رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد
سرخط خبرها

وزیر نیرو: به‌دنبال تامین حق‌آبه قانونی از ترکیه و افغانستان هستیم

  • کد خبر: ۱۲۱۶۲۶
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
وزیر نیرو: به‌دنبال تامین حق‌آبه قانونی از ترکیه و افغانستان هستیم
وزیر نیرو گفت: در توافق اخیری که با هیات حاکمه افغانستان داشتیم قول دادند که قطره‌ای آب به سمت "گود زره" که منطقه‌ای لم یزرع است، جاری نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت درباره وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های کشور گفت: درباره تالاب‌ها مهم‌ترین موضوعی که دنبال می‌کنیم این است که حق‌آبه تالاب‌ها طبق سند آب پویا برایشان تامین شود، البته برخی از نقاط کشور به خاطر خشکسالی‌ها ممکن است امکان تامین آب مانند شرایط نرمال فراهم نباشد، اما حقابه‌ها را متناسب با سهم محیط زیست و این تالاب‌ها رها سازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برداشت‌های غیرمجازی بعضا اتفاق می‌افتد و کشت‌های غیرقانونی در مسیر تالاب‌ها اتفاق رخ می‌دهد که باید پیگیری شود تا حق محیط زیست ضایع نشود.

وزیر نیرو در پاسخ به این که گفته شده برای خانه‌های خالی قرار است قبوض آب و برق با تعرفه بیشتر صادر شود؟ اظهار کرد: ما منتظر تصویب آیین نامه هستیم. البته این خانه‌های خالی، چون مصرف قابل توجهی ندارند، عمدتا در حد آبونمان و حق اشتراک دریافت می‌شود که جزئی است.

محرابیان درباره سفر به افغانستان و نتایج آن خاطرنشان کرد: هم در هیرمند و هم درباره ترکیه در دستور کار دولت است که حقابه قانونی کشور تامین شود از نظر حقوقی با افغانستان معاهده ۱۳۵۱ را داریم و دنبال آن هستیم که مطابق با آن رفتار شود و مانع بزرگی برای اجرای این معاهده ایجاد شده بود و آن سازه الحاقی به بند کمال خان بود که باعث انحراف آب شده بود و در توافق اخیر با هیات حاکمه افغانستان قول دادند که قطره‌ای آب به سمت "گود زره" که منطقه‌ای لم یزرع است جاری نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->