کربلا را ادامه دهید اما اگر آمادگی ندارید از ما جدا شوید.

وی تصریح کرد: سه دفعه، وجود مقدس سیدالشهدا مردم را به جان دادن و از خود گذشتن در راه امام حسین دعوت کردند که یکی اینجا بود و جای دیگر در مدینه بود که از وجود مقدس اباعبدالله، والی مدینه می خواست بیعت بگیرد که سیدالشهدا علیه السلام فرمودند: این زنا زاده مرا بین مرگ و ذلت مخیر کرده است که این ذلت را نه خدا می پسندد و نه پیامبر خدا و آن دامنی که حسین را پرورش داده یعنی دامن صدیقه طاهره سلام الله علیها که من مرگ را از دست دهم و از مرگ بخواهم خودم را با ذلت نجات دهم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مرحله سوم صبح روز عاشورا بود که در صبح روز عاشورا وقتی اول دشمن حمله کرد و از قبل وجود مقدس قمر بنی هاشم خندقی کنده بودند و آن طرف مانع ایستادند و به سیدالشهدا علیه السلام و اصحاب ایشان توهین کردند که سیدالشهدا علیه السلام فرمودند که ما هیچ گاه ابتدا جنگ را شروع نمی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: لشکر ۱۲۰ هزار نفره دشمن به صف ایستادند و وجود مقدس سیدالشهدا که به یک روایت ۷۲ نفر و ۱۲۰ نفر بودند در مقابل دشمن ایستادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امام حسین به خانواده و اصحاب خود فرمودند صبر کنید این مرگ پلی است که می خواهد از این مصایب و سوزش شما را نجات دهد و شما را به سمت بهشت های گسترده و نعمت های دائم و همیشگی ببرد. برادر من و خواهر من تو آیا اجابت دعوت سیدالشهدا علیه السلام را داری یا فقط یک شعار است؟

آیت الله علم الهدی بیان کرد: وجود مقدس سیدالشهدا دعوت شان به یک سمت است که اگر حاضرید زندگی مادی خود را به زندگی انسانی و معنوی تبدیل کنید با من بیایید.

وی تصریح کرد: یک بُعد زندگی ما زندگی حیوانی است و غیر از این بُعد، یک زندگی انسانی داریم که مربوط به روح انسانی ما است و در زمانی که من یک جنین بودم یک روح انسانی در من به وجود آمد و این روح انسانی عبارت است از ایمان، عاطفه و احساس و روح انسانی همیشگی و ابدی است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: من زنده بودن حیوانی ام با مردن از بین می رود اما روح انسانی تا خدایی خدا وجود دارد به طوری که پیامبر فرمودند که شما برای فنا آفریده نشدید بلکه برای بقا آفریده شدید و امام حسینی که ما را دعوت می کند تا زنده بودن حیوانی خود را فدای روح متعالی انسانی کنیم.

آیت الله علم الهدی گفت : لبیک یا حسین یعنی اجابت دعوت اباعبدالله علیه السلام و به خاطر لذت دنیا، پول دنیا ،عیش و مقام دنیا، دین و ایمان‌مان را از دست ندهیم و زندگی انسانی خود را فدای رذائل حیوانی مان نکنیم.برای زنده بودن انسانی خودم همه زندگی حیوانی را دهم که زندگی انسانی من قوی و نیرومند و در بهشت های گسترده و نعمت های همیشگی قرار گیرد و لبیک یا حسین گفتن اجابت این دعوت است.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با حسین آمدن در عرصه زندگی در دنیا هزینه دارد و هزینه آن است که زندگی حیوانی را به خاطری‌ زندگی انسانی دهیم و آیا ما تصمیم داریم که زندگی حیوانی را فدای زندگی انسانی مان کنیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: کسانی که شعار لبیک یا حسین لقلقه زبانشان است جامعه یزیدی هستند و امام حسین جامعه یزیدی را این طور می دانند که مردمی که در جامعه یزیدی زندگی می کنند این ها برده دنیا هستند و ثروت اندوخته می‌کنند.

وی تصریح کرد: آیا ما واقعا لبیک یا حسین بر سر زبان مان است یا ما تصمیم گرفتیم که دعوت امام حسین علیه السلام را جواب دهیم و پای راه ایشان بایستیم به هر قیمتی که تمام شود ؛ آخرین آن جان دادن در راه ایشان است و اگر این است که خوشا به سعادت تان.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در این صورت شما خواهر را کنار زینب کبری سلام الله علیها و شما برادر را کنار حبیب بن مظاهر می نشاند و با آن ها محشور می شوید.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: لبیک یا حسین یعنی ما حاضریم که همراه آن هایی که با امام حسین علیه السلام بودند باشیم و معنای دیگر آن این است که اگر من از تشنگی بمیرم و در مرز مرگ قرار بگیرم اما به آب هم برسم باز هم آب نخواهم نوشید و هدفمان و نگاهمان امام حسین علیه السلام خواهم بود.

وی با بیان اینکه لبیک یا حسین خیلی قیمت دارد و شما را با عزیزان سیدالشهدا همراه می کند، خاطر نشان کرد: در همین ساعت های روز دوم بود که کاروان امام حسین علیه السلام وارد سرزمین کربلا شد و آقا سیدالشهدا علیه السلام دستور دادند که همین جا توقف کنید و امام حسین علیه السلام به یاران خود فرمودند که اینجا جایی است که عزیزان ما باید به زمین بیافتند و شربت شهادت را خواهند نوشید و در نهایت دستور دادند که همین جا خیمه ها را برپا کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->