نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

حسن رحیم‌پور ازغدی: انسجام نظری و تکلیف‌مداری عملی دو شاخص اساسی حقیقت دین است

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۵
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
حسن رحیم‌پور ازغدی: انسجام نظری و تکلیف‌مداری عملی دو شاخص اساسی حقیقت دین است
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در نشست «بزم اندیشه» درباره انسجام نظری و تکلیف‌مداری عملی دو شاخص اساسی حقیقت دین سخن گفت.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز - «تشیع، سیاسی‌ترین مذهب در تاریخ ادیان الهی است. بسیاری از جریان‌های سیاسی و حتی متدینان پیش از انقلاب اسلامی، از سیاسی‌دانستن اهل‌بیت (ع) کراهت داشتند و حتی غدیر و عاشورا را هم منحصر در یک روایت تاریخی و سوگ‌نامه آن می‌دانستند، درحالی‌که تشیع تنها مذهبی است که رهبران آن همگی به‌دلیل درگیرشدن با حکومت‌ها به شهادت رسیده‌اند و ثمره نهایی آن هم قرار است در حکومت مهدوی متجلی شود که در حقیقت یک انقلاب جهانی است که حکومت‌های فاسد و قدرت‌های جاهل را براندازی می‌کند.» این جملات بخشی از سخنان عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

حسن رحیم‌پور ازغدی که در نشست «بزم اندیشه» سخن می‌گفت، با اشاره به تلاش دولت‌های غربی برای القای مفهوم تحریف‌شده‌ای از دین به انسان‌ها، تصریح کرد: پس از زوال مارکسیسم، لیبرال‌های غرب‌نشین چه در ممالک خود و چه در کشور‌های دست‌نشانده، آزادی را محدود در آزادی‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی می‌دانند تا به‌موازات مسجد، مراکز فساد و فحشا هم برقرار باشد و هرکس دلش خواست، به مسجد برود و هرکس دوست داشت، فسق‌وفجور کند.

وی افزود: لیبرال‌ها دین را دکور صحنه می‌دانند؛ یعنی دینی که اثری از استکبارستیزی و جهاد با کفار در آن نیست و افراد اگر بخواهند نماز جعفر طیار بخوانند، هرروز را روزه بگیرند و شبانه‌روز در عزای اهل‌بیت (ع) عزاداری کنند، آزادند، اما بیان معارف عمقی دین و مبانی ارزش‌های اسلامی که به ظلم‌ستیزی و آزادگی دعوت می‌کند، ممنوع تلقی می‌شود.

این موضوع پیش از انقلاب اسلامی هم مرسوم بود و سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در ایام عزاداری حسینی، همان‌طور که میان عزاداران مشهدی قند و چای توزیع می‌کردند، قمه رایگان هم می‌دادند تا دین به‌جای نمود جهادی‌اش به جنگ مذاهب بینجامد. این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در مقابل امپریالیسم جهانی، جمعیتی از متدینان جامعه اسلامی به‌دنبال مذهب آسان هستند تا بدون اینکه آموزه‌های دینی برایشان مسئولیتی در دنیا ایجاد کند، فقط نمازی بخوانند، روزه‌ای بگیرند و در آخرت هم چشم به امید شفاعت اهل‌بیت (ع) بدوزند.

درحالی‌که منظور از ولایت، فقط دوست‌داشتن اهل‌بیت (ع) نیست، بلکه شیعه ولایت‌مدار به‌موازات اینکه به زیارت حرم‌های شریفین می‌رود و در عزاداری و جشن شرکت می‌کند، به حق زعامت اهل‌بیت (ع) هم آگاه است و زندگی خود را وقف تلاش برای اقامه حاکمیت و عدالت آنان بر جامعه می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی انسجام نظری و تکلیف‌مداری عملی را دو شاخص اساسی حقیقت دین دانست و اظهار کرد: باید از مناظره فراتر رفت، از سطح مفاهیم ذهنی خارج شد و به‌سمت عینیت‌بخشی به آموزه‌های اخلاقی شیعی در جامعه حرکت کرد تا بازار در حکومت علوی، عرصه اقتصاد و تجارت بدون فساد، بی‌دروغ و کلاهبرداری باشد؛ همان‌گونه که مکتب اهل‌بیت (ع) به ما حکم کرده است.

وی افزود: حقیقت دین‌داری باید در دنیا هم نمود پیدا کند تا مؤمن در تجارتش، معیشتش، اخلاقش و موضع‌گیری سیاسی‌اش قابل‌شناسایی باشد. یکی از سیاست‌های مستمر حکومت‌های ضددین در به‌انحراف‌کشاندن اندیشه‌های اسلامی این است که مردم برای ظواهر وقت بگذارند تا فرصتی برای تعمق در دین باقی نماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->