واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر: ۱۲۲۶۰
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری است
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پنجمین نشست روسای ادارات فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در مشهد با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات به نوعی سرمایه‌گذاری است، گفت: ما باید با توجه به جامعه هدفی که داریم اولین سیستم اتوماسیون اداری را برای نابینایان و ناشنوایان داشته باشیم تا بهتر به مددجویان خدمت‌رسانی کنیم.
علی صمدی جوان _ به گزارش شهرآرانیوز، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در پنجمین نشست علمی، تخصصی و کاربردی روسای ادارت فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور، گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری موتور تحول و تحرک در هر سازمانی هستند. ساختار مراکز فناوری اطلاعات دربهزیستی کشور نیازمند تحول است. شاید در دورانی IT به عنوان یک مجموعه زینتی تلقی می‌شد، اما امروز IT ستون فقرات هر سازمانی است و بر این اساس باید بازنگری نسبت به فرآیند‌های موجود در این حوزه صورت گیرد. رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه IT باید اولویت بهزیستی باشد و زینت المجالس نباشد بلکه حضورش در تمامی برنامه‌های سازمان محسوس شود، عنوان کرد: اگر سازمانی آمار درستی از جامعه هدف خود نداشته باشد، برنامه‌ریزی مفهوم مناسبی نخواهد داشت و آینده روشنی شکل نخواهد گرفت؛ بنابراین در موضوع آمار باید دقت عمل بیشتری صورت گیرد؛ به طوری که یک مرجع واحد آمار در سازمان داشته باشیم که ثبت آمار را به روز انجام دهد.

قبادی‌دانا با بیان اینکه مناسب‌سازی و دسترسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری بهزیستی باید صورت بگیرد، گفت: ما باید با توجه به جامعه هدفی که داریم، اولین سیستم اتوماسیون اداری را برای نابینایان و ناشنوایان بوجود آوریم تا بهتر به مددجویان خدمت‌رسانی کنیم. همچنین باید در بهزیستی سامانه و سایتی ویژه نابینایان و ناشنوایان طراحی شود. اگر این موارد در مجموعه بهزیستی برای معلولین مناسب‌سازی نشده باشد، چگونه می‌توان انتظار داشت در دیگر ارگان‌ها برای جامعه هدف ما ارزش قائل شوند و IT نیز به همین میزان باید برای جامعه هدف بهزیستی برنامه‌ریزی داشته باشد.

قبادی‌دانا با اشاره به طرح «مثبت زندگی» در بهزیستی، گفت: مثبت زندگی، طرحی قدیمی و بر زمین مانده است و IT می‌تواند بستری برای ارتقای این طرح باشد. بسیاری از مراجعان بهزیستی می‌توانند در بستر IT از منازل و یا محل کار خود با بهزیستی ارتباط درون شبکه‌ای برقرار کنند؛ زمانی تمامی طرح‌های فرهنگی و اجتماعی پیوست فرهنگی داشت و باید در حوزه IT نیز فعالیت‌ها در همین راستا قرار بگیرد؛ بنابراین طرحی مانند مثبت زندگی نیز باید بدین شکل در حوزه فناوری اطلاعات پیاده سازی شود تا خدمات بهزیستی به جامعه هدف انتقال پیدا کند و تنها از این بستر می‌توان مراجعات، امضاها، ثبت خیریه‌ها و مراکز، ایجاد پرونده‌های الکترونیکی برای جامعه هدف و بسیاری ازاولویت‎‌های کاری بهزیستی را به حداقل رساند.

وی در پایان در ارتباط با طرح‌های برنامه ششم توسعه افزود: اینکه موضوع سلامت اجتماعی در برنامه ششم عنوان شده گام موثری بوده است، اما اگر بتوانیم بین سیاست‌های نظام و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تعامل خوبی برای دستگاه‌های ذی‌ربط برقرار کنیم، آینده‌نگری خوبی را فراهم آورده‌ایم. موضوع تحول از جمله موضوعاتی است که باید به سمت مطلوب نقد شود و اگر تغییر را بپذیریم و این نگرش میان مدیران و سپس در لایه‌های یک جامعه یا سازمان هم تسری پیدا کند، آماده یک تحول و تغییر در سازمان بهزیستی کشور نیز خواهیم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->