حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ماراتن انتخابات کمیته امروز به خط پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۱۲۳۰۸۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
ماراتن انتخابات کمیته امروز به خط پایان می‌رسد
انتخابات کمیته ملی المپیک امروز برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ماراتن برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که از چند ماه پیش شروع شده بود، با همه کش‌وقوس‌هایش به خط پایان رسید تا رئیس چهار سال آینده از بین چهار گزینه انتخاب شود؛ رئیسی که تا حدودی مشخص است! این انتخابات درحالی برگزار می‌شود که در ماه‌های گذشته مسئله پیچیده و بغرنج ورزش کشور شده بود، زیرا هربار زمانی برای برگزاری انتخابات تعیین شد، یک عذر و بهانه مانع از برگزاری آن در موعد مقرر شد.

حتی برای آخرین تاریخ مصوب (۶شهریور) هم از این «ستون به آن ستون»‌های زیادی شد تا تعویق دوباره به «فرج» برسد، اما درنهایت افرادی که خودشان عامل همه دلایل و توجیهات برای تأخیر در برگزاری انتخابات بودند، تسلیم برگزاری شدند. ابتدا قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک نیمه اول بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شود، اما برگزارنشدن انتخابات تعدادی از فدراسیون‌های المپیکی آن را به ۱۷اسفند موکول کرد. در این فاصله واردنشدن بموقع هیئت‌اجرایی کمیته به بحث آیین‌نامه و نیازی که به تأییدیه مجمع و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای آن وجود داشت، انتخابات را بازهم به تعویق انداخت.

بدین‌ترتیب در مجمع فوق‌العاده ۳ خرداد که لغو بازی‌های آسیایی بهانه تشکیل آن شد، ۶شهریور به‌عنوان زمان جدید برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد. بعد از تعیین این زمان، اقدامات لازم برای تشکیل مجمع انتخاباتی در این زمان مقرر مانند تشکیل ستاد انتخابات، تعیین زمان نام‌نویسی از کاندیداها، ارسال دعوت‌نامه به اعضای مجمع، پیگیری ثبت‌نام و تأییدصلاحیت‌ها نامزد‌ها و... انجام شد، اما درعین‌حال اقداماتی هم انجام نشد که نتیجه آن می‌توانست دستاویز جدیدی برای لغو دوباره انتخابات شود.

به‌هرحال برگزاری نشست‌های محرمانه میان افرادی که در انتخابات کمیته ملی المپیک ذی‌نفع هستند، پیش‌بینی‌ها برای تعویق دوباره این انتخابات را به حداقل ممکن رساند، طوری که در واپسین روز‌ها چرخش مصلحتی به‌سمت برگزاری انتخابات شد. دقیقا بعد از این تغییر زاویه و تأکید بر برگزاری انتخابات بود که مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدمینتون به ادامه حضور محمدرضا پوریا به‌عنوان رئیس تا بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک رأی داد تا از این حیث خللی در ترکیب مجمع و اعضای المپیکی آن ایجاد نشود. بعد از آن هم اعلام عمومی و رسمی فهرست اسامی کاندیدا‌های تأییدصلاحیت‌شده برای حضور در مجمع انتخاباتی تیرماه نهایی شده بود برای تأکید بر برگزاری انتخابات اگرچه با سه روز تأخیر نسبت به زمان تأکیدشده در آیین‌نامه اجرایی انتخابات انجام شد.

انتخاب رئیس پیش‌بینی‌پذیر

پنجاه‌ویکمین مجمع کمیته ملی المپیک از ساعت۱۴ امروز با حضور وزیر ورزش در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. اولین و مهم‌ترین رأی‌گیری در این مجمع برای تعیین رئیس انجام می‌شود. فرد منتخب، یازدهمین رئیس کمیته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌حساب می‌آید. از سال۱۳۵۸ تا امروز ۱۰نفر ریاست کمیته ملی المپیک را عهده‌دار بودند که البته از میان آن‌ها مصطفی هاشمی در سه دوره متصدی بوده است. در مجمع انتخاباتی، رأی‌گیری برای انتخاب رئیس، دو نایب‌رئیس و هفت عضو هیئت‌اجرایی انجام خواهد شد.

کاندیدا‌های ریاست محمود خسروی‌وفا، فضل‌ا... باقرزاده، مهدی علی‌نژاد و مجید شایسته هستند. ٣١نفر برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نام‌نویسی کرده بودند، اما از میان آن‌ها اسامی هاشم اسکندری، هادی ساعی و بهرام قدیمی در فهرست نهایی کاندیدا‌ها نیست. بهداد سلیمی نماینده کمیسیون ورزشکاران است که برای عضویت در هیئت‌اجرایی معرفی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->