قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | رشد ۱۰ تا ۹۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) + جدول توزیع ۸۷۶ تن گوشت گوساله و مرغ در مشهد و خراسان رضوی، از ابتدای سال تاکنون (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) ظرفیت ۳ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیر در خراسان رضوی ایجاد می‌شود اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۴، این هفته برگزار می‌شود + جزئیات جمع‌آوری ۴۲۸ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های خراسان رضوی نرخ بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۴ چه زمانی اعلام می‌شود؟ بررسی قیمت موبایل‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) جهش قیمت‌ها، دستمزد کارگران را بی‌اثر کرد ریزش سنگین بورس | خروج شدید پول حقیقی از بازار (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) راه چاره دولت برای کاهش خاموشی‌ها چیست؟ بچه‌پول‌دار‌های جدید در راه هستند! فروش محصول ایران خودرو دیزل از امروز (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آغاز شد + جدول وزیر جهاد کشاورزی: ۹۰ درصد روغن و ۳۰ درصد شکر وارداتی است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در نیمه کانال ۸۳ هزار تومان شیر تو شیر در  بازار لبنیات | افزایش قیمت محصولات لبنی فعلا غیرقانونی است رشد نیم درصدی بازار مسکن در ۱۴۰۳ | فاصله معنادار بخش مسکن با نرخ هدف برنامه هفتم آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | ارزش بیت‌کوین چقدر است؟ قیمت مواد غذایی کاهش یافت قیمت امروز طلا در مشهد اعلام شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) افزایش چراغ‌خاموش اجاره‌بهای مسکن | سقف نرخ اجاره مسکن اعلام نشده است قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ویدئو | هیچ منع قانونی برای واردات خودرو‌های جانبازان وجود ندارد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | کاهش قیمت میوه نسبت‌به هفته گذشته شیر در صدر گرانی‌های بهار وعده دولت برای پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز آینده اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴
سرخط خبرها

زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی
نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی در نشست خبری این انجمن گفت: جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند...

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز - «جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.» این گفته‌ها بخشی از سخنان نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی است که در نشست خبری روز گذشته این انجمن به آن اشاره کرد.

به گفته محمود امتی ۲۲۰ شرکت حمل ونقل ترانزیتی در خراسان رضوی با محوریت مشهد فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده اند، اما نبود زیرساخت مناسب و مشکلات کلان در حوزه حمل ونقل نمی‌گذارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. امتی افزود: حدود ۵۰ درصد از ترانزیت کشور را به کشور‌های خارجی واگذار کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار کامیون تحت پوشش اعضای این انجمن در استان فعالیت دارند، افزود: یکی از معضلات ما در این حوزه، فرسودگی ناوگان حمل ونقل در کشور و استان است.

از طرفی، روند ورود کامیون به کشور با مشکلات متعددی رو به روست، تا جایی که طبق شــــنیده هــــای مــــا حــــدود ۲ تا ۳ هـــزار ناوگان خریداری شده بیش از یک سال است که در گمرک خاک می‌خورند. به گفته امتی، حدود ۷۰ درصد مجموعه ناوگان باری استان ضعیف و فرسوده است، اما در مجموع ناوگان ترانزیتی با توجه به رفت وآمد به کشور‌های دیگر، از کیفیت بهتری برخوردار است. ابراهیم عطائی، عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با تأکید بر اینکه با وجود ظرفیت ترانزیت در کشور به دلیل کاستی‌ها نتوانسته ایم تعامل خوبی با دنیا برقرار کنیم، گفت: یکی از معضلات نبود مدیریت واحد در مرزهاست؛ ترانزیت با ۲۵ سازمان دولتی در ارتباط است و هر سازمان در این حوزه جزیره‌ای عمل می‌کند. همچنین مرز‌ها محل گذر هستند، اما یکی از چالش‌های ما توقف طولانی مدت کامیون‌ها در مرزهاست.

حمیدرضا دشتی، دیگر عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: در ترانزیت فقط دو موضوع هزینه و زمان مطرح است که ما در هر دو آن قدر بد عمل می‌کنیم که منجر به تغییر مسیر‌های ترانزیتی ازسوی صاحبان کالا شده است که به سیاست‌های کلان کشور در این حوزه باز‌ می‌گردد. قاسم حسینی، عضو دیگر هیئت مدیره این انجمن، هم درباره معضلات این حوزه بیان کرد: وقتی قیمت یک کامیون در کشور‌های همسایه، یک سوم قیمت ایران است، راننده ایرانی کامیون خارجی می‌خرد. آن وقت به جای اینکه یک سرمایه به چرخه کار کشور اضافه شود، خارج می‌شود. کمبود ناوگان و وضعیت جاده‌های ترانزیتی و حمایت نکردن از این حوزه و ... گوشــــه‌ای از مشـــکلات حوزه ترانزیتـــــی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->