امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس
سرخط خبرها

تحولات افغانستان طرح انتقال برق منطقه‌ای کاسا یک‌هزار را متوقف کرد

  • کد خبر: ۱۲۲۰۰۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تحولات افغانستان طرح انتقال برق منطقه‌ای کاسا یک‌هزار را متوقف کرد
رویترز گزارش داد پروژه انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ که تحت حمایت کشور‌های غربی از جمله آمریکا است، به دلیل تحولات افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خط انتقال برق کاسا ۱۰۰۰ که قرار بود برق آسیای مرکزی را به جنوب این قاره انتقال دهد به دلیل وضعیت افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

رویترز گزارش داد که خط انتقال برق تاجیکستان و قرقیزستان به پاکستان در پی دلیل بحران به وجود آمده در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

«فیض علی سمیعوف» رئیس پروژه کاسا ۱۰۰۰ تاجیکستان در این خصوص به رویترز گفت: طرح کاسا یک‌هزار که قرار بود سال آینده تکمیل شود، در حال حاضر در ۳ کشور مراحل عملیاتی خود را انجام می‌دهد.

وی گفت:، اما عملیات انتقال خطوط برق به دلیل تحولات سیاسی در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش این رسانه انگلیسی، بانک جهانی که منابع مالی این طرح عظیم منطقه را برعهده دارد، تمرکز خود را در حال حاضر بر خدمات ضروری از جمله آموزش، بهداشت و زیرساخت در افغانستان متمرکز کرده است.

رئیس بهره‌برادری از پروژه کاسا گفته است که ما امیدواریم با طالبان برای آغاز این پروژه برقی ارتباط برقرار کنیم.

قرار است که از طریق این پروژه به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار که تحت حمایت کشور‌های غربی هم قرار دارد ۳۰۰ میگاوات برق به افغانستان و ۱۰۰۰ میگاوات برق به پاکستان منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاجکستان و قرقیزستان در جریان فصل تابستان برق مازاد از مصرف تولید کرده و این امکان برای این دو کشور وجود دارد که بخشی زیادی از آن را به کشور‌های همسایه صادر کنند.

آمریکا، بانک توسعه آسیا، انگلیس، بانک اروپا از جمله حامیان مالی طرح کاسا ۱۰۰۰ هستند.

پیش از این مقامات قرقیزستان و پاکستان در خصوص اجرای پروژه کاسا- ۱۰۰۰ بحث و تبادل نظر کرده بودند.

«اولان بیک توتویایف» سفیر قرقیزستان در اسلام آباد در دیدار «سید نوید کومار» وزیر بازرگانی پاکستان گفته بود که پروژه‌های مهم منطقه‌ای از جمله طرح کاسا ۱۰۰۰ برای اقتصاد مهم بوده و باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->