به گفته هومن گریوانی این در حالی است که امسال ۴۳ میلیارد تومان برای ساخت این مسیر هزینه شده است. از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیسجمهوری به خراسان رضوی و ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، او با بیان اینکه ۳ سال پیش در پی مناقصهای در این راستا هزینه کل پروژه ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شد، ادامه داد: با توجه به تغییر قیمتها طی این مدت، در صورت اجرایی شدن فاینانس، مبلغ برآورد شده تغییر خواهد کرد.
این در حالی است که چند روز پیش امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود که این پروژه جزو پروژههای دارای اولویت وزارت راه برای گرفتن فاینانس است و ۱.۳۷۸ میلیون یوآن چینی برای آن در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار بیان کرد: مسیر راه آهن مشهد تا شهر جدید گلبهار ۴۰ کیلومتر و تا شهر چناران ۴۶ کیلومتر است، پیشرفت فیزیکی زیرساختها و اجزای عمرانی پروژه ۷۰ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۴ درصد است.
به گفته او شرکت عمران شهر جدید گلبهار به منظور شتاب بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه از منابع داخلی این شرکت هزینه کرده است. گریوانی این را هم اضافه کرد که طی سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به گلبهار نیز دستور ریل گذاری بخشی از مسیر قطار مشهد-گلبهار صادر شد و پیگیریهای لازم به منظور خریداری ریل و برگزاری مناقصه در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به شرایط تحریم مشکلات اعتباری و نقدینگی وجود دارد، اما مانعی در پیشرفت کار ایجاد نخواهد کرد و این پروژه در تمام مراحل فعال خواهد بود.