«کاماندان»؛ کتاب تازه مصطفی جمشیدی درباره جنگ منتشر شد کوه‌مرگی در آیینه نقد؛ روایتی از تولد یک داستان جنگ فصل هشتم «پایتخت» با سوژه‌های جذاب کلید می‌خورد افزایش سه‌برابری فروش کتاب در جنگ ۱۲ روزه بررسی روز‌های پرحادثه جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در شبکه یک نسخه دیجیتال لایو اکشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» به‌زودی منتشر می‌شود فیلم سینمایی «کوکتل مولوتف» به اکران آنلاین رسید انجمن سینمای جوانان دوره‌های مشاغل سینمایی برگزار می‌کند ساترا به طرح دو فیلمنامه جدید مجوز داد جزئیاتی جدید از مراحل ساخت سریال شهید طهرانی مقدم ستاد امر به معروف از رضا رشیدپور شکایت کرد + عکس تاریخ دقیق اکران فیلم «زن و بچه» روستایی مشخص شد مردم تمام بلیت‌های پیش‌فروش فیلم «اودیسه» (The Odyssey) نولان را خریده‌اند! سریال «سووشون» رفع توقیف شد کارگردان «خدای جنگ»: مسئله اصلی فیلم، تقابل تفکرهاست آیا بازگشت مهران مدیری به تلویزیون موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ دبیر هشتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد امیر نجفی، برگزیده طراحی جلد جشنواره بین‌المللی کتاب مسکو شد
سرخط خبرها

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

  • کد خبر: ۱۲۱۲۸۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟
سازندگان یک تبلیغ محصولات آرایشی در عین حال هم از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند که حاشیه ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی‌که هنوز چند روزی بیشتر از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده، حاشیه‌ساز شده است.

 

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ ("hooshang") می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!

این درحالی است که در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست.

به نظر می‌رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده‌اند و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند، شاید هم به‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد. کپی برابر اصل نیست. با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید! هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشی!»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->