وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

معاون رئیس‌جمهور: وزیر پیشنهادی کار فردا به مجلس معرفی می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۳۵۲۰
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
معاون رئیس‌جمهور: وزیر پیشنهادی کار فردا به مجلس معرفی می‌شود
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی و فردا در خانه ملت اعلام وصول می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بسیار مهم، عریض و طویل است و می‌طلبد تعیین تکلیف شود تا هر چه زودتر به فعالیت‌های خود برسد.

وی با بیان اینکه تاکید دولت زدودن رقابت بین قوا است، افزود: ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین دولت و مجلس ماموریت دولت سیزدهم بود که کاهش تذکرات و سوالات در مجلس به دلیل تعامل دولت با مجلس است نه تقابل.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت تفکیک وزارت صمت از جهت معرفی وزیر با بیان اینکه منتظر اصلاح طرح مجلس درباره تفکیک وزارت صمت هستیم تا وزیر بازرگانی انتخاب شود، گفت: در مورد وزارت صمت هم نظرات مختلفی وجود دارد، منتظر تصمیم نهایی هستیم.

حسینی در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد مجلس نسبت به مذاکرات برجام، تصریح کرد: دولت به قانون مجلس درباره حفظ دستاورد‌های انرژی هسته‌ای پایبند است، در این زمینه اختلاف کلی میان دولت و مجلس وجود ندارد. دولت و مجلس بر راستی آزمایی و حل مسایل پادمانی تاکید دارند. تعیین ضرب العجل هم بر مذاکره کنندگان ما تاثیری ندارد. البته ما ملت را معطل توافق نگذاشته‌ایم اگر مذاکره به نتیجه رسید که استقبال می‌کنیم و اگر نه، همه دستگاه‌ها در حال انجام وظایف خود هستند.

وی درباره گله برخی نمایندگان از کمبود اطلاعات از روند مذاکرات، تصریح کرد: روند مذاکرات مرتب با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سایر نمایندگان به صورت غیرعلنی اطلاع رسانی شده است. وزیر خارجه، باقری و اسلامی به سوالات و شبهات نمایندگان پاسخ دادند. حتی ما نامه نمایندگان درباره این مسایل را به رییس جمهور داده‌ایم، البته مذاکرات هنوز  نهایی نشده است. برخی نمایندگان حتی به متن پیش نویس دسترسی داشته اند.

حسینی در پاسخ به پرسشی درباره ویژگی‌های وزیر پیشنهادی تعاون، گفت: فرد انتخاب شده باید با تجربه و کارامد، دارای اشراف به مسایل اقتصادی، توجه به مسایل کارگری، آشنایی به تبعات سیاسی و اجتماعی تصمیمات، و قابل قبول از سوی نمایندگان باشد و به همین دلیل انتخاب وزیر تاکنون زمان برده است تا وزیری با این ویژگی‌ها انتخاب شود.

معاون پارلمانی همچنین درباره ساماندهی کارکنان دولت، گفت: سازمان امور اداری و استخدامی با نگاه جامع به موضوع ورود کرده تا لایحه جامعی تهیه شود. طرحی هم در مجلس وجود دارد که هنوز به جمع بندی نرسیده است. این طرح، چون بار مالی دارد باید مورد تایید دولت باشد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در خصوص موضع دولت در خصوص تمایل مجلس برای معرفی دو وزیر پس از تفکیک وزارت صمت، بیان کرد: منتظریم اول تکلیف وزارت بازرگانی مشخص شود تا وزیر بازرگانی انتخاب شود. این موضوع که دو وزیر معرفی شود به توافق رییس مجلس و رییس جمهور هم بستگی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واردات خودرو در انحصار خودروسازان قرار می‌گیرد، گفت: در آیین نامه‌ای که در دولت بررسی شد، بحث ایجاد انحصار واردات وجود نداشت.   البته جزییات بیشتر را باید از وزارت صمت پرسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->