نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

از پرچمداری ستاره‌های برزیلی تا خودنمایی کروات‌ها

  • کد خبر: ۱۲۳۴۲
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
از پرچمداری ستاره‌های برزیلی تا خودنمایی کروات‌ها
بیشترین فوتبالیست‌های سطح اول اروپابه ۱۵ کشور جهان تعلق دارند
بررسی یک نتیجه گسترده نشان می‌دهد برزیل از قاره آمریکا و فرانسه از اروپا بیشترین بازیکن را در سطح اول فوتبال اروپا دارند. باشگاه‌های اروپایی برای ارتقای سطح کیفی و پوشش ضعف‌های خود همواره به دنبال ستاره‌های برتر و نوظهور تیم‌های مختلف از ملیت‌های متفاوت هستند. در این گزارش نگاهی به کشور‌هایی که بیشترین بازیکن را در لیگ‌های اروپایی دارند می‌اندازیم. البته منهای کشور شماره‌یک، یعنی برزیل، مابقی کشور‌ها از کمترین بازیکن تا بیشترین بازیکن را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.
برزیل کشوری، در آمریکای جنوبی، جایی است که تمام استعدادیاب‌های اروپا لحظه‌به‌لحظه تحولات بازیکنان آن را زیر نظر دارند و با کوچک‌ترین اتفاقی شاهد حضور فوتبالیست‌های برزیل، اروگوئه، آرژانتین، کلمیبا، شیلی و ... در اروپا هستیم. نکته جالب این است که ۴۶۶ فوتبالیست از کشور برزیل در تیم‌های مختلف توپ می‌زنند.
دانمارکی‌ها که به وایکینگ‌ها معروف‌اند در اروپا ۸۳ بازیکن دارند که اریکسن در تاتنهام به‌تن‌هایی بازی‌گردان آن‌ها به حساب می‌آید. کسپر اشمایک در لستر در حال زنده کردن نام پدر است و از آندریاس کریستنسن در چلسی به عنوان جایگزین جان تری یاد می‌شود.
اوکراین بعد اختلافات داخلی‌ای که دامنه آن فوتبال این کشور را نیز تحت تأثیر قرار داد سعی دارد مانند گذشته با ستارگانی، چون شوچنکو دوباره سر زبان‌ها بیفتاد. ۸۸ فوتبالیست این کشور هم‌اکنون در لیگ‌های مختلف توپ می‌زنند و از زینچنکو که برای پپ در ترکیب من‌سیتی یک مهره کلیدی به حساب می‌آید می‌توان به عنوان ستاره اول نام برد. دیناموکیف و شاختار از تیم‌های اوکراینی هستند که همواره رقبای سرسختی برای تیم‌ها به حساب می‌آیند.
سوئد کشوری است که این روز‌ها همگان بیش از رئیس جمهورش، آن را با نام زلاتان ایبراهیموویچ می‌شناسند. سوئدی‌ها همواره با اتکا به اصل فوتبالِ قدرتی به سبک اسکاندیناوی مورد توجه هستند. ۸۹ بازیکن سوئدی در تیم‌های مختلف بازی می‌کنند. املی فوربرگ در لایپزیک، مارکوس برگ و الکساندر ایساک از دیگر بازیکنان مطرح سوئدی‌ها هستند.
غنا کشوری است که فوتبالیست‌های آن با درخشش در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا مسیر خود را برای حضور در اروپا همواره کرده‌اند. هم‌اکنون ۱۰۳ فوتبالیست از غنا در اروپا حضور دارند که رقم بسیاری خوبی به حساب می‌آید. برادران آیم، توماس لمار در اتلتیکو مادرید و روزگاری مایکل اسین بازیکنانی هستند که برای غنا در اروپا خودنمایی می‌کردند.
نیجریه تیمی است که در جام جهانی پیش‌بینی‌ناپذیر است. این کشور قاره سیاه ۱۲۵ بازیکن در فوتبال اروپا دارد و در حال حاضر ۲ بازیکن این تیم، اویبیو و احمد موسی، بیشتر در کانون توجهات قرار دارند.
آرژانتین کشوری است که با مسی و مارادونا در تاریخ فوتبال هموار از آن به نیکی یاد شده است و خواهد شد. البته دیگو و لیونل تنها ۲ ستاره این کشور نیستند بلکه در جمع مشاهیر تاریخ فوتبال از آن‌ها یاد می‌شود و آلبی سلسته همواره در انتقال ستاره به اروپا موفق عمل کرده است. آرژانتین ۱۳۳ بازیکن در تیم‌های اروپایی دارد که با قیمت بالایی ترانسفر شده‌اند. البته مهاجمان آرژانتینی در حال حاضر در تیم‌های خود بازیکنانی کلیدی به حساب می‌آیند از دیبالا، آگوئرو و دی‌ماریا تا هیگواین و مارتینز مهاجمان کلیدی و سطح اول فوتبال اروپا به حساب می‌آیند.
انگلیس به نوعی مهد فوتبال به حساب می‌آید و این‌روز‌ها با لیگ برتر جزیره در فوتبال جهان در کانون توجهات فوتبال‌دوستان قرار دارد. این کشور که تیم‌های قدرتمندی را در لیگ دارد، ۱۴۵ بازیکن در اروپا به عنوان نماینده دارد.
کرواسی با حضور در فینال جام جهانی در نهایت توانست حقانیت خود و ستاره‌هایش را که در قالب غول‌های اروپا توپ می‌زنند ثابت کند. ۱۴۶ بازیکن کروات در لیگ‌های مختلف توپ می‌زنند که مودریچ، راکتیچ، مانژوکیچ و حتی کواچیچ از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند. فوتبال کرواسی در امر پرورش بازیکن بسیار فعال عمل می‌کند.
هلند روزگاری با کرایف، رود گولیت، فان‌باستن، روبن، و فان پرسی در فوتبال اروپا آقایی می‌کرد و این‌روز‌ها با ظهور ستاره‌ای مانند فان‌دایک، دوباره جان گرفته است. کشور لاله‌های نارنجی ۱۴۸ بازیکن در اروپا دارد. دلیخت، دی یانگ و دپای این‌روز‌ها بیشتر در اروپا خودی نشان می‌دهند.
آلمان در فوتبال همواره با ثبات خاص و چشم‌نوازی حرکت می‌کند و همواره خود را در قامت یک مدعی نشان داده است. ۱۶۱ بازیکن از ژرمن‌ها در سطح اول فوتبال اروپا حضور دارند.
صربستان به همان اندازه که در پرورش بازیکن موفق است در امر معرفی مربی در رشته‌های مختلف هم برند به حساب می‌آید. صرب‌ها ۱۷۲ فوتبالیست در اروپا دارند. یوویچ یکی از بازیکنان صرب‌ها به شمار می‌رود.
پرتغال را همه با نام رونالدو می‌شناسند غافل از اینکه روزگاری اوزبیو، فیگو، گومش و در حال حاضر برناردو سیلوا در من‌سیتی از ستارگان پرتغال به حساب می‌آیند. پرتغالی‌ها ۱۷۲ بازیکن در اروپا دارند که در سطح بالایی توپ می‌زنند. قهرمانی یورو و لیگ ملت‌های اروپا از دستاورد‌های آن‌ها با پرچمداری رونالدو به حساب می‌آید.
اسپانیا نسل طلایی لاماسیا ماتادور‌ها را به تمام عناوین مهم اروپا و جهان رساند و این کشور با بارسا و رئال و اتلتیکو همچنان علاقه‌مندان بی‌شماری دارد. ۲۲۴ فوتبالیست از اسپانیا در سطح اول فوتبال اروپا توپ می‌زنند.
فرانسه با هجوم بازیکنان آفریقایی به آکادمی پرورش فوتبالیست مبدل شده است و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ با هدایت دشان با ۲ جین ستاره در میدان و روی نیمکت ذخیره نشان داد که این کشور از نظر بازیکن سطح اول بسیار غنی است. ۳۵۰ فوتبالیست فرانسوی در اروپا خودنمایی می‌کنند که گریژمان، ام‌باپه و پوگبا سعی در زنده کردن یاد زیدان، پلاتینی و دیگر اسطوره‌های خروس‌ها دارند. با این اوصاف، در بین کشور‌های اروپایی، فرانسه از نظر فوتبالیست شاغل در سطح اول قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->