سرخط خبرها
با هدف افزایش رفاه حال شهروندان انجام می‌شود

میز خدمات الکترونیک در شهرداری منطقه ۸

  • کد خبر: ۱۲۱۲۶
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
میز خدمات الکترونیک در شهرداری منطقه ۸
موسوی‌زاده - با افزایش جمعیت شهر‌ها برای رفاه حال شهروندان ارائه بسیاری از خدمات از سوی سازمان‌ها و ادارات مختلف به‌شکل الکترونیک انجام می‌شود تا علاوه بر کاهش حجم ترافیک و هدررفت زمان و هزینه، شاهد سهولت ارائه این خدمات نیز باشیم. در همین راستا شهرداری مشهد به‌منظور تحقق شهر الکترونیک برای دستیابی به اهدافی، چون خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان، اطلاع‌رسانی بهنگام و دقیق، شفاف‌سازی فرایند‌های کاری، هماهنگی و انتقال اطلاعات بین واحد‌های مختلف مدیریت شهری و... اقدام به پاسخ‌گویی به درخواست شهروندان به‌شکل نوین و الکترونیکی کرده است. شهرداری منطقه ۸ مشهد نیز یکی از مناطق شهری است که این پروژه به‌طور پایلوت در آن اجرا می‌شود. در همین زمینه با مسئول پروژه شهرداری الکترونیک منطقه ۸ گفتگو کردیم تا دراین‌باره توضیح بیشتری بدهد.
مهدی اردکانی مقدم با بیان اینکه میز خدمت شهرداری برای خدمات سریع و آسان به شهروندان و افزایش میزان رضایتمندی آن‌ها آماده ارائه خدمات به‌صورت الکترونیک است، اظهار کرد: پروژه شهرداری الکترونیک که یکی از زیرپروژه‌های شهر هوشمند است به‌طور پایلوت در شهرداری منطقه ۸ در حال اجراست.
وی ادامه داد: در این پروژه که یک ماه از آغاز اجرای آن در شهرداری منطقه ۸ می‌گذرد با ارائه خدمات الکترونیک، مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری منطقه را به حداقل می‌رسانیم به این صورت که شهروند درخواست خود را در سایت ec.mashhad.ir ثبت می‌کند.
مسئول پروژه شهرداری الکترونیک منطقه ۸ بیان کرد: شهروندانی که شناسه شهروندی دارند با مراجعه به سایت درخواست اولیه خود را ثبت می‌کنند و در صورت نداشتن شناسه شهروندی، اول شناسه را ایجاد و سپس درخواست را ثبت می‌کنند و ادامه روند کار را از سایت شهروند می‌توانند انجام دهند.
اردکانی مقدم افزود: با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از شهروندان برای ایجاد شناسه شهروندی یا ثبت درخواست در سایت مربوطه مشکل داشته باشند کارشناس آموزش شهروندی در شهرداری منطقه مستقر شده است تا آموزش لازم در این زمینه را به آن‌ها ارائه دهد، ضمن اینکه حضور آن‌ها در فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات الکترونیک نیز تأثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه به دستور شهردار منطقه ابتدا کار داوطلبانه انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در دو، سه هفته اول انجام کار، تأکید شهردار منطقه مبنی بر این بود تا در راستای تکریم ارباب رجوع شهروندان داوطلبانه اقدام به ثبت درخواست خود به‌شکل الکترونیک کنند، بعد از گذشت این بازه زمانی با توجه به استقبال خوبی که از سوی شهروندان شد، چند روزی است که کار به‌شکل عمومی درآمده است و تمام شهروندان را به این سمت هدایت می‌کنیم.
اردکانی مقدم در ارتباط با اهداف اجرای پروژه شهرداری الکترونیک بیان کرد: اصلی‌ترین هدف ما تکریم ارباب رجوع در بالاترین حد ممکن و جلب رضایت آن‌هاست، در ادامه نیز می‌خواستیم با اجرای این طرح ارتباط ارباب رجوع و کارمند را به حداقل ممکن برسانیم تا هم ارباب رجوع راحت‌تر کار خود را پیگیری کند و هم کارمند فرصت کافی برای پاسخ‌گویی داشته باشد، ضمن اینکه مراجعات حضوری نیز به صفر برسد.
وی با اشاره به اینکه سایت به شکلی ساده و فهمیدنی برای مراجعه شهروندان طراحی شده است، گفت: دسته‌بندی خدمات در سایت باعث شده است تا شهروندان به‌سهولت بتوانند با شهرداری ارتباط برقرار کنند و پس از ثبت درخواست، پیگیری لازم را نیز از طریق سایت داشته باشند، البته یکی دیگر از امکانات سایت، چت سایت در ساعات اداری است که همکاران ما به‌طور آنلاین پاسخ‌گوی شهروندان هستند.
مسئول پروژه شهرداری الکترونیک منطقه در ادامه با اشاره به اینکه تصور عموم بر این است که شاخص کار با شهرداری همان بحث شهرسازی است و این اقدام نیز در همین راستا انجام می‌شود، بیان کرد: پروژه شهرداری الکترونیک برای تمامی حوزه‌هایی است که شهروندان در ارتباط با شهرداری هستند و می‌توان گفت تمامی حوزه‌ها از جمله فرهنگی، فنی و عمران، خدمات شهری یا حتی امور اداری و... را شامل می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->