کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

نخستین میزبانی مشهد از جشنواره عکس رضوی

  • کد خبر: ۱۲۲۲۵
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
نخستین میزبانی مشهد از جشنواره عکس رضوی
نهمین دوره جشنوار سراسری عکس رضوی آغاز به کار کرد
شکیبا افخمی‌راد| نهمین دوره جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بنیاد بین‌المللی امـام‌رضا (ع) و انجمن عکاسان خراسان رضوی، برگزار می‌شود. این جشنواره با سه هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی ازطریق هنر عکاسی برای حفظ و صیانت از تاریخ معنوی و معماری اماکن مذهبی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مرتبط با سیره ائمه معصوم به‌ویژه امام‌رضا (ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار هنری برتر درحوزه عکاسی، روز گذشته در منزل شهید شادی‌فر به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این مراسم که جمعی از مسئولان فرهنگی و عکاسان پیش‌کسوت حضور داشتند، جزئیاتی درباره نحوه برپایی این رویداد که برای اولین‌بار است در مشهد برگزار می‌شود، بیان شد.

برگزاری جشنواره‌ای باکیفیت‌تر
به‌گفته محمدرضا محمدی، معاون امور هنری‌وسینمایی اداره‌کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی خراسان رضوی، هشت دوره جشنواره عکس رضوی با همت بنیاد فرهنگی امام‌رضا (ع) در استان دیگری برگزار شد تااینکه سال گذشته ما پیشنهاد برگزاری این رویداد را در مشهد دادیم. محمدی با اشاره به اینکه جشنواره عکس رضوی به خانه اصلی خودش بازگشته است، از کیفیت بهتر نهمین دوره نسبت‌به دوره‌های قبلی خبر داد. به گفته او، فرایند برنامه‌ریزی برای این رویداد از حدود هفت ماه پیش آغاز شده است و در طول این مدت نیز با برگزاری جلسات رسانه‌ای و انتشار فراخوان، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته است. درنهایت به‌دلیل اختلال در اینترنت کشور، تصمیم گرفته شد جشنواره با حدود دو هفته تاخیر برگزار شود.

۷۱ اثر منتخب
معاون امور هنری ارشاد درباره روند برگزاری جشنواره توضیح داد: از حدود ۳ هزار عکسی که در گروه‌های مختلف حرفه‌ای، موبایلی، اردو و ویژه به جشنواره رسید، پس از پالایش اولیه‌ای که گروه بازبینی انجام داد، نزدیک به ۸۰۰ عکس در دور اول برگزیده شد. درنهایت با انجام داوری نهایی، ۷۱ اثر در حوزه‌های مختلف انتخاب شد. به گفته او، با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، ۲۷ آذر، افراد برگزیده در یک اردوی عکاسی در حرم مطهر رضوی شرکت خواهند کرد. همچنین پنجشنبه ۲۸ آذر اختتامیه این رویداد در مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌رضا (ع) برگزار خواهد شد. محمدی درباره جوایز این دوره نیز توضیح داد: در هرکدام از بخش‌های حرفه‌ای و موبایلی هشت برگزیده، در بخش اردو سه برگزیده و در بخش ویژه یک برگزیده خواهیم داشت. همچنین در مراسم اختتامیه، زمان آغاز به کار دبیرخانه دهمین دوره عکس رضوی را اعلام خواهیم کرد.
در ادامه، حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی، معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام‌رضا (ع) گفت: تاریخ، خیلی از پژوهش‌ها را با خودش به خاک برده است، اما من بعید می‌دانم که هنرمندان از حافظه تاریخ پاک شوند؛ به‌خصوص هنر‌هایی مثل عکاسی که قدرت زیادی برای ظهور و بروز دارند. عکس آن‌قدر قدرت دارد که می‌تواند مخاطبش را به ۴۰ یا ۵۰ سال قبل ببرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که فرهنگ رضوی با کمک عکاسی، بتواند بهتر و قوی‌تر ترویج شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->