پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

چه کسانی مشمول واردات خودرو می‌شوند؟ (۱ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۲۵۱۸
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
چه کسانی مشمول واردات خودرو می‌شوند؟ (۱ شهریورماه ۱۴۰۱)
پیش از این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که تا یک ماه آینده آیین نامه واردات خودرو به کشور تصویب می‌شود، اما حالا سخنگوی وزارت صمت از نهایی شدن این آیین نامه خبر می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی وقوع بحران ارزی، واردات خودرو به کشور تعلیق شده و با هدف مدیریت ارزی، این کالا، کالایی لوکس تلقی شد. حالا نزدیک به پنج سال از این تصمیم گذشته و مدتهاست اخباری با محوریت واردات خودرو، افکار عمومی را به خود مشغول کرده است.

در حالی که ابتدا صحبت از واردات خودرو‌های اقتصادی بود و برخی مسئولان رقم ۱۰ هزار دلار را برای خودرو‌هایی که قرار است به کشور وارد شود، اعلام می‌کردند، اما حالا سخنگوی دولت پرده از افزاش این رقم برداشته و اعلام کرده است سقف بیست هزار دلار برای واردات در نظر گرفته شده است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفته است: آیین نامه واردات نهایی شده به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی و واردات انجام می‌شود.

به گفته وی با کشور‌های مختلف برای واردات رایزنی شده است. هدف‌گذاری واردات هم برای کم درآمد‌ها است و دو سقف ۱۰ و ۲۰ هزار دلار تعیین شده است؛ بنابراین خودروی وارداتی بالای ۲۰ هزار دلار نخواهیم داشت.

قالیباف با تاکید بر اینکه استاندار‌های ۸۵ گانه و حتی بیشتر حتما باید برای خودرو‌های وارداتی پاس شود، گفت: باید به این نکته توجه شود که خودرو‌های اقتصادی بی کیفیت و زشت نیستند، بلکه با کیفیت و مناسب هستند. ۵۰ درصد تقاضا در دنیا را خودرو‌های اقتصادی تشکیل می‌دهد و خودروسازانی که در اشل جهانی کار می‌کنند هم روی دهک ۱۰ برنامه ریزی نمی‌کنند.

چه کسانی می‌توانند خودرو وارد کنند؟

در عین حال عضو کمیسیون صنایع مجلس از امکان واردات توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. خودرو‌های دیگر مربوط به حمل‌ونقل عمومی است که باید جایگزین خودرو‌های فرسوده و تاکسی‌ها شود و قسمتی دیگر خودرو‌هایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.

فیروزی دررابطه با ورود خودروی اقتصادی به کشور گفت: خودرو‌ها با حجم موتور کم و رعایت مسائل زیست‌محیطی بوده و قیمتشان باید به میزانی باشد که جمعیتِ متوسط از نظر درآمدی قادر به خریداری آن باشند.

این نماینده مجلس تأکید کرد خدمات پس از فروش باید قادر به پشتیبانی این خودرو‌ها باشد. قبل از مصوبه سران قوا عمدتاً خودرو‌های لوکس وارد کشور می‌شد، ولی امروز بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، بخش عمده خودرو‌های وارداتی توسط قشر متوسط جامعه خریداری می‌شود؛ ضمن این که بر واردات خودرو‌های برقی تأکید شده است.

فیروزی درعین‌حال تأکید کرد آیین‌نامه هنوز نهایی نشده و از طرفی نظرات فعالان این حوزه باید لحاظ شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس دررابطه‌با تقویت خودروسازی‌های داخلی گفت: امروز سرعت علم و تکنولوژی در جهان زیاد است و در سنوات اخیر به جهت برخی تحریم‌ها، امکان نوسازی تجهیزات را نداشتیم و لذا ورود خودرو‌های جدید به کشور با تکنولوژی روز امکان استفاده خودروسازان داخلی از علم جدید را فراهم می‌آورد.

خودرو‌های وارداتی چه زمانی می‌رسند؟

در حالی که از ابتدا گفته شد خودرو‌های وارداتی به ایران شهریور ماه از راه خواهند رسید، اما به واسطه آماده نشدن آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو این امر به سه ماه بعد، یعنی اواخر پاییر موکول شده است.

گفته می‌شود اولین خودرو‌ها پس از ثبت سفارش در این تاریخ وارد کشور خواهند شد.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که انتشار اخباری با این محور بازار خودرو را دستخوش تغییر کرده و خودرو‌های مونتاژی در بازار با تغییر قیمت و ریزش قابل ملاحظه روبرو شدند.

قیمت خودرو‌های خارجی به واسطه ممنوعیت واردات در ایران بسیار بالاست از این رو بسیاری از فعالان بازار معتقدند با واردات خودرو حباب قیمتی در این بازار می‌ترکد.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->