شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

یک مقام سازمان ملل: بسیاری از چهره‌های طالبان با مدرسه رفتن دختران موافق هستند

  • کد خبر: ۱۲۲۳۱۰
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
یک مقام سازمان ملل: بسیاری از چهره‌های طالبان با مدرسه رفتن دختران موافق هستند
مارکس پوتزل، معاون فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان می‌گوید بسیاری از مقام‌های طالبان طرفدار آموزش دختران هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارکس پوتزل در گفت‌ وگو با شبکه خبری چینی سی سی تی وی افزود: پس از گفت‌وگوها با مقام‌های طالبان، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای را از تغییرات در رویکرد طالبان در مورد به مسایل حقوق بانوان دیده است.

معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان گفت: هنگامی که من با رهبران طالبان در کابل، معاونان رییس الوزا و وزیران گفت‌وگو کردم و وقتی به ولایت‌ها می‌روم و با والی‌ها و ولسوال‌ها گفت‌وگو می‌کنم کسی را ندیدم که طرفدار آموزش دختران نباشد، این به من نشان می‌دهد که بیشتر مردم در این کشور طرفدار آموزش دختران هستند.

شماری از دانش‌آموزان دختر بار دیگر از بسته ماندن مدارس شان ابراز نگرانی می‌کنند و خواهان روشن شدن سرنوشت مدارس دختران هستند.

هدیه، دانش‌آموز سال یازدهم، می‌گوید که ماه‌ها است برای بازگشایی مدارس لحظه شماری می‌کند اما تا اکنون هیچ خبر امیدوارکننده در این باره نشنیده است.

فرحت به طلوع‌نیوز می‌گوید: دو نشست از علما برگزار شد ولی هیچ سخنی در باره مکتب‌ها و شروع مکتب در میان نیامد، همه‌ی شان سکوت کردند و هیچ حق برای دختران ندادند.

پیش از این، شیر محمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، انس حقانی عضو ارشد طالبان، فاروق اعظم مشاور وزارت انرژی و آب و شماری از چهره‌های دیگر طالبان خواهان بازگشایی مدارس دختران شده اند.

مهدی افضلی، کارشناس روابط بین‌الملل، گفت: بستن مدارس دخترانه و مخالفت با تحصیل زن‌ها به عنوان یکی از نقاط بر جسته و یکی از اصول فکری طالب‌ها پنداشته می‌شود.

مقام‌های طالبان بارها گفته است که بازگشایی مدارس دختران بستگی به تصمیم رهبری طالبان دارد.

منبع: طلوع نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->