سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله مصوب شد

شبکه‌سازی مساجد محله امام‌خمینی (ره)

  • کد خبر: ۳۰۶۶۳
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
شبکه‌سازی مساجد محله امام‌خمینی (ره)
جلسه شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) با دستورکار برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت برگزار شد.

نجمه موسوی‌زاده - جلسه شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) با دستورکار پیگیری مصوبات جلسات گذشته شورا و همچنین برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت، با حضور رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۸ برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۸ با بیان اینکه طرح محله ما سال گذشته در سه محله منطقه با برگزاری جلسات استماع مردمی و شناسایی نیاز‌های ساکنان به تصویب شورای اجتماعی هر محله رسید، بیان کرد: ضرورت دارد امسال این طرح در محله امام خمینی (ره) با نگاه ویژه‌تری دیده و اجرایی شود.

• اجرای طرح پنجره فولاد
مسلم ابراهیم‌زاده همچنین به اجرای طرح ویژه دهه کرامت با عنوان «پنجره فولاد» اشاره کرد و افزود: در نظر داریم در دهه کرامت سالمندان و افراد ناتوان ساکن منطقه را با ویلچر و خودرو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای زیارت حرم مطهر رضوی ببریم. در همین راستا هر محله باید این افراد را شناسایی و به شهرداری معرفی کند.
وی ادامه داد: برخی موضوعاتی که در شورای اجتماعی محله مطرح می‌شود نیاز به نامه‌نگاری و مصوبه دارد تا از سوی شهرداری قابلیت پیگیری و اجرا داشته باشد بنابراین ضرورت دارد اعضای شورا برای تمام برنامه‌های اجرایی خود مصوبه داشته باشند.
رئیس شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) هم با تأکید بر اینکه یکی از نیاز‌های محله رصد مشکلات مردم در بازه زمانی یک ماهه برگزاری جلسات شورا و در میان گذاشتن با سایر اعضاست، گفت: مشهدالرضا پایتخت مذهبی و دومین کلان‌شهر کشور است و محله امام خمینی (ره) در مجاورت حرم مطهر رضوی این موضوع را می‌طلبد تا فضاآرایی مناسبی از جمله نصب بنر و ریسه، چراغانی و نورافشانی در ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام هشتم (ع) داشته باشیم.
زلفی ادامه داد: البته در برگزاری مراسم‌ها باید شرایط ویژه امسال و بیماری کرونا نیز در نظر گرفته شود، بنابراین نیاز است اعضای شورا با همفکری هم برنامه‌هایی را که قابلیت اجرا در وضعیت کنونی دارند به شورا ارائه دهند.
امیرزاده دیگر عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) نیز بیان کرد: بسیاری از مساجد محله برنامه‌هایی را اجرایی می‌کنند که موازی یکدیگر است و هنوز نتوانسته‌ایم مساجد را یکسان‌سازی کنیم، این در صورتی است که تمام کار‌های فرهنگی از مساجد آغاز می‌شود. در همین راستا پیشنهاد شبکه‌سازی مساجد محله را می‌دهم.
زنده‌دل، عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: میدانی در خیابان ثامن‌الائمه مقابل در پادگان وجود دارد که ظاهر چندان آراسته‌ای ندارد، بهتر است این میدان گل‌کاری و فضاآرایی شود.
شاد، عضو دیگر شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، پیشنهاد برگزاری جشنواره ورزشی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را در بوستان کوهسنگی هم‌زمان با دهه کرامت داد و افزود: می‌توانیم در این جشنواره به افراد لباس ورزشی هدیه دهیم البته برگزاری چنین مراسمی نیاز به بررسی و تحقیق بیشتر با توجه به شرایط فعلی دارد.

•برگزاری جلسه مشترک با رؤسای محلات منطقه
خالقی، عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، نیز در ادامه با بیان اینکه می‌توان در برگزاری مراسم‌ها یا حتی طرح‌های مناسب محله با سایر محلات همفکری داشت، اظهار کرد: برگزاری جلسه مشترک و دعوت از رئیس یا نایب رئیس شورای اجتماعی سایر محلات منطقه ۸ می‌تواند امکان هم‌افزایی و همفکری را دوچندان کرده و از این طریق گام‌های بهتری برای منطقه برداشت.
خزاعی، دیگر عضو شورای اجتماعی این محله، اشاره‌ای به حمام متروکه واقع در امام خمینی ۷۹ کرد و گفت: می‌توان با نامه‌نگاری با اوقاف از ظرفیت این حمام که وقفی است، استفاده کرده و در ایام سال برنامه‌های فرهنگی برای ساکنان محله برگزار کرد.
سرایی، عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره)، هم بیان کرد: آسفالت و پیاده‌رو‌های نامناسب یکی از مشکلاتی است که همواره به عنوان چالش مردمی مطرح بوده و نیاز به بهسازی و مرمت آن‌ها به‌جد احساس می‌شود. پیاده‌رو‌های کوچه‌های فرعی خیابان ثامن الائمه آن‌قدر نامناسب است که در زمستان با بارش برف و باران تبدیل به گِل شده و در تابستان گرد و غبار می‌شود. نیاز است با اولویت‌بندی، بهسازی پیاده‌رو‌های محله در دستورکار قرار گیرد.
در پایان این جلسه مصوب شد ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت مشخص و به شهرداری منطقه اعلام شود. همچنین مصوب شد جلسه‌ای برای شبکه‌سازی مساجد با هدف جلوگیری از موازی‌کاری با حضور ائمه جماعات این مساجد برگزار شود و طی نامه‌ای درخواست بهسازی و مرمت پیاده‌رو‌ها به شهرداری منطقه اعلام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->