مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (یکشنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۳) بورس فردا (دوشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۳) فعال است؟ ویدئو| داروخانه‌های مشهد زیر ذره‌بین نظارت تعزیرات حکومتی نانوایی‌های سیار، راهکاری برای رفع کمبود توزیع نان در مشهد در ایام پایانی سال مدیرکل صمت خراسان رضوی: پیشنهاد می‌کنم برق اصناف از ساعت ۶ عصر قطع شود! معاون اول رئیس جمهور: مقابله با محتکرین و نظارت بر بازار از اولویت‌های دولت است کشف بیش از ۲۵ هزار تن شکر قاچاق و خارج از شبکه توزیع در خراسان رضوی افزایش سن بازنشستگی ابلاغ شد + جزئیات (۵ اسفند ۱۴۰۳) بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی | مهندسان در هندسه بیکاری! قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۵ اسفند ۱۴۰۳) | اپتیما ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی چه تغییری کرد؟ (۵ اسفند ۱۴۰۳) + جدول آغاز گشت‌های نظارتی مشترک تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی خراسان رضوی در آستانه ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۴+ویدئو بلیت هواپیما روی دور گرانی | تخلف ایرلاین‌ها باوجود تلاش دولت برای کنترل نرخ تغییر انتظارات فعالان بازار از آینده بازدهی بازار‌های مالی (۵ اسفند ۱۴۰۳) پایان خوش بورس | رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص کل (۵ اسفند ۱۴۰۳) آغاز روند کاهشی قیمت طلا در مشهد (۵ اسفند ۱۴۰۳) ۲۰ هزار میلیارد تومان، واردات سوغات مشهد از چین! | تسهیلات تضمینی برای تولیدکنندگان سوغات زیارت در مشهد قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۵ اسفند ۱۴۰۳) | نزول دلار به کانال ۹۳ هزار تومان آمادگی کامل برای تأمین کالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در مشهد و خراسان رضوی (۵ اسفند ۱۴۰۳) ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ حساب یارانه بگیران شارژ می‌شود | مجموع دریافتی خانوار‌های یارانه‌بگیر در اسفندماه چقدر می‌شود؟ تأمین ۷۳ درصد از هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات قیمت جدید خودرو‌های کرمان موتور در کارخانه اعلام شد (۵ اسفند ۱۴۰۳) مشکل مسکن و درمان کارگران با همراهی و کمک دولت حل می‌شود قیمت سیب‌زمینی بالاخره در مشهد کاهش یافت؟ (۵ اسفند ۱۴۰۳) کارگران: در رقم سبد معیشت و مزد تجدیدنظر شود علت اصلی گرانی برنج چه بود؟ عرضه اولیه «مهرمام» در بازار بورس، سه‌شنبه (۷ اسفند ۱۴۰۳) | چقدر نقدینگی نیاز است؟ ۳ روش برای استعلام کالابرگ الکترونیک تبیین برنامه تحول و مدل‌های کسب‌وکار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
سرخط خبرها

زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی
نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی در نشست خبری این انجمن گفت: جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند...

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز - «جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.» این گفته‌ها بخشی از سخنان نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی است که در نشست خبری روز گذشته این انجمن به آن اشاره کرد.

به گفته محمود امتی ۲۲۰ شرکت حمل ونقل ترانزیتی در خراسان رضوی با محوریت مشهد فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده اند، اما نبود زیرساخت مناسب و مشکلات کلان در حوزه حمل ونقل نمی‌گذارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. امتی افزود: حدود ۵۰ درصد از ترانزیت کشور را به کشور‌های خارجی واگذار کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار کامیون تحت پوشش اعضای این انجمن در استان فعالیت دارند، افزود: یکی از معضلات ما در این حوزه، فرسودگی ناوگان حمل ونقل در کشور و استان است.

از طرفی، روند ورود کامیون به کشور با مشکلات متعددی رو به روست، تا جایی که طبق شــــنیده هــــای مــــا حــــدود ۲ تا ۳ هـــزار ناوگان خریداری شده بیش از یک سال است که در گمرک خاک می‌خورند. به گفته امتی، حدود ۷۰ درصد مجموعه ناوگان باری استان ضعیف و فرسوده است، اما در مجموع ناوگان ترانزیتی با توجه به رفت وآمد به کشور‌های دیگر، از کیفیت بهتری برخوردار است. ابراهیم عطائی، عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با تأکید بر اینکه با وجود ظرفیت ترانزیت در کشور به دلیل کاستی‌ها نتوانسته ایم تعامل خوبی با دنیا برقرار کنیم، گفت: یکی از معضلات نبود مدیریت واحد در مرزهاست؛ ترانزیت با ۲۵ سازمان دولتی در ارتباط است و هر سازمان در این حوزه جزیره‌ای عمل می‌کند. همچنین مرز‌ها محل گذر هستند، اما یکی از چالش‌های ما توقف طولانی مدت کامیون‌ها در مرزهاست.

حمیدرضا دشتی، دیگر عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: در ترانزیت فقط دو موضوع هزینه و زمان مطرح است که ما در هر دو آن قدر بد عمل می‌کنیم که منجر به تغییر مسیر‌های ترانزیتی ازسوی صاحبان کالا شده است که به سیاست‌های کلان کشور در این حوزه باز‌ می‌گردد. قاسم حسینی، عضو دیگر هیئت مدیره این انجمن، هم درباره معضلات این حوزه بیان کرد: وقتی قیمت یک کامیون در کشور‌های همسایه، یک سوم قیمت ایران است، راننده ایرانی کامیون خارجی می‌خرد. آن وقت به جای اینکه یک سرمایه به چرخه کار کشور اضافه شود، خارج می‌شود. کمبود ناوگان و وضعیت جاده‌های ترانزیتی و حمایت نکردن از این حوزه و ... گوشــــه‌ای از مشـــکلات حوزه ترانزیتـــــی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->