عباس جمشیدی‌فر دادستان سریال«کوری» شد ادامه ساخت سریال موسی کلیم‌الله با بازیگران جدید پشت صحنه‌ای از سریال «محکوم» + عکس ویدئو | ادای احترام علیرضا طلیسچی به امید جهان ارسال هزار شماره شبا برای هادی حجازی‌فر | وقتی حرف مهرداد صدیقیان شوخی شوخی جدی شد! قسمت دوم «مخمصه» با حضور دی‌کاپریو کلید می‌خورد ستاره‌های سینما در کنار مردم در شب‌های شهریور باغ کتاب موسیقی نواحی ایران در قالبی تازه | «خنیاشهر» متولد شد تجربه جادویی از موسیقی و سینما با «ارباب حلقه‌ها» تورکنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی مهمان یزد می‌شود ۱۱ پویانمایی به جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان راه یافتند + اسامی جومونگ در صدر علاقه مخاطبان ایرانی قرار گرفت | پربازدیدترین سریال تابستانی در تلوبیون سیروس پرهام درگذشت + علت فوت (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) کنسرت محسن یگانه در گرگان لغو شد+ علت (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) فارست گامپ ایرانی بازیگری که شنونده خوبی بود | یادی از صدرالدین حجازی، هم‌زمان با سالروز درگذشتش مدیر مسئول همشهری آنلاین مجرم شناخته شد ساخت «تیم درمان»، سریالی درباره جنگ ۱۲روزه
سرخط خبرها

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

  • کد خبر: ۱۲۱۲۸۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟
سازندگان یک تبلیغ محصولات آرایشی در عین حال هم از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند که حاشیه ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی‌که هنوز چند روزی بیشتر از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده، حاشیه‌ساز شده است.

 

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ ("hooshang") می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!

این درحالی است که در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست.

به نظر می‌رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده‌اند و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند، شاید هم به‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد. کپی برابر اصل نیست. با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید! هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشی!»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->