شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

متقاضیان افغانستانی سفر به اربعین تا ۲۴ شهریور به سفارت ایران مراجعه کنند

  • کد خبر: ۱۲۲۹۸۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
متقاضیان افغانستانی سفر به اربعین تا ۲۴ شهریور به سفارت ایران مراجعه کنند
مسئول بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت که متقاضیان افغانستانی سفر به اربعین تا ۲۴ شهریور (برای دریافت ویزا) به سفارت ایران مراجعه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به گفته‌ی مسئول بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل؛ ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در این کشور با برگزاری جلسات مختلفی، برای شرکت زائران افغانستانی در راهپیمایی اربعین تمهیداتی از قبیل صدور ویزای به موقع، افزایش گیت‌ها در مرز، اسکان زوار و بهداشت و خوراک آن‌ها تصامیم مهمی را اتخاذ کرده است.

در همین خصوص، متقاضیان زیارت اربعین فقط تا تاریخ ۲۴ سنبله- شهریور فرصت مراجعه به سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران و دریافت ویزای زیارتی دارند.

مسئول بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت که تمهیدات و آمادگی‌های لازم برای صدور ویزا، ایجاد گیت‌های جدید در مرز، اسکان زوار، بهداشت و خوراک و موارد دیگر برای ایجاد تسهیلات به زوار افغانستانی با رایزنی‌های مکرر با مسئولین گرفته شده است.

وی افزود؛ جلسات و هماهنگی‌های لازم با اتحادیه شرکت‌های زیارتی افغانستان برای مراجعه به موقع در سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران برای صدور ویزا به متقاضیان شرکت کننده در اربعین حسینی گرفته شده و به آن‌ها گفته شده است، کسانی که چه به صورت گروهی و چه تکی علاقه‌مند شرکت در مراسم اربعین هستند، باید تا ۲۴ سنبله به سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی مراجعه و ویزای زیارتی دریافت کنند.

مسئول کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تصریح کرد: قیمت ویزای زیارتی برای زوار اربعین که ویزای کشور عراق را دریافت کرده‌اند، ۶۰ یورو و با دو بار ورود به جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. وی افزود که مدت اقامت آن‌ها در جمهوری اسلامی ایران هم ۲۰ روز خواهد بود.

این مسئول سفارت جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: گیت‌های سیار و اضافی برای انجام سریع تردد زوار در مرز‌ها از جانب جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است و با مسئولین افغانستان هم در این زمینه صحبت شده تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد که یکی از شروط ورود به جمهوری اسلامی ایران برای زوار اربعین، داشتن کارت واکسین کرونا و تزریق دو دوز آن است که در این زمینه هم با شرکت‌های زیارتی در افغانستان صحبت شده و اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.

مسئول کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اذعان کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۵ میلیون زائر از ایران و از طریق ایران به کربلا و اماکن مقدسه در کشور عراق مشرف شوند.

او همچنین بیان کرد که قبل از همه‌گیری کرونا و در سال ۹۸ حدود ۶۰ هزار نفر از افغانستان، ۱۰۰ هزار از پاکستان و ۶۰ هزار نفر دیگر هم از آذربایجان از طریق ایران به زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین مشرف شدند.

لازم به ذکر است که همه ساله با فرارسیدن اربعین حسینی، عاشقان اهلبیت (ع) از سراسر کشور راهی کربلای معلی در عراق می‌شوند تا با حضور در حرم مطهر امام حسین (ع)، از این روز تجلیل نمایند.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->