رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور آمریکا «ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان و امارات» را لغو کرد

  • کد خبر: ۱۲۴۱۶۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
رئیس‌جمهور آمریکا «ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان و امارات» را لغو کرد
براساس گزارش رسانه‌های مختلف دولت بایدن به دلیل بحران اقتصادی آمریکا، ممنوعیت صادرات سلاح به امارات و عربستان سعودی را لغو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که در بحبوحه بحران اقتصادی و رقابت تجاری با چین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت به معاملات فروش تسلیحات سرعت بخشد و ممنوعیت صادرات سلاح به امارات و عربستان را لغو کند.

وال استریت ژورنال نوشت که لغو ممنوعیت صادرات سلاح به امارات و عربستان درحالی است که گزارش‌هایی از جنایت‌های جنگی ائتلاف سعودی علیه یمن منتشر می‌شود.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن تصمیم گرفت یک کارگروه جدید را برای جستجوی راه‌هایی برای ساده‌سازی برنامه فروش تسلیحات آمریکا به کشور‌های خارجی تشکیل دهد. همچنین دولت بایدن به متحدان اروپایی خود که تجهیزات به ارتش اوکراین ارسال کردند، وعده داده که بتواند ذخایر آن‌ها را دوباره پر کند؛ با این حال، در شرایط کنونی مجموعه صنایع نظامی ایالات متحده با رکود مواجه است.

این گزارش می‌افزاید: اقتصاد آمریکا با تورم بالا و رکودی بی سابقه مواجه است و این امر موجب نگرانی دولت آمریکا شده و کاخ سفید را بر آن داشته تا فروش تسلیحات خارجی به متحدان و شرکای خود در سراسر جهان را افزایش دهد.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش ۳ میلیارد دلار موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی موافقت کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->