پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

پرواز تهران – چین با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان، گران‌تر از سفر به کانادا است

  • کد خبر: ۱۲۰۴۱۰
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
پرواز تهران – چین با قیمت  ۱۷۵ میلیون تومان، گران‌تر از سفر به کانادا است
نگاهی به سایت های هواپیمایی نشان می‌دهد که اولین ظرفیت خالی برای سفر به چین در هفتم شهریور ماه ارائه شده، اما رقم بلیت پرواز به عدد عجیب ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است. نرخی که نشان می‌دهد در حال حاضر سفر به چین چند برابر سفر به کشور‌های اروپایی، کانادا و حتی آمریکا هزینه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، از زمان آغاز پاندمی کرونا، دولت‌ها بر اساس قوانین و شرایط خود، محدودیت‌هایی را در مسیر سفر‌های خارجی و رفت و آمد وضع کردند که در میان آنها، چین، سختگیرانه‌ترین قوانین را داشت.

سیاست کرونا صفر دولت پکن باعث شده، سفر به چین محدودیت‌های زیادی داشته باشد و همین موضوع چه در تعداد پرواز‌ها و چه در نحوه مسافرگیری تاثیراتی جدی گذاشته است. با وجود آنکه با آغاز واکسیناسیون جهانی، بسیاری از دولت‌ها محدودیت‌های سختگیرانه پروازی را لغو کردند، اما همچنان در چین این محدودیت‌ها پا برجاست.

یکی از تاثیرات این سیاست، افزایش هزینه سفر به چین است. نگاهی به برنامه پروازی از ایران به چین نشان می‌دهد که عملا جز هواپیمایی ماهان، دیگر ایرلاین‌های ایرانی و چینی، برنامه پروازی در این مسیر ارائه نمی‌دهند و به این ترتیب در طول هفته تنها یک پرواز از سوی هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد گوانجو در چین انجام می‌شود.

آنچه که در این بین تعجب‌آور است قیمت بسیار بالای بلیت این پرواز برای مسافران ایرانی است. نگاهی به سایت هواپیمایی ماهان نشان می‌دهد که اولین ظرفیت خالی برای سفر به چین در هفتم شهریور ماه ارائه شده، اما رقم بلیت پرواز به عدد عجیب ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است. نرخی که نشان می‌دهد در حال حاضر سفر به چین چند برابر سفر به کشور‌های اروپایی، کانادا و حتی آمریکا هزینه دارد. موضوعی که طبق گفته رییس اتاق ایران و چین ریشه در سیاست‌های ضد کرونایی دولت پکن دارد.

مجیدرضا حریری، در این زمینه گفت: ما پیش از کرونا در هفته حدود ۱۸ پرواز برنامه‌ای به چین داشتیم که از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی انجام می‌شد، اما پس از شیوع کرونا، تمامی این پرواز‌ها متوقف شدند و در حال حاضر تنها شرکت ماهان یک پرواز به چین دارد.

وی با بیان اینکه سفر به چین در شرایط فعلی بسیار دشوار است، بیان کرد: در حال حاضر پس از ورود به چین افراد باید حدود هفته قرنطینه شوند و قوانین به شکل جدی اجرایی می‌شود از این رو فعالان اقتصادی و تجار در سال‌های گذشته عملا سفری به چین نداشته‌اند و امروز نیز تقاضای ایرانیان برای حضور در چین بسیار ناچیز است.

به گفته رییس اتاق ایران و چین، بخش مهمی از ظرفیت پرواز ماهان نیز در ماه‌های گذشته از سوی فعالان اقتصادی چینی که در کشور‌های اطراف به سر می‌برند پر شده و تقاضای سفر از ایران عملا نزدیک به صفر بوده است. در صورت به پایان رسیدن شیوع کرونا و گشایش دوباره پرواز‌ها از سوی دولت چین، می‌توان انتظار داشت که بار دیگر پرواز‌های برنامه‌ای میان دو طرف برقرار شده و قیمت‌ها نیز به شرایط گذشته بازگردند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->