سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی مطرح شد

سامان‌دهی وضعیت روشنایی معابر محله امام خمینی (ره)

  • کد خبر: ۱۲۱۲۹
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
سامان‌دهی وضعیت روشنایی معابر محله امام خمینی (ره)
نجمه موسوی‌زاده - جلسه شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) با دستورکار مشکلات مربوط به تأمین روشنایی در برخی نقاط این محله با حضور کارشناس شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار شد.
رئیس شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه محله امام خمینی (ره) یکی از محله‌های قدیمی مشهد به شمار می‌رود و در برخی نقاط این محله مشکل تأمین روشنایی وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه نبود روشنایی لازم در برخی خیابان‌های محله امام خمینی (ره) مشکلاتی از جمله امنیت ایجاد کرده است به طوری که به گفته شهروندان کیف‌قاپی، سرقت و زورگیری در این خیابان‌ها رو به افزایش بوده است. آرین ادامه داد: به گفته یکی از شهروندان خاموشی و تعویض‌نکردن به‌موقع لامپ‌های سوخته چراغ‌های برق در خیابان‌های امام خمینی (ره) باعث شده است تا مکان مناسبی برای فروش مواد مخدر ایجاد شود به‌گونه‌ای که خانواده‌ها ترس عبور از این کوچه‌ها را دارند.

کاتبی، دیگر عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، نیز در ادامه با طرح این پرسش که آیا استانداردی برای جانمایی تیر‌های چراغ برق وجود دارد یا خیر، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که توسط اهالی به ما منتقل شده بود، این بوده که در ابتدای یک کوچه تیر چراغ برق وجود دارد که نمی‌تواند تأمین روشنایی تا انتهای کوچه را داشته باشد و برخی افراد ساکن در این کوچه‌ها تصور می‌کنند باید مبلغی را برای اینکه ستون چراغ برقی گذاشته شود به شرکت توزیع نیروی برق بپردازند، آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد؟
علی زلفی، نماینده مدارس شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، اظهار داشت: مصوبه‌ای برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ادارات و مدارس وجود داشت که طی قراردادی که با شرکت توزیع نیروی برق منعقد می‌شد، یک‌سری از مدارس با سرانه مصرف کم از پرداخت قبوض معاف می‌شدند، برخی مدیران مدارس محله می‌خواهند بدانند که آیا این قرارداد همچنان به قوت خود باقیست یا منحل شده است؟
طالبی، عضو دیگر شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، نیز در ادامه به یکی دیگر از مشکلات اهالی اشاره کرد و گفت: دور میدان امام خمینی (ره) تیر‌های چراغ برقی است که روشنایی لازم برای عبور خودرو‌ها را تأمین می‌کند، اما موضوعی که در این بین وجود دارد، این است که شاخ و برگ درختان از روشنایی پیاده‌رو‌ها کاسته و گاهی نقطه کور نیز ایجاد کرده است، چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
وی ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به زیباسازی بصری شهری است، در برخی خیابان‌های شهر شاهد هستیم از تیر‌های کوچک‌تری استفاده شده است آیا می‌توان این اقدام را برای محله‌های دیگری مانند محله امام خمینی (ره) نیز انجام داد؟

برای تعویض لامپ‌ها با ۱۲۱ تماس بگیرید
ناصح، کارشناس شرکت توزیع نیروی برق مشهد منطقه ثامن که به عنوان نماینده این شرکت در جلسه شورا برای پاسخ‌گویی به مشکلات مردمی حضور یافته بود، در ارتباط با مباحثی که مطرح شد، بیان کرد: روشنایی معابر بسته به نوع خیابان یا بزرگ‌راه متفاوت است و نصب تیر چراغ برق بر اساس یک‌سری استاندارد‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال بسته به نوع منطقه در فاصله‌های ۳۰ تا ۴۰ متری یک تیر چراغ برق وجود دارد.
وی افزود: خیابان امام خمینی (ره) همان‌طور که گفته شد یکی از محلات قدیمی مشهد است که عمر آن به بیش از نیم قرن می‌رسد و پروژه‌هایی که در این محله اجرایی شده قدیمی است و نیاز به بهره‌برداری و تعمیرات در آن احساس می‌شود، اما یکی از موضوعاتی که در گفته‌های شما به‌عنوان گلایه شهروندان مطرح شد تعویض لامپ‌های سوخته بود، در پاسخ باید بگویم که شهروندان از طریق تماس با شماره ۱۲۱ می‌توانند آدرس مورد نظر را اعلام کنند تا ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت تعویض لامپ انجام شود.
ناصح ادامه داد: موردی که برای تفاهم‌نامه فی مابین شرکت توزیع نیروی برق با مدارس یا مساجد و دیگر ارگان‌ها و ادارات مطرح شد باید گفت که آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های شرکت برق در سایت شرکت ثبت شده است که این ادارات می‌توانند با مراجعه به آن از آخرین تغییرات یا اخبار اطلاع پیدا کنند.
کارشناس شرکت توزیع نیروی برق مشهد منطقه ثامن در ارتباط با درختانی که نقطه کور و مشکل روشنایی در معابر ایجاد می‌کنند نیز بیان کرد: هرس درختان جزو وظایف شهرداری محسوب می‌شود و می‌توان از طریق تعامل با شهرداری این موضوع را مطرح کرد تا با کمترین آسیب به درختان روشنایی معابر نیز تأمین شود. وی همچنین در ارتباط با زیبایی بصری شهر با استفاده از تیر‌های کوچک‌تر گفت: شهرداری با توجه به نوع خیابان و زیبایی مبلمان شهری درخواست گذاشتن این تیر‌ها را می‌دهد و ما بنا به درخواست آن‌ها با همکاری و هماهنگی‌ای که فی‌مابین وجود دارد این اقدام را انجام می‌دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->