به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده
سرخط خبرها

مسئولان استانی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران در دهه آخر ماه صفر تأکید می‌کنند

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۶
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
مسئولان استانی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران در دهه آخر ماه صفر تأکید می‌کنند
در روز‌های پایانی ماه صفر امسال مشهد میزبان میلیون‌ها نفر از عاشقان و دلدادگان شمس‌الشموس (ع) خواهد بود. این موضوع سبب شده است که مسئولان استانی از حالا با توجه به حضور این جمعیت میلیونی در مشهدالرضا (ع) بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی برای بهبود خدمات‌رسانی به زائران بگویند و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران تأکید کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - طبق پیش‌بینی‌ها، پس از دو سال کرونایی، در روز‌های پایانی ماه صفر امسال مشهد میزبان میلیون‌ها نفر از عاشقان و دلدادگان شمس‌الشموس (ع) خواهد بود که برای عرض ارادت به محضر حضرت رضا (ع) در ایام سوگواری شهادت ایشان راهی سرزمین خورشید می‌شوند.

این موضوع سبب شده است که مسئولان استانی از حالا با توجه به حضور این جمعیت میلیونی در مشهدالرضا (ع) بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی برای بهبود خدمات‌رسانی به زائران بگویند و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران تأکید کنند؛ موضوعی که نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی نیز در نشست مجمع مشورتی دهه پایانی ماه صفر که با حضور شماری از مسئولان شهری و استانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آن، بر لزوم تأمین فضای اسکان مناسب برای زائران تأکید و اظهار کرد: باید با ایجاد سازوکار‌هایی بستر مشارکت مجاوران در اسکان زائران فراهم شود و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید برای عملیاتی‌شدن برنامه‌هایشان اهتمام ویژه داشته باشند.
آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی با بیان اینکه مشکلات زائران در نوروز باید بررسی و برای تکرارنشدن آن‌ها برنامه‌ریزی شود، به تأمین اسکان و نظارت بر قیمت کالا‌ها و خدمات در دهه پایانی ماه صفر و خدمت‌رسانی شایسته به زائران در مشهد تأکید کرد.

مقابله با گران‌فروشان

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه باید همه ظرفیت‌ها را برای میزبانی شایسته از زائران به کار ببریم تا در محضر مبارک حضرت رضا (ع) سربلند باشیم، به اهمیت اسکان زائران در دهه پایانی صفر اشاره و بیان کرد: تأمین اسکان تأثیر عمیقی بر میزبانی شایسته از زائران دارد. تخت‌های هتلی و اقامتگاه‌های رسمی مشهد پاسخگوی جمعیت میلیونی زائران نیست؛ بنابراین باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و توجه به ارتقای فرهنگ میزبانی با استفاده از ظرفیت خطبه‌های نماز جمعه، ائمه جماعات و رسانه ملی اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره کرد و خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با گران‌فروشی و نظارت دقیق بر قیمت اقامتگاه‌ها و اجناس در فروشگاه‌ها شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر بخواهیم در روز‌های پایانی ماه صفر و مناسبت‌های مختلف مذهبی میزبانی شایسته‌ای از زائران داشته باشیم، باید از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم. در اربعین طی بازه زمانی بیست‌وچندروزه چندمیلیون زائر مشرف می‌شوند و بسیاری نیز در مسیر راهپیمایی نقش‌آفرینی می‌کنند، اما در دهه پایانی صفر حدود ۶ میلیون زائر فقط در پنج روز به مشهد مشرف می‌شوند؛ بنابراین علاوه بر ظرفیت‌های مردمی، باید ظرفیت‌های ملی نیز برای میزبانی از زائران به میدان بیاید. زیرا ظرفیت‌ها و امکانات خراسان‌رضوی پاسخگوی جمعیت زیاد زائران نیست.

آمادگی استان برای میزبانی از زائران

استاندار خراسان‌ رضوی نیز از آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر خبر داد و اظهار کرد: در جلسات هماهنگی و تدابیر اتخاذشده و برنامه‌ریزی‌ها، استان برای میزبانی از زائران و عزاداران روز‌های پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) آمادگی دارد و با وجود حضور میلیونی زائران، هیچ نگرانی در زمینه تأمین اقلام و اجناس در مشهد وجود ندارد.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه کمیته‌های خدمات‌رسانی به زائران از مدت‌ها پیش کارشان را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: موضوع‌هایی مانند اسکان و امنیت بسیار مهم هستند و دستگاه‌های مسئول باید با جدیت وظایفشان را در این‌باره انجام دهند.

وی همچنین بر لزوم نظارت بر قیمت‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌هنگام به زائران به‌ویژه در حریم حرم مطهر رضوی تأکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->