یک کشته و ۶ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور - مشهد (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) ۳۰۰ نیروی هلال احمر پوشش مراسم سال تحویل در حرم رضوی را بر عهده دارند آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟
سرخط خبرها

آیا مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره تائید شد؟ (۱۳ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۰۰۹۷
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
  • ۲
آیا مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره تائید شد؟ (۱۳ مردادماه ۱۴۰۱)
برخی فعالان حوزه کارگری معتقدند علت انعکاس خبر‌های متناقض درباره حقوق بازنشستگان این است که دولت در گرفتن تصمیمات اثرگذار در جامعه به ویژه افزایش حقوق بازنشستگان خیلی منفعلانه عمل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود گذشت حدود ۴ ماه و نیم از سال، هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن نشده است. اگرچه روز سه‌شنبه گذشته علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

این در شرایطی است که دبیرکل خانه کارگر معتقد است: علت انعکاس خبر‌های متناقض درباره حقوق بازنشستگان این است که دولت در گرفتن تصمیمات اثرگذار در جامعه به ویژه افزایش حقوق بازنشستگان خیلی منفعلانه عمل می‌کند.

به گفته حسن صادقی، دولت برای زمان خریدن این موضوع را با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، به هیات امنای تامین اجتماعی که اکثرا هم وزرای خودش است محول کرده است.

اما در مقابل محمد حسن‌زاد، سرپرست و معاون فنی درآمد سابق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خود اینطور نوشت: دولت راهی غیر از این نداشت، طبق قانون سرپرست وزرات رفاه و اقتصاد در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی عضویت دارند و در نتیجه از حالا به بعد این دو نفر باید هرچه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان را روشن کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه موعد واریز حقوق بازنشستگی از بیستم هر ماه شروع می‌شود، باید هرچه زودتر این مصوبه تصحیح و در مقابل از سوی سازمان تامین اجتماعی اقدامات لازم برای صدور احکام جدید و نحوه تسویه معوقات ماه‌های گذشته روشن شود.

محمد حسن زاد متذکر شد: باتوجه به اینکه پیش از این هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان در ماه را به عنوان مبنای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرده بود، توقعی غیر از اینکه هیات امنای سازمان مصوبه دیگری برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته باشد، وجود ندارد.

مستمری بازنشستگان چگونه اصلاح می‌شود؟

در این میان، دیروز خبری به نقل از سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد که او اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.

محمدهادی زاهدی‌وفا با بیان اینکه رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تأکید دارند، افزود: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

وی با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس جمهور تصریح کرد: برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.

دولت مصوبه افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق بازنشستگان را تأیید کرد؟

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در تازه‌ترین اظهارنظر در یک برنامه رادیویی گفت: جمع‌بندی دولت این است که می‌تواند در مصوبه هیات امنا دخل و تصرف کند که ما در مجلس تاکید کردیم دولت این اجازه را ندارد.

وی افزود: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تامین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیات امنا را تایید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تامین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تامین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تامین منابع مورد نیاز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: طبق اعلام آخرین نظر مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در مجلس، دولت مصوبه هیات امنا که همان افزایش ۳۸ درصدی است را تتیید و به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده و اگر این حرف تا این مرحله درست باشد همه اختلاف‌نظر‌ها حل می‌شود و تا پایان این ماه هم پرداختی‌ها شروع می‌شود.

عنابستانی با بیان اینکه مبنای این افزایش از ابتدای سال است و معوقات هم پرداخت خواهدشد، گفت: این افزایش ۳۸ درصدی از ابتدای سال اعمال می‌شود.

 منبع: خبرآنلاین


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
0
0
۴۰۰هزار میلیارد تومن پو ل بازنشسته ها رو برداشتید چطور حق الناس رو میخواید جبران کنید یا حق الناس فقط برای ما بیچاره ها صحت داره برا شما نیست
باز نشسته
United States of America
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
0
با سلام خدمت شما محض خدا قرآن بدا د با ز نشسته های تامین اجتماعی برسید دارن، از بی پولی فقر و خجالت زن و بچه عروس داماد نوه می میرن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->