اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گذشته را از ذهن‌تان پاک کنید

  • کد خبر: ۱۲۱۳۱۷
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
گذشته را از ذهن‌تان پاک کنید

شهروند: شش سال پیش به اجبار خانواده‌ام با فردی که تناسبی باهم نداشتیم، ازدواج کردم. برای همین مدام باهم کشمکش و اختلاف داشتیم، تا اینکه 4ماه پیش به خواست خودم از هم جدا شدیم. حالا مدتی است که احساس می‌کنم، تصمیم اشتباهی گرفته‌ام و قصد بازگشت دارم. به‌نظرتان تصمیم درستی است یا باید سعی کنم موضوع را فراموش کنم؟

پرسش سختی است، چون هر دو راه امکان دارد. چنین موضوعی پیچیده‌تر از آن است که با اطلاعات جزئی بگوییم کدام راه درست است. اینکه فردی احساس پشیمانی کند که ای‌کاش در زندگی قبلی می‌ماند، طبیعی و بدیهی است.

این احساس برای همه کسانی که جدا می‌شوند چه آن‌هایی که زندگی‌ به‌مراتب دردناکی داشتند و باید جدا می‌شدند و چه آن‌هایی که مشکلات اساسی نداشتند و تصمیم به جدایی گرفتند پیش می‌آید، اما اینکه با تکیه بر احساسی که در روزهای جدایی دارند، عمل کنند یا اجازه بدهند زمان از احساساتشان بکاهد، موضوعی است که نیاز به واکاوی در ذهن شخص و کمک گرفتن از مشاور دارد.

زوج‌هایی که تصمیم به جدایی دارند، مجبور هستند پیش مشاور بروند، اما در آن روزهای ملتهب افراد آن‌قدر درباره تصمیمی که گرفتند مصمم هستند که چشمشان را روی هر تغییری می‌بندند و از پذیرش هر اطلاعات جدیدی خودداری می‌کنند، بنابراین ممکن است مشاوره، جدی گرفته نشده یا صوری برگزار شده باشد یا آن زمان توان پذیرش توصیۀ مشاور از سوی زوج وجود نداشته باشد.

از این‌رو به افرادی که تمایل دارند دوباره به زندگی قبلی خود بازگردند و با فردی که از او طلاق گرفته‌اند ازدواج کنند توصیه می‌شود به‌عنوان نخستین کار با مشاورِ باتجربه مشورت داشته باشند. ممکن است این افراد به دلایلی که گفته شد در گذشته تصمیم اشتباهی و شتاب‌زده‌ای گرفته باشند یا اینکه تصمیم درستی بوده و اکنون به گذشت زمان نیاز ندارند.

بهتر است افزون بر کمک گرفتن از روان‌شناس یا مشاور مسائل طلاق، خودشان هم موضوع را بررسی کنند و بخش احساسی آن را از تجزیه و تحلیل‌های منطقی ذهنشان جدا کنند و به شکل یک مسئلۀ شبیه به مسائل ریاضی به آن بپردازند. باید روی کاغذ بررسی کنند نقاط منفی ازدواجشان کدام‌ها بوده، نقش خودشان در همه مشکلاتی که از سر گذراندند چه بوده، دلیل اصلی جدایی‌شان چه بوده و ... . بکوشند مستند بنویسند، نه اینکه فقط در ذهنشان بررسی کنند؛ زیرا ذهن دچار پراکندگی می‌شود و احساسات و هیجانات رو می‌آیند.

چند توصیه برای بازگشت

اگر به خاطر فرزندتان این کار را می‌کنید، منصرف شوید زیرا ازدواج باید از سَر عشق و علاقه باشد.
دلیل جدایی‌تان در گذشته را پیدا کنید؛ اگر طلاقتان به خاطر مسائل مالی بوده است این‌بار درباره مسائل مالی با هم به نتیجه برسید، اگر درباره تربیت فرزندان بوده، این مشکل را هم با هم حل کنید و اگر به خاطر نبود وفاداری و خیانت بوده، هر دو نفر شما باید امتحان خود را پس بدهد.

اجازه ندهید تا زمان جاری شدن عقد دائم، فرزندان از رابطه دوباره شما باخبر شوند زیرا امیدوار می‌شوند که با هم آشتی کنید و این موضوع فشار روحی بیشتری برای آشتی کردن به شما تحمیل می‌کند.

اگر به دنبال آشتی با همسر سابق خود هستید، بهتر است با پاک کردن گذشته، شکایت‌های قدیمی را مطرح نکنید، زیرا در این صورت فقط جدل بین شما بیشتر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->