ریزش یکپارچه قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۸ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها ادامه یافت وزیر اقتصاد: صندوق بیمه جبران خسارت از جنگ تشکیل می‌شود طلا وارد کانال ۷ میلیون تومان شد | صعود دلار به کانال بالاتر هند هم مشتاق نفت ایران شد نرخ طلا حداقل تا ۱۰ روز آینده نوسان شدیدی نخواهد داشت | کاهش قیمت‌ها در محرم و صفر دور از انتظار است ریزش بورس شدیدتر شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ تیر ۱۴۰۴) اطلاعیه شرکت برق خراسان رضوی درخصوص گرم‌ترشدن هوا | درخواست همکاری از مردم برای کاهش مصرف برق زمان واریز کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ مشخص شد | افزایش مبلغ کالابرگ فروش فوری مدیران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ آغاز شد + جدول و شرایط فروش افزایش قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۴) بلیت قطار‌های اربعین از نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۴ بدون افزایش قیمت به فروش می‌رسد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ تیر ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال ۸۵ هزار تومان مرز‌های هوایی ایران باز است | هیچ کشوری آسمان خود را به روی ایران نبسته است (۸ تیر ۱۴۰۴) اتحادیه طلا و جواهر: مردم معاملات سودجویی در روز‌های جنگ را اعلام کنند بررسی قیمت پرفروش‌ترین موبایل‌ها در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۴) نحوه پرداخت خسارت به خودرو‌های آسیب‌دیده از جنگ، از سوی شرکت‌های بیمه چگونه است؟ اجاره‌دادن خانه به اتباع غیرمجاز در مشهد ممنوع شد | ابطال پروانه‌کسب مشاوران املاک خاطی مشاوران املاک حق انعقاد قرارداد با اتباع غیرمجاز را ندارند قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد (۸ تیر ۱۴۰۴) + جدول تشکیل پرونده، ارزیابی و آواربرداری واحد‌های آسیب‌دیده از جنگ درحال انجام است ثبات در بازار طلا و  ارز | بورس در وضعیت قرمز ساعت کاری ساتنا به روال قبل بازگشت استاندار خراسان رضوی: صنعت خودرو و قطعه‌سازی باید موتور پیشران توسعه استان باشد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۴) | پیاز کیلویی ۷ تا ۱۰ هزار تومان پیش‌بینی مهم از وضعیت بازار خودرو در ماه‌های آینده (۸ تیر ۱۴۰۴) کارت‌های بانکی منقضی‌شده در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۴ تا ۶ ماه دیگر تمدید می‌شود زمان شارژ مرحله سوم کالابرگ ۱۴۰۴ دهک های ۴ تا ۷ مشخص شد + جزئیات ضرورت حل چالش‌های تولید برای رونق اقتصاد پساجنگ | همراهی بخش خصوصی و دولتی برای رونق اقتصاد
سرخط خبرها

دستور فوری برای تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده صادر شد

  • کد خبر: ۱۲۰۹۵۰
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
دستور فوری برای تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده صادر شد
بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین تکلیف فوری خودرو‌های دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آن‌ها مشخص خواهد شد؛ این خودرو‌ها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین تکلیف فوری خودرو‌های دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آن‌ها مشخص خواهد شد؛ این خودرو‌ها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

به نقل از ایسنا، عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، در رابطه با اینکه در جریان سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به بوشهر، درباره خودرو‌های وارداتی که از سال‌ها پیش در گمرک مانده و تعیین‌تکلیف نشده چه مسایلی مطرح و مورد توجه قرار گرفت، توضیح داد.

خودرو‌ها بخشی از ارزش خود را از دست داده‌اند!

وی گفت: یکی از مسایلی که مورد انتقاد رئیس قوه قضائیه قرار گرفت این بود که حدود پنج سال از توقیف و نگهداری این خودرو‌ها گذشته، ولی همچنان در شرایط آب و هوایی نامناسبی قرار دارد و بخشی از ارزش خود را از دست داده و تعیین تکلیف نشده است، از این رو دستور بررسی فوری وضعیت خودرو‌ها صادر شد.

امکان برگشت خودرو‌های دارای پرونده قضایی به صاحب کالا

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی در مورد وضعیت خودرو‌های دپو شده نیز گفت: بخشی از این خودرو‌ها دارای پرونده قضایی است که امیدواریم که به زودی به سرانجام برسد و با صدور رای، تعیین‌تکلیف شود. ممکن است با رای صادره، خودرو به ضبط دولت درآید و یا اینکه رای برائت صادر و به صاحب خودرو استرادد شود.

فاقد ثبت سفارش‌ها در دستور کار قرار دارند

معاون وزیر اقتصاد این را هم گفت که بخشی از این خودرو‌ها فاقد ثبت‌سفارش هستند که امکان ترخیص نداشته‌اند، با این حال با دستور اخیر رئیس قوه قضائیه، احتمالا به زودی نیز تعیین تکلیف شوند.

این اولین بار نیست که مقام مسئولی از وضعیت خودرو‌های دپو شده بازدید و دستور تعیین تکلیف آن‌ها را صادر کرده است، ولی برای این حدود ۲۲۴۹ دستگاه باقی مانده در نهایت به نتیجه مشخصی نرسیده و همچنان در گمرک خاک می‌خورند.

از سال‌ها پیش و قبل از ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، بیش از ۱۲ هزار خودرو وارد و در گمرک دپو شده که با اعمال ممنوعیت فرصت ترخیص پیدا نکرد و در نهایت با چند مصوبه و تمدید زمان، از دی ماه ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۹ تعداد زیادی از آن ترخیص شد، ولی حدود ۲۲۴۹ دستگاه به دلایل مختلف، ترخیص نشده و مدت‌هاست در گمرک مانده است.

بخشی از خودرو‌ها دارای پرونده قضایی است که طبق مصوبه قبلی هیات دولت برای تعیین تکلیف این خودروها، برای آن‌هایی که دارای پرونده قضایی هستند، قید زمانی مطرح نیست و هر زمان که رای مرجع قضایی صادر شود امکان برگشت به صاحب کالا را خواهند داشت.

حدود ۱۰۰۰ دستگاه فاقد ثبت‌سفارش هستند که حتی اگر مهلتی برای تعیین‌تکلیف آن‌ها مشخص شود، ولی سامانه ثبت سفارش را وزارت صمت باز نکند، امکان ترخیص ندارند.

همچنین بخشی از این خودروها، آمریکایی و یا ساخت آمریکا است که امکان ورود به کشور را نداشته و باید مرجوع یا امحاء شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->