برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

۷۰ درصد یوزر‌های تلگرام متروکه یا بلااستفاده بوده‌اند

  • کد خبر: ۱۲۳۶۷۱
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
۷۰ درصد یوزر‌های تلگرام متروکه یا بلااستفاده بوده‌اند
مدیرعامل تلگرام، پاول دورف، در پستی در کانال تلگرامی‌اش اعلام کرده که تا همین چند وقت اخیر، ۷۰ درصد نام‌های کاربری یا یوزرنیم‌های تلگرام توسط کانال‌های غیرفعال ایرانی رزرو شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز -  به گفته دورف، این اقدام ایرانی‌ها منجر به شکل‌گیری یک گورستان از یوزرنیم‌های بلااستفاده شده بود که مانع دستیابی میلیون‌ها کاربر به آدرس‌های عمومی مناسب برای حساب‌های شخصی، گروه‌ها و کانال‌ها می‌شد. مدیرعامل تلگرام همچنین گفته کاربرانی که به دنبال دستیابی به این یوزرنیم‌ها بودند، یا جوابی از صاحبان آن‌ها نمی‌گرفتند یا در نهایت از آن‌ها کلاهبرداری می‌شد.

پاول دورف در پست تلگرامی‌اش گفته از اواسط ماه جاری میلادی (آگوست) شرایط شروع به تغییر کرده. این پیام‌رسان از چند روز پیش شروع به حذف آدرس‌های عمومی کرده که به کانال‌های خالی یا غیرفعال در یکسال گذشته مرتبط بوده‌اند.

تلگرام می‌خواهد در نهایت ۹۹ درصد این یوزرنیم‌ها را برای استفاده مجدد ارائه کند، البته این بار با محدودیت‌های الگوریتمی و جغرافیایی تا کاربران بیشتری قادر به استفاده از آن‌ها باشند.

به گفته دورف، یکی از اقدامات مناسب برای دسترسی کاربران بیشتر به یوزرنیم‌های کوتاه و ارزشمند، برگزاری مناقصه است؛ راهکاری که مدیرعامل تلگرام در گذشته در پستی به آن اشاره کرده بود. به باور دورف، این اقدام باعث می‌شود افرادی که صاحب یوزرنیم‌های ارزشمند هستند، حاضر به فروش آن‌ها شوند تا دیگران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. این یوزرنیم‌ها مبتنی بر آدرس t.me معروف هستند.

دورف در پایان گفته که اگرچه برخی کاربران شاید از این اقدام تلگرام خوشحال نشوند، اما این تغییر برای بخش بزرگی از کاربران تلگرام مفید خواهد بود و افراد بیشتری می‌توانند به آدرس‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین به گفته دورف، از امروز پشتیبانی از لینک‌های اختصاصی مانند username.t.me برای هر یوزرنیم در تلگرام هم شروع می‌شود و در هر مرورگری قابل دیدن خواهند بود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->