دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون وزارت خارجه طالبان: حرکت امام حسین(ع) یک مشعل و راهنما برای ماست

  • کد خبر: ۱۲۰۵۶۸
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
معاون وزارت خارجه طالبان: حرکت امام حسین(ع) یک مشعل و راهنما برای ماست
معاون سیاسی وزیر خارجه طالبان گفت: «حرکت امام حسین(ع) برای یک زندگی آزاد و اسلامی بود و یک راهنما و مشعل برای ما است»

به گزارش شهرآرانیوز؛ «شیر محمد عباس ستانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در مراسم عاشورای حسینی در مسجد جامع حوزه علمیه گفت: رویکرد ما آزادی مذاهب در تجلیل مراسم مذهبی پیروان مذاهب است.

ستانکزی در این مراسم گفت: «سیاست امارت اسلامی این است که همه مذاهب در افغانستان، حتی اقلیت‌های غیردینی، در تجلیل مراسم مذهبی خود آزاد ومسائل مربوط به آداب و رسوم مردم، به شرطی که مخالف شریعت نباشد، آزاد است.»

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با پایبند خواندن هیئت حاکمه به آزادی رسانه‌ها و فراگیر بودن حکومت گفت: «انتقاد سالم در چارچوب شریعت آزاد است و اکنون همه رادیوها و تلویزیون‌ها حالا آزاد هستند.».

وی با اشاره به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در حملات اخیر به عزاداران حسینی در کابل، گفت: «عاشورای حسینی را تسلیت می‌گوییم، خداوند شهدای روزهای اخیر در کارته سخی و دشت برچی را قبول کند و نباید اجاره دهیم که دشمنان از این وقایع سوء استفاده کنند.»

ستانکزی ادامه داد: «ما از برکت جهاد رسول الله و اصحابش در صدر اسلام حالا مسلمان هستیم. باید برای آبادی کشور دست به دست هم دهیم، باید تلاش کنیم تا کشور روی پای خود بایستد، مشکلات را باید خودمان حل کنیم.»

معاون وزیر خارجه طالبان با اشاره به قیام امام حسین گفت: «حرکت امام حسین برای یک زندگی آزاد و اسلامی بود و یک راهنما برای ماست».

وی با تأکید بر لزوم وحدت بین مردم افغانستان گفت: ما که توانستیم سه ابرقدرت را شکست دهیم، باید بتوانیم اقتصاد خود را هم درست کنیم و دست نیاز به دیگران دراز نکنیم. برادران ما در سوریه و یمن و عراق و فلسطین هم امید دارند که مانند ما بر آمریکا پیروز شوند.

امسال نخستین سال برگزاری ایام محرم زیر سایه دولت موقت طالبان در افغانستان است، و از روزهای پیش از شروع محرم برخی رسانه‌ها و افراد اینگونه وانمود می‌کردند که در سال جاری به احتمال فراوان آیین محرمی در افغانستان برگزار نخواهد شد.

اما به رغم چندین انفجار در مراسم سوگواری مردم افغانستان در شهرهای مختلف این کشور به عزاداری سالار شهیدان پرداختند و طالبان نیز اعلام کرد که نیروهای این گروه امنیت این مراسم را برعهده خواهند داشت.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->