افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

کوهستان پارک شادی مشهد، شادی خاک‌خورده دهه شصتی‌ها

  • کد خبر: ۱۲۴۰۴۳
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کوهستان پارک شادی مشهد، شادی خاک‌خورده دهه شصتی‌ها
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: احیای کوهستان پارک شادی مشهد نیازمند توافق سه‌جانبه بین بنیاد شهید، شهرداری مشهد و سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، سال ۱۳۹۱ آغاز حذف تدریجی کوهستان پارک شادی مشهد با ورود اداره کل استاندارد استان به ایمنی دستگاه‌های بازی بود که اولین زمزمه‌های تعطیلی آن را به صدا درآورد. در همان روز‌ها شهردار وقت منطقه۹ شائبه‌های تغییر کاربری آن را رد کرد و روابط عمومی وقت بانک دی که خودش را مالک کوهستان پارک معرفی کرده بود، از سه گزینه روی میز مدیران این بانک در جلسه‌ای که همان روز‌های تعطیلی اولیه قرار بود برگزار شود، خبر داد: «نگهداری به‌حالت غیرفعال کنونی، راه‌اندازی دوباره و واگذاری آن.»

سال ۱۳۹۳ دوباره روابط عمومی بانک وعده تعیین تکلیف را داد، اما در سال ۱۳۹۴ در اظهارنظری گفت: با شرکتی که مدنظرمان بود به توافق نرسیدیم و وضعیت کوهستان پارک فعلا به همین حال خواهد ماند تا مجمع عمومی بانک برگزار شود، سپس دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد. این درحالی است که بانک دی بار‌ها فروش مجموعه پارک شادی و تغییر کاربری آن را مطرح کرده است، اما مدیریت شهری در این یک دهه در حفظ کاربری و احیای دوباره آن سعی کرده است.
قیطاسی، مدیر عامل بانک دی، در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت این شهربازی گفته است: کوهستان پارک، بیش از ۶۰هکتار است که حدود ۱۶هکتار آن محل معارض است و از بابت تملک و مالکیت معارضی وجود دارد. در این سه‌چهار ماه جلساتی با مجموعه‌های اطراف کوهستان پارک، مقامات استانی به‌ویژه شهرداری و آستان قدس به ریاست بنیاد شهید داشتیم تا این معارض برطرف شود و با تشخیص هیئت‌مدیره بانک دی، بعد از رفع معارض و مالکیت کامل بانک بر این زمین‌ها، این مجموعه به مزایده گذاشته و واگذار شود.

عبدالله ارجائی، شهردار کنونی مشهد، هم در گفت‌وگویی که امسال داشت، بر لزوم تسریع احیای این مجموعه تأکید کرده و گفته است: چرا متولیان کمک نمی‌کنند کوهستان پارک به شهر برگردد؟ اگر متولیان کمک کنند، مدیریت شهری گام اول را برمی‌دارد. باید مشکلات مردم را روی میز بگذاریم و حل کنیم. اکنون بخشی از زمین مربوط به بانک و بخشی مربوط به شهرداری است. ما می‌توانیم این زمین را در اختیار سرمایه‌گذار سالم بگذاریم. اینک نیز جلسه‌ای با سرمایه‌گذار برگزار کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه چرا نباید برای فرزندان زائران برنامه‌ریزی کنیم، اضافه کرد: میانگین ماندگاری زائر ۲.۸ روز است، درحالی‌که اگر به این میزان یک روز اضافه شود، اقتصاد شهر ۲۵درصد رشد می‌کند.

مجید دبیریان، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت کوهستان پارک شهرداری مشهد گفت: منطقه‌ای که کوهستان پارک شادی در آن واقع شده، منطقه اختلافی اوقافی است که نیازمند طی‌شدن فرایند حقوقی و برگزاری جلسات برای برطرف‌شدن مشکلات است. این جلسات هم تاکنون در حال برگزاری است.

به‌گفته دبیریان، شورا موضوع کوهستان پارک شادی را مجزا پیگیری می‌کند تا در قالب یک طرح مشارکتی با بنیاد شهید کار تسریع یابد، اما در کوتاه‌مدت مبنا را بر تهاتر گذاشتیم که اگر این توافق با بنیاد شهید صورت بگیرد، فرایندش دست‌کم یک‌سال برای احیا، بازسازی، استانداردسازی و تجهیز جدید و استانداردسازی دستگاه‌ها زمان می‌برد.

عضو شورای اسلامی ششم شهر مشهد یادآور شد: سند زمین شهربازی کوهستان پارک به‌نام بنیاد شهید خورده و در اختیار بانک دی است و الان نماینده بانک دی که مسئول املاک بانک است، در جلسات مذاکره حضور دارد. در گذشته که صحبت از فروش این منطقه توسط بانک دی مطرح شد، منتفی شد که پیشنهاد داده شد در قالب طرح مشارکتی با شهرداری این مجموعه احیا شود.

وی تصریح کرد: مسلما کاربری شهربازی حفظ خواهد شد، اما ممکن است مجموعه‌های دیگری به آن اضافه شود. اصل برای ما مجموعه شهربازی است که حفظ شود. ما اعتقادمان این است که هیچ‌کسی باصلاحیت‌تر از شهرداری برای تعامل و مذاکره و تعیین تکلیف این منطقه نیست و مسلما با برگزاری این جلسات و توافق‌هایی که صورت بگیرد، راه‌اندازی آن نهایت یک‌سال زمان می‌برد.

دبیریان گفت: مذاکرات اولیه و به‌نتیجه‌رسیدن آن یک بحث است و پیداکردن سرمایه‌گذار و کسی که در آن منطقه سرمایه‌گذاری کند، بحث دیگری است. کوهستان پارک شادی نیازمند توافقی سه‌جانبه بین بنیاد شهید، شهرداری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی است. شورای اسلامی شهر تلاش می‌کند برگزاری جلسات و رسیدن به توافقات را تسریع کند. ما بنا داریم آنجا را که سالیان سال بلاتکلیف است، راه بیندازیم، ولی متأسفانه بروکراسی اداری طوری است که زمان‌بر می‌شود. اما پیگیری چندجانبه‌ای که درحال انجام است، ان‌شاءالله به‌زودی به نتیجه مطلوب می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->