ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه پزشکیان: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟
سرخط خبرها

پژمان‌فر: پرونده اشکالات اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی وزارت خارجه در کمیسیون اصل نود باز است

  • کد خبر: ۱۱۹۷۱۰
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
پژمان‌فر: پرونده اشکالات اجرای قانون اقدام راهبردی از سوی وزارت خارجه در کمیسیون اصل نود باز است
رئیس کمیسیون اصل نود گفت: اشکالاتی به عملکرد وزارت خارجه در زمینه طرز کار این وزارتخانه در بحث اجرای قانون اجرای راهبردی مطرح است و هنوز این پرونده در کمیسیون باز می‌باشد و قطعاً تا رسیدن به نتیجه، پیگیری‌های خود را ادامه خواهیم داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله پژمان‌فر در تشریح نشست کمیسیون اصل نود با امیرعبداللهیان،  گفت: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطرح شده بود، وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شد و امیرعبداللهیان نسبت به این موضوع توضیحاتی ارائه کرد و در مورد روند مذاکرات و متنی که تبادل می‌شود، صحبت‌هایی داشتند.  

وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیسیون مطرح و پاسخ‌هایی از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین پیشتر پاسخ‌هایی از طرف وزارت امورخارجه به کمیسیون درباره برخی موضوعات ارسال شده بود که آن پاسخ‌ها نیز مرور و اشکالات آن‌ها با وزیر مطرح و قرار شد وزیر شخصاً به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.  

نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم تاکید کرد: لازم است مسائل با جدیت دنبال شده و مراقبت شود تا مسائل براساس مصالح کشور پیش رود و قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین بخش‌های مختلف مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه براساس اصل ۹۰ قانون اساسی شکایاتی که به مجلس می‌رسد باید بررسی شود و کمیسیون به طرز کار دستگاه‌ها ورود می‌کند،  خاطرنشان کرد: اشکالاتی به عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه طرز کار این وزارتخانه در بحث اجرای قانون اجرای راهبردی مطرح است و هنوز این پرونده در کمیسیون باز می‌باشد و قطعاً تا رسیدن به نتیجه، پیگیری‌های خود را ادامه خواهیم داد.  

پژمانفر در پایان افزود: تا این مرحله وزارت امور خارجه پاسخ‌های خود را به کمیسیون ارائه کرده است، اما قطعاً تا پیش از آنکه متن مذاکرات نهایی شود، ما باید نسبت به انتفاع کشورمان از خطوط قرمز ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری و راستی آزمایی تعهدات آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شویم و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->