ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

جزئیات جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری (۸ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۳۵۳۵
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
  • ۲۰
جزئیات جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری (۸ شهریورماه ۱۴۰۱)
مدیرعامل صندوق بازنشستگی جزئیاتی جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسکندری درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند؛ اما از آنجایی که اکنون این کار در دستگاه‌های اجرایی برای بازنشستگان انجام نمی‌شود، صندوق بازنشستگی خود این موضوع را برای بازنشستگان متقاضی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه «آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و آماده ارسال به هیئت دولت است» گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اگر این ماده قانونی اجرایی شود به عنوان یک هدیه بزرگ به بازنشستگان کشوری تلقی می‌شود و به طور قطع می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم باشد.

صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این صندوق در یک سال دولت سیزدهم ادامه داد: کاری که توانستیم در این دوره انجام دهیم، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان بود که با حمایت دولت این موضوع انجام شده، هرچند که این امر وظیفه حداقلی صندوق بازنشستگی است.

اسکندری افزود: درخصوص پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان نیز هزینه‌های پایین‌تر از ۵۰۰ هزار تومان ظرف چند روز پرداخت می‌شود. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در این زمینه نظام ارجاع اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بحث سفر بازنشستگان نیز مطالبات بسیار مهمی هست و کار‌هایی در این خصوص درحال اجرا است. در مورد وام‌های ضروری نیز هم تعداد دریافت‌کنندگان و هم رقم این وام‌ها افزایش یافته، اما همچنان افزایش رقم وام‌ها از مطالبات بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی درخصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز گفت: همه متقاضیانی که در دوره آخر برای دریافت وام ازدواج فرزندان‌شان ثبت‌نام کرده بودند و واجد شرایط لازم بودند و همین طور واجدان شرایط دریافت وام حمایت از پایان‌نامه دانشجویی یا طرح حمپاد وام‌های خود را دریافت کرده‌اند.

اسکندری با بیان اینکه «خانه‌های امید یا همان خانه‌های مهر بازنشستگان را دوباره راه‌اندازی و فعال خواهیم کرد» اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا امورات مربوط به این مراکز را به خود بازنشستگان واگذار کنیم، چرا که خانه‌های امید درعمل برای انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مربوط به بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه «۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده، اما همچنان نحوه تخصیص و توزیع آن مشخص نشده است»، گفت: ما به دنبال اجرای قانون و همچنین اصلاح قوانین در خصوص نوع پرداخت به بازنشستگان هستیم؛ در خصوص همسان‌سازی و ۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده همچنان فرمول یا روشی برای اجرا به صندوق اعلام نشده است.

وی افزود: برای صندوق در واقع ۹ هزار میلیارد تومان سهام در نظر گرفته شده است که این خود تبدیل به یک مسئله شده، چرا که نقد کردن این حجم از سهام توسط خود صندوق یک کار بسیار سخت و پیچیده است. راه درست این است که به جای سهام، پول نقد به صندوق داده شود تا بتوانیم به بازنششستگان پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه «قرار بوده تا حقوق پرداختی به بازنشستگان و حقوق‌های آن‌ها معادل ۹۰ درصد از حقوق کارکنان همسان در گروه‌های خود باشد»، گفت: در خصوص متناسب‌سازی هنوز سازمان برنامه و بودجه فومول و روشی به ما ابلاغ نکرده است.

اسکندری در پاسخ به این سوال که چرا احکام مربوط به بازنشستگان حوزه بهداشت و درمان اجرا نمی‌شود، گفت: در دولت قبل قرار شد که احکام این افراد صادر شود، اما یک ریال در خصوص تامین اعتبار و منابع آن انجام نشد و آنچه اعلام شده بود دروغ بود و سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم هم در این خصوص تأمین مالی نکرد و ما همچنان در انتظار تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر، دنبال تامین اعتبار و بار مالی این موضوع در خصوص کارکنان بهداشت و درمان نیز هستیم و این امر هم در سطح دولت مطرح شده و منابعی که در ۱۵ تیر سال ۱۴۰۰ تعیین شده بود، هنوز پرداخت نشده و در بودجه سال ۱۴۰۱ هم این موضوع دیده نشده است.

مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری درست و به حق است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به افزایش اندک و تنها ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۱۴۰۱ گفت: این مطالبه کاملا دقیق و درست است و همواره به عنوان یک مطالبه جدی توسط بازنشستگان مطرح می‌شود. هم دولت و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این موضوع هستند و دولت هم مدافع این موضوع است. این امر باید تبدیل به یک لایحه شود و در بودجه ۱۴۰۲ مطرح و پیگیری شود.

اسکندری افزود: در پیش‌نویس تهیه شده برای این لایحه تلاش می‌شود که حقوق بازنشستگان کشوری هم متناسب شود و هم منابع مالی آن دیده شود و خوشبختانه دولت هم این موضوع را در نظر دارد و عزم آن هم بر افزایش حقوق بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه «صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه ۱۳۹۸، ۴ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کرد» اظهار کرد: در حال حاضر این رقم به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. ما مشکلات و مسائلی که سازمان برنامه و بودجه با آن مواجه است درک می‌کنیم و می‌دانیم که به شدت تحت فشار هستند؛ اما به هرحال، باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود و این وضعیت بهبود یابد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
کلانتری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
1
1
اجرای قانون که دیگر منت ندارد. مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری هم حقوق بگیر ما بازنشستگان است. یه صندوق بازنشستگی که صد تا معاون و غیره نمیخواد.حق بازنشستگان کشوری از گلوی هیچکس پایین نمیره.حرامتون باشه انشاالله
اکبر لطف اللهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
1
چرا تیتر خبر با محتوای خبر اصلا ارتباطی ندارد. تیترخبر مربوط به تغییرچگونگی همسانسازی حقوق بازنشستگان ولی خودخبر تکرارحرفهای مسئولان که ربطی به خبر ندارد شما را به خدا قسم اگر خبر جدید نداریند تیتر نزنید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
سی سال هرماه ازحقوق ما به عنوان صندوق بازنشستگی کسرشد تا الآن به مشکل برنخوریم وسرپیری کمی راحت زندگی کنیم

چه منتی دارید به خدا ماهم مثل شما در ایران زندگی می کنیم

فشار
گرانی برای ماکه خیلی بیشتر است
عبدالساده
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
1
عجب. میگه تلاش کردیم و موفق شدیم حقوقا رو سر وقت پرداخت کنیم. خسته نباشی دلاور. نون پدر پدرسوخته حلالت. که که تو حلقت . نه په نه، حیوقا رو هم ندین ی باره، راحت. پدرسوخته های دزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
1
سلام چرا اموزش وپرورش مرخصی استفاده نشده در ایام خدمت مدیران و مدیر اموزگاران که در مدارس خدمت کرده اند وحال بازنشسته شده اند پرداخت نمی کنند و به پرسنل اداری داخل ادارات حق مرخصی استفاده نشدا را پرداخت می کند
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
1
پس جزئیات همسان سازی کجاست این مطالب که هرروز می اید
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
1
پس جزئیات همسان سازی کجاست این مطالب که هرروز می اید
سیروس عاشوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
1
به نظر شما بازنشستگان حقوق دادن اون هم سی ام هر ماه از افتخارات دولت هست هر که مدیر عامل باشه از بدو تشکیل صندوق باید حقوق رو بده بالای 100 ملیون حقوق می گیری که چه کار کنی اصلا صندق بازنشستگی رو درش رو گل بگیرید پولی که بابت هزینه جاری میدید دولت بده به بازنشستگان
بازنشسته ایثارگر کشوری ۳۰ ماه جبهه ۴۵ درصد جانبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
1
1
جناب آقای رئیسی سید مظلومان آقای میر کاظمی عزیز به خدا غلط کردیم از بی پولی آبرومان پیش عروس وداماها رفت به ولله قسم میخورم غلط کردیم گوه خوردیم ولی حقوق ما بازنشسته های کشوری هم اضافه کنید معلمها را دادید تامین اجتماغی هم انجام شد کارمان هم که درسال چند بار اضافه میکنید کبالت مناسبتها در سال کلی به جیب میزنند ما بازنشسته های کشوری آدم نیستیم به خدای عهدت واحد غلط کردیم ازما هم اضافه کنید امسال این برنامه میخواهم که این نوشته بنده راباتیتر درشت در برنامه یا اینستاگرام پخش کنند تا بلکه دلشان به حال این قشر جامعه بسوزد به خدا از خجالت عروس و داماد ونوه هامان تو خونه خار شدیم
آقایان رئیس جمهور ومیر کاظمی عزیز یک نگاهی هم به ما بکنید به خدا داریم از فقر له میشیم در آخر خدا توفیقتان دهد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
1
حقوق ها رو به موقع پرداخت کردی واقعا کار بزرگی بوده. از خوشحالی نشاشی به خودت
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
چرا این قدر توهبن‌به همه می کنی حق خود رابگیر شخصیت خود را خورد نکن وریبس ومسئول رابالا نبر انها وظیفه دارند مشکل شما را حل کننو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
1
هر روز اخبار تکراری بی مصرف
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
1
دادن حقوق سرماه که منت نداره زحمت کشیدیدواقعا ماهم ادمیم بخدادرحق ماخیلی اجحاف میکنید سزاوارنیست خیلی درمملکت بی عدالتیه خودتون هم میدونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
1
جناب اسکندری ترا بخدا کم دورغ به خرد بازنشستگان کشوری بدید ۱۳ ماه از صدور احکام افزایش ۱۵ درصدی بازنشستگان وزارت بهداشت گذشته هنوز اجرانشده با این حساب توان مدیریت ندارید دیگر کافیست
غلامرضا صادقپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
1
0
بازنشستگان کشوری و لشگری با این حقوق و تدابیر دولت با چندین سر عاعله در شرف گدایی هستن و متا سرانه فریاد رسی هم نیست
مستمری بگیرکشوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
0
0
توروخدازودترافزایش بدیددیگه مردیم که انقدردرحسرت همه چیزموندیم چراانقدطولش میدید
فاطمه کریمی جعفرابادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
سی سال خدمت ۱۹سال بازنشسته گرو۱۳ حقوق ۹۰۰/7 سرپرست خانواده با ۷فرزند که به سختی بزرگ شدن حتی خانه ندارم ماهی سه و ششصد کرایه خانه می دهم .استخدام اول انقلاب شوم شما.خدا از هیچکداممان میگذره.برای وام صد میلیونی شما رفتم گفتن حسادت کار نکرده و پس انداز نداری.۳۴ میلیون کارت اعتباری درازی خرید وسیله و۱۸درصدی بهت تعلق میگیره.واقعا وجدان شما کجا رفته.خدا ازتون نگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
چرا از پرداخت حقوق بازنشیسته های کشوری خیری نیست..؟؟؟
****
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
1
سلام وقت بخیر... حقوق بازنشستگان کشوری در شهریور 1401چه زمانی پرداخت می شود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
به جای گفتن تمام چرت و پرت های بیمه و ...... بفرمائید وضعیت بازنشستگان کشور
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->