ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

برپایی ۴۰ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۰۲۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
برپایی ۴۰ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهد
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری در موضوع میزبانی از زائر باید نقش تسهیل‌گر را ایفا کند؛ در این راستا فعالیت‌های مدیریت شهری فراهم کردن بستر برای فعالیت مردم خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی با بیان این خبر اظهار کرد: نشستی با عنوان تجربه نگاری و ایده پردازی ویژه دهه پایانی ماه صفر توسط حوزه شهر خلاق برگزار شد که نکات بسیار خوبی در این جلسه مطرح شد.

وی در خصوص سیاست‌های مدیریت شهری در رابطه با فرهنگ میزبانی از زائرین افزود: باتوجه به سیاست دوره جدید مدیریت شهری باید سعی کنیم کار توسط مردم انجام شود، به عبارت دیگر فرهنگ میزبانی باید مردم محور باشد و نگاه حاکمیتی از این موضوع برداشته شود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: مدیریت شهری در موضوع میزبانی از زائر باید نقش تسهیل‌گر را ایفا کند پس امسال فعالیت‌های مدیریت شهری فراهم کردن بستر برای فعالیت مردم خواهد بود.

بامشکی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم شورای اجتماعی محلات را به مواردی مانند جمعیت خدمتگزاران زائران حضرت رضا (ع) که چند سالی در این حوزه فعالیت می‌کنند، متصل کنیم تا با برنامه‌ریزی و اجرای درست بتوانیم خدمت‌گزار زائرین باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا از هیئات مذهبی و مساجد نیز دعوت کردیم تا چنانچه می‌توانند در خصوص زائران خدمت‌رسانی کنند، فعالیت‌های خود را به ویژه برای دهه پایانی ماه صفر آغاز کنند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص فضاسازی اطراف حرم مطهر بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که ایستگاه‌های ورودی استقبال زائرین پیاده و ایستگاه‌های صلواتی اطراف حرم مطهر را فضاسازی کنیم و در اختیار مجموعه‌ها و تشکل‌ها قرار دهیم.

بامشکی تصریح کرد: امسال تیمی ویژه دهه پایانی ماه صفر فعالیت خواهد کرد که تمرکز این تیم روی آسیب‌شناسی و تجربه نگاری از زائرین خواهد بود.

پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص پیاده روی جا ماندگان اربعین گفت: ۴۰ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهد برپا می شود. امسال نیز طبق سنوات گذشته قرار است پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی با حضور سیل مشتاقان حضرت اباعبدالله (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: سال‌های گذشته این پیاده‌روی در مسیر بولوار شهید قرنی و فردوسی تا حرم‌مطهر بود و امسال نیز همین برنامه را داشتیم، اما حضرت آیت‌الله علم‌الهدی خواستند مسیری را طی کنیم که گنبد در آن دیده شود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: طبق نظر نماینده، ولی فقیه و باتوجه به تغییر مسیر این پیاده روی، پارکینگ پایانه به صورت رایگان در اختیار زائران و مجاوران خواهد بود و طبق هماهنگی انجام شده با سازمان اتوبوسرانی حمل‌ونقل زائران از حرم مطهر تا پایانه به صورت رایگان انجام خواهد شد.

بامشکی خاطر نشان کرد: از مدیران درخواست شده که موکب‌ها را با عرض کم و طول زیاد طراحی کنند و عمود‌ها را نیز به سبک اربعین شماره‌گذاری کرده و سرود‌هایی مطابق با این روز پخش شود.

وی ادامه داد: تبلیغات در خصوص این طرح به صورت گسترده انجام می‌شود و در این روز مناطق هفت، هشت و ثامن درگیر خواهند بود؛ پلیس راهنمایی رانندگی و راهور نیز همانند سال گذشته به کمک ما خواهند آمد.

گفتنی است؛ پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ روز اربعین در حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم‌مطهر برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->