سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

اشتباهات رایج در انتخاب سنگ نمای داخلی

  • کد خبر: ۱۲۲۶۸۲
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
  • ۱
اشتباهات رایج در انتخاب سنگ نمای داخلی
روش‌های بسیار زیادی برای ساخت و تزیین نمای ساختمان وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سنگ نما داخلی و خارجی می‌باشد.

گزارش آگهی

اصولاً برای طراحی و اجرای نمای ساختمان به خصوص نمای داخلی، از سنگ خاص و ویژه‌ای استفاده می‌شود. این که چه سنگ‌هایی برای نمای داخلی مناسب بوده و نکات مهم در انتخاب آنها چیست سوالاتی است که بسیاری از کاربران هنگام خرید درگیر آن می‌باشند. در این نوشتار تلاش کردیم تا اشتباهات رایج در انتخاب آن را شرح دهیم تا انتخاب صحیح‌تری داشته باشید.

تاثیر سنگ‌ها در نمای داخلی

همانطور که از نام سنگ‌های نما برمی‌آید، تلاششان ارائه یک ظاهر مناسب از نمایی زیبا و جذاب است. در این راستا سنگ مرمریت توانسته نمای سازه‌های ساختمان به خصوص نمای داخلی آن را زیباتر کند. کاربرد سنگ‌ها در دکوراسیون داخلی نه تنها تأثیر بسیار فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند، یک جلوه ای از بافت طبیعت را  به داخل ساختمان هدیه می‌دهند. سنگ مرمریت باریجانی نمونه بارزی از این موضوع است. بهتر است هنگام انتخاب سنگ نمای داخلی از سنگ‌هایی استفاده شود که علاوه بر اینکه محیط را جذاب‌تر می‌کنند، دارای استحکام بالا بوده و در برابر نفوذ آب و نم مقاومت بالایی داشته باشند تا این تاثیر خیلی بیشتر نمایان شود. در میان تمام سنگ‌های نما داخلی سنگ مرمریت اداوی دارای این ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است.

اشتباهات رایج در انتخاب سنگ نمای داخلی

در صورتی که هر کدام از سازندگان ساختمان، اطلاعات کافی در مورد سنگ‌های به کار رفته در نمای داخلی و ویژگی‌های آن نداشته باشند، ممکن است با انتخاب اشتباه خسارات جبران‌ناپذیری را به بار بیاورند. بنابراین بهتر است با علم به نکات خرید سنگ نما داخلی این خرید را انجام نمایند. در ادامه به بررسی این اشتباهات می‌پردازیم.

اشتباهات رایج در انتخاب سنگ نمای داخلی

انتخاب سنگ با جذب بالا آب

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که هنگام خرید و انتخاب سنگ نمای داخلی باید حتماً مورد بررسی قرار گیرد، جذب آب آن می‌باشد. علت اصلی مشکل ساز بودن این ویژگی آن است که آب به حالت مایع جذب سنگ‌ها می‌گردد. البته در فصل تابستان به حالت مایع است و در فصل زمستان با برودت هوا آب درون سنگ‌ها یخ زده و موجب ترک خوردگی و شکستگی سنگ‎ها می‌شود. در میان تمام سنگ‌های نما، سنگ لایمستون یا همان ترامیت بیشترین جذب آب را دارد. پس با این اوصاف بهتر است از سنگ‌هایی همانند گرانیت و مرمر که جذب آب پایینی دارا هستند و مناسب سنگ نما هستند، انتخاب شوند.

بالا بودن وزن سنگ نما دخلی

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در خرید سنگ‌های نما داخلی توجه به وزن آن می‌باشد. در بین سنگ‌های نما سنگ‌هایی نظیر گرانیت، مرمریت، بازالت و مرمرها دارای وزن بیشتری هستند. به همین دلیل برای استفاده به عنوان سنگ نمای داخلی پیشنهاد نمی‌شوند. اگر سنگ‎هایی با وزن بالا در ساختمان به کار روند وزن اضافی به ساختمان وارد می‌گردد. در مقایسه با این سنگ‌ها در وزن بالا، سنگ‌هایی همانند تراورتن، سند استون و لایم استون از وزن خیلی پایین‌تری برخوردار هستند. سنگ های لایمستون از نظر وزنی ایده آل بوده اما از نظر جذب آب امتیاز منفی را دریافت نموده‌اند. علاوه بر اینکه جنس سنگ ها بر وزن ساختمان تاثیر گذار می‌باشد. ضخامت و حجم آنها هم در وزن سنگ اثر مستقیمی دارد.

اشتباهات رایج در انتخاب سنگ نمای داخلی

به کارگیری سنگ نا مناسب با شرایط آب و هوایی

انتخاب سنگ متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی از دیگر نکاتی است که هنگام انتخاب سنگ‌های نما باید مورد توجه قرار گیرد. البته این موضوع بیشتر در مورد سنگ نما خارجی صدق می‎کند. سنگ نمای داخلی ساختمان در برخی موارد نیز ممکن است در فضای باز قرار داشته باشد و تحت تاثیر آب و هوا قرار گیرد. در صورت عدم توجه به این موضوع، ممکن است خسارت‌هایی را به دنبال داشته باشد. کشور ما از شرایط آب و هوایی مختلفی برخوردار است که بهتر است متناسب با آن شرایط سنگ نمای داخلی مناسبی انتخاب گردد. به عنوان مثال سنگ لایمستون به دلیل جذب بالای آب در مناطقی با برودت هوا و بارندگی‌های شدید توصیه نمی‌گردد اما در مناطقی که مطمئن باشیم یخ زدگی صورت نمی‌گیرد، می‌توان با خیال راحت از آن استفاده نمود.

انتخاب سنگ نما با چسبندگی نامناسب

در صورتی که سنگ‌های نما به درستی بر سطح نچسبند یا نصب نگردند، مشکلاتی ایجاد خواهند کرد. اشتباه دیگری که در انتخاب سنگ داخلی نما وجود دارد، همین موضوع می‌باشد. در میان تمام سنگ‌ها، تراورتن از تخلخل و فرج‌هایی برخوردار است. تخلخل‌ها موجب چسبندگی خوب به دیوار و ملات‌ها می‌گردد و چسبندگی خوبی را ایجاد می‌کنند. در ساختمان‌های چند طبقه و همینطور در دکوراسیون داخلی باید از سنگ نمای داخلی استفاده شود که چسبندگی خوبی داشته و بر سر ساکنین سقوط نکند.حال شاید این سوال پیش آید که آیا نمی‌توان از سایر سنگ‌های کم تخلخل در نما استفاده کرد؟ پاسخ این است که با پیدایش روش‌های جدیدی مانند اسکوپ کردن سنگ نیز به راحتی می‌توان از سنگ‌های کم تخلخل نیز بهره برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
0
بسیار عالی و کاربردی ممنون از مطلبتون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->