واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

افزایش قیمت ۶۰ درصدی کتاب در مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل

  • کد خبر: ۱۲۳۶۸۰
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
افزایش قیمت ۶۰ درصدی کتاب در مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل
در شرایطی که آمار‌های نشر حکایت از کاهش دو هزار عنوانی کتاب در مرداد ماه نسبت به ماه گذشته دارند، قیمت کتاب نیز نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس آمار‌های مؤسسه خانه کتاب، در مرداد ماه ۷ هزار و ۵۶۸ عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد پنج هزار و ۵۸۹ عنوان تالیف و هزار و ۹۷۹ عنوان ترجمه بوده‌اند.

ناشران تهرانی پنج هزار و ۴۵۲ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی دو هزار و ۱۱۶ عنوان منتشر کرده‌اند.  شماره کتاب‌های چاپ اول در مردادماه پنج هزار و ۱۳۵ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها دو هزار و ۴۳۳ عنوان بوده است.  شمارگان کلی کتاب‌های منتشر شده شش میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۰۷ نسخه بوده است.

میانگین شمارگان نسبت به ماه‌های گذشته با کاهش مواجه بوده و به ۸۷۸ نسخه رسیده است،، اما میانگین قیمت کتاب در مرداد ماه با افزایش جدی همراه بوده و به ۸۰ هزار تومان رسیده است.

در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۱۲۹ عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد ۷۰۶ عنوان تألیفی و ۴۲۳ عنوان ترجمه بوده است. افزایش تفاوت تألیف و ترجمه در حوزه کودک و نوجوان اگر ادامه‌دار باشد می‌تواند برخی از دغدغه‌های اهالی این حوزه را کاهش دهد. در عین حال همچنان شمار کتاب‌های چاپ اول در حوزه کودک و نوجوان با ۴۵۳ عنوان نسبت به شمار تجدید چاپی‌ها که  ۶۷۶ عنوان است، کمتر است و این موضوعی است که بسیاری از فعالان این حوزه را نگران کرده است. میانگین شمارگان در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۵۱۹ نسخه و میانگین قیمت ۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

ادبیات با هزار و ۴۷۳ عنوان،  علوم عملی با هزار و ۱۴۹ عنوان و کودک و نوجوان با هزار و ۱۲۹ عنوان به ترتیب بیشترین عناوین منتشره را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه آمار نشر کتاب در مرداد ماه سال جاری با بازه زمانی مشابه حکایت از کاهش ۲ هزار عنوانی کتاب دارد، همچنین شمارگان ۳۰۰ نسخه کاهش یافته و قیمت نیز ۶۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->