راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

آیین بدرقه کاروان اربعین خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۳۸۳۹
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
آیین بدرقه کاروان اربعین خدام الحسین(ع) شهرداری مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: خادمانی که بدون دریافت حق مأموریت دنیوی از مشهد به خدمتگزاری در درگاه امام حسین (ع) به کربلای معلی مشرف می‌شوند، حق مأموریت اصلی خود را از دستگاه باکرامت امام رضا (ع) دریافت می‌کنند. اما حتماً باید هدیه‌ای به این خادمان مخلص تقدیم شود تا بتوانند برای خانواده‌های خود نیز سوغاتی از زیارت مقبولشان تهیه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله "سید احمد علم‌الهدی" در آیین بدرقه کاروان اربعین خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد که ظهر امروز در رواق حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: زندگانی انسان همواره در حال تغییر و تبدیل است و لذا نمی‌توان بر هیچ‌چیز تکیه کرد و از قدرت و ثروت گرفته تا توانایی‌های جسمی و برخورداری‌های مادی، همه‌چیز غیرقابل اتکا است. بر همین اساس، انسان از ابتدای دوران جوانی خود باید دقت کند که عشق به چه مفهومی و امید به چه هدفی در زندگی او وجود دارد زیرا اگر انتخاب انسان دراین‌باره نادرست باشد، تمام‌مسیر زندگی او دچار انحراف و انحطاط می‌شود.

وی اضافه کرد: همه جریان‌های احساسی زندگانی ابناء بشر به دنبال یک اندیشه و فکر شکل می‌گیرد و اگر اراده انسان در هدف قراردادن رضای الهی سرلوحه همه امورات زندگی و خواسته‌ها و امیال او شود، سرنوشت بنده حتماً و قطعاً ختم به حقیقت خواهد شد و انسان به جایگاهی می‌رسد که حتی ملائکه الهی به آن دست نیافته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه انبیای الهی شاخص‌ترین الگو برای آحاد انسان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: بنا به نص صریح قرآن کریم، نقطه عشق و امید انسان باید هرچه بیشتر به سیره انبیای الهی و ذات مقدس ائمه اطهار نزدیک باشد زیرا وجود مطهر اولیای الهی، مصادیق انسان‌های کامل هستند و تمسک به آنان، سرچشمه‌های سعادت را در زندگی انسان ایجاد می‌کند.

خادمانی بدون دریافت حق مأموریت دنیوی از مشهد

وی ادامه داد: خادمانی که بدون دریافت حق مأموریت دنیوی از مشهد به خدمتگ‌زاری در درگاه امام حسین (ع) به کربلای معلی مشرف می‌شوند، حق مأموریت اصلی خود را از دستگاه باکرامت امام رضا (ع) دریافت می‌کنند و تا عمر دارند، از دعای خیر حضرت بهره‌مند می‌شوند. این مصداق همان تقلید از سیره انبیا و تمسک به زندگانی ائمه اطهار است که برکات آن برای همیشه در زندگی فرد و خانواده او متجلی خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خدمت اعضای کاروان خدام الحسین (ع) را خدمت مضاعفی دانست که مشمول رحمت مضاعف خواهد بود و تصریح کرد: وقتی خادم پاکباخته اباعبدالله (ع) چشمش به گنبد مطهر حضرت بیفتد، دلش بشکند و سلامی عرض کند، بارقه‌ای در جان او ایجاد می‌شود که می‌تواند همه زندگی او را تغییر دهد. خدمت شما اجر مضاعف خدمت و زیارت همزمان را دارد زیرا درحالی‌که خادم امام رضا (ع) هستید، به توفیق زیارت و خدمتگزاری به ساخت اباعبدالله (ع) نیز مشرف می‌شوید و مشمول برکت و رحمتی هستید که نه‌فقط در زندگی خود بلکه در میان سایر انسان‌ها نیز کم‌سابقه است و نشان می‌دهد که پیش از انتخاب و اعزام، حضرت سیدالشهدا (ع)، خود خادمش را به عتبه مقدسه فرامی‌خواند.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته که تعداد زائران پیاده اربعین به 20 میلیون نفر می‌رسید، بسیاری از این زوار در عمل هم تلاش داشتند تا ولو با اعمال خرد، خادم اباعبدالله (ع) باشند اما مزیت و امتیاز کاروان خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد این است که اعضای آن به‌صورت رسمی به‌عنوان خادم دستگاه حسینی شناخته می‌شوند.

امام‌جمعه مشهد ابراز کرد: باید هرلحظه از این سفر را قدر دانست؛ زیرا در هرلحظه که خادمان اباعبدالله (ع) در خیابان‌های نجف، کربلا و محورهای مواصلاتی به خدمت گذاری مشغول هستند، این احتمال وجود دارد که در همان لحظه، وجود نازنین سیدالشهدا (ع) به خادم خود از سر کرامت و لطف نگاه کند لذا باید این سفر را غنیمت دانست و در همه حال با حضور قلب خدمت کرد تا خادم مشمول عنایات خاصه امام هشتم و حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.

هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب و شهردار مشهدالرضا(ع) 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اخلاص دلدادگان اباعبدالله (ع) باعث می‌شود تا همه داشته‌های خود را فدای دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) کنند و درنتیجه، ثروتمندتر از وجود نازنین امام حسین (ع) در عالم وجود ندارد. دراین شرایط، اگرچه خدمت اعضای کاروان خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد در دستگاه حضرت مأجور است اما حتماً باید هدیه‌ای به این خادمان مخلص تقدیم شود تا بتوانند برای خانواده‌های خود نیز سوغاتی از زیارت مقبولشان تهیه کنند و اجر و برکت سفرشان مضاعف شود.

وی در انتها گفت: باید شرایطی فراهم شود که شهرداری مشهد در قالب هدیه، از زحمات و خدمات این عزیزان قدردانی کند زیرا پاسبانان و اتوبوس‌رانان ازجمله اقشار موردتوجه مقام معظم رهبری هستند و اگر شهرداری مشهد هدیه‌ای به اعضای کاروان خدام الحسین (ع) تقدیم نکند، دفتر نماینده ولی‌فقیه این هدیه را متقبل خواهد شد.

گفتنی است که پس از مطالبه پرداخت هدیه نقدی به اعضای کاروان خدام الحسین (ع) اعزامی به کربلای معلی توسط نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، شهردار مشهد برای پرداخت آن اعلام آمادگی کرد و در ادامه، آیت‌الله علم‌الهدی نیز از اهدای هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب به پاکبانان و اتوبوس‌رانان کاروان اعزامی شهرداری مشهد خبر داد.

زیارت به نیابت از مردم مشهد

سید عبدالله ارجائی نیز در این مراسم گفت: پاکبانان و اتوبوس‌رانانی که توفیق تشرف به نجف و کربلا را پیداکرده‌اند به نیابت از مردم مشهد خدام الحسین(ع) هستند.

وی اضافه کرد: بارها بر فلسفه ذاتی شهر مشهد اشاره و تأکید داشته و داریم که فلسفه وجودی مشهد وجود مضجع نورانی حضرت رضا(ع) است، شهری که در مدت‌زمان کوتاهی با مجاور شدن زائرانی که دلبند امام رضا(ع) شدند از یک باغ خصوصی به یک جهان شهر تبدیل شد.

شهردار مشهد بابیان اینکه یک شهر نیز در گوشه دیگر دنیا وجود دارد که فلسفه ذاتی آن با فلسفه ذاتی شهر مشهد یکی است تصریح کرد: کربلا نیز قصه‌ای مانند مشهد دارد اما قصه کربلا خیلی پر غصه تر است، کربلا نیز سابقه سکونت نداشت بلکه بعد از شهادت حسین‌بن‌علی(ع) و با مجاور شدن تعداد زیادی زائر تبدیل به شهر شد شهری که امروز ضربان قلب تمام شیعیان با ضریح شش‌گوشه امام حسین (ع) تنظیم می‌شود.

ارجائی ادامه داد: خوش به سعادت کاروان هزار نفر خادمان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) که برای خدمت به زائران امیرالمؤمنین علی(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) به نجف مشرف می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه کاروان خدام الحسین (ع)شهرداری مشهد برای خدمات‌رسانی در سه حوزه به نجف اعزام می‌شوند، اظهار کرد: بخش اول پاکبانانی هستند که قرار است خاک‌پای زائران اباعبدالله را طوطیای چشمشان کنند و برای ما نیز به سوغات بیاورند، بخش دوم اتوبوس‌رانان هستند که قرار است حمل‌ونقل زائران امام حسین(ع) را به عهده داشته باشند.

شهردار مشهد اضافه کرد : بخش سوم نیز راهنمایان زائر هستند که از میان همکارانمان در شهرداری که به زبان عربی تسلط دارند انتخاب‌شده و امسال برای اولین بار قرار است راهنمایی زائران را در نجف بر عهده داشته باشند، مشکلی که سال‌های گذشته کمبودش زائران ایرانی را دچار مشکل کرده بود و امسال با حضور آنان امیدواریم در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه حضور تمامی همکارانمان در کاروان خدام الحسین(ع) داوطلبانه است گفت: همکارنمان در این کاروان ریالی بابت حق مأموریت برای این کار دریافت نمی‌کنند و ما به داشتن چنین نیروهایی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: از حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز که زمینه توفیق خدمت به زائران اربعین حسینی را آماده کرده‌اند تشکر می‌کنیم .

همچنین شهردار مشهد در حاشیه مراسم بدرقه کاروان خدام الحسین(ع) شهرداری در میدان شهدا نیز گفت: این کاروان متشکل از اتوبوس‌رانان، پاکبانان و راهنمایان زائر است که به‌صورت داوطلبانه از میان خیل مشتاقان خدمت به زائران اباعبدالله حسین(ع) انتخاب‌شده‌اند و برای خدمات‌رسانی درایام اربعین به نجف اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: این کاروان هزار نفر خدام الحسین (ع) در سه حوزه خدمات شهری، حمل‌ونقل و راهنمای زائر به نجف می‌روند که امیدواریم طی مدت حضور، خدمات مقبولی ارائه و پس از انجام خدمت به‌سلامت به مشهدالرضا(ع) بازگردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->