کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

سردار «سید هاشم درچه‌ای» به همرزمان شهیدش پیوست

  • کد خبر: ۱۲۴۲۹۳
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
سردار «سید هاشم درچه‌ای» به همرزمان شهیدش پیوست
جانباز و آزاده دفاع مقدس سردار «سید هاشم درچه‌ای» دارنده نشان فتح، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار «سید هاشم درچه‌ای» از فرماندهان و آزادگان خراسانی دفاع مقدس در سن ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

سردار «سید هاشم درچه‌ای» فروردین ۱۳۳۱ در خانواده‌ای متدین و انقلابی در مشهد به دنیا آمد.

این فرمانده دفاع مقدس با شروع جنگ تحمیلی جزو اولین نیرو‌های خراسانی بود که در منطقه نبرد و الله اکبر در جبهه جنوب حضور پیدا کرد و در عملیات طریق‌القدس به افتخار جانبازی نائل آمد.

وی در عملیات الی بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد حضور داشت و در تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به اسارت نیرو‌های بعثی در‌آمد.

سردار درچه‌ای قبل از اسارت، مسئولیت فرمانده گروهان و فرمانده گردان تا قبل از عملیات بیت‌المقدس و سپس با تشکیل تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع)، جانشین فرمانده این تیپ شد.

این آزاده سرافراز دفاع مقدس بعد از اسارت مسئولیت‌هایی همچون مشاور و نماینده فرمانده وقت سپاه سرلشکر محسن رضایی، مسئول مراجعات مردمی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و در زمان سردار شهید سید محمد حجازی معاونت مردم‌یاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در غرب را در کارنامه خود دارد.

سردار درچه‌ای در سال ۱۳۶۹ نشان فتح را از دستان فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد.

مراسم تشییع این آزاده سرافراز متعاقباً اعلام می‌شود.

منبع:دفاع‌پرس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->